Skocz do zawartości
Nebthtet

Rzeczywistość wirtualna (VR) - temat ogólny. Technologie, marzenia, możliwości, przyszłość.

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś już wspominał że pierwszą generację VR lepiej ominąć, poczekać grzecznie aż się ceny i rynek wyklarują, naprawią babole z wcześniejszych wersji etc., generalnie ja uważam że na te chwile nie ma co się napalać na VR. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, natomiast niepokojące jest to, że jeśli jeden z wielkich graczy zniknie z rynku, to zwiększa się ryzyko że po raz kolejny ten typ wyświetlacza utonie na 20 lat :(


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Nebthtet napisał:

Wygląda na to, że Oculus ma sporo problemów... Więcej przeczytacie tutaj.

Jako że jestem posiadaczem Rifta raczej nikt nie weźmie mnie na poważnie i zaraz znowu zaczną się sypać teksty o fanbojach ale męczą mnie takie artykuły. Zamiast spróbować poznać temat i napisać coś z sensem kolejny redaktor przekręca realia tylko po to żeby jak najmocniej rozkręcić kontrowersyjność poruszanego tematu. Ja rozumiem że taka strategia nabija oglądalność i przez to zyski ale z etyką ma to niewiele wspólnego.

To że stanowiska w Best Buy przestały generować duże zainteresowanie nie jest wg mnie zaskoczeniem. Akcja trwa już długie miesiące, kto był zainteresowany pewnie już skorzystał. Nie wiem skąd założenie, że ludzie będą regularnie wracać i oglądać te same dema. Okres świąteczny gdy zależało im na jak najszerszej promocji minął, ograniczenie wydatków do miejsc gdzie jest największy ruch z mojej perspektywy ma sens.

Cytat

Wyciągając jednak interesującą nas kwestię – ZeniMax rozpoczął walkę w sądzie, ponieważ miał dowody, iż produkty Oculusa zostały stworzone w oparciu o ich technologię. Ale, jak czytamy na Polygonie, być może nie ustanie po jednej wygranej sprawie. Mogą bowiem rozpocząć starania o to, by Rift został całkowicie wycofany ze sprzedaży.

Autor pogrubia zdanie o wycofaniu Rifta ze sprzedaży a jednocześnie bardzo wygodnie pominął kluczową kwestię. Jury nie przekonały dowody o których mowa i ta część pozwu została odrzucona, tym samym stwierdzenie, że Rift powstał w oparciu o technologię ZeniMax stało się bezzasadne. To była kluczowa część procesu i najcięższy z przedstawionych zarzutów. Jeśli nie doszło do kradzieży tajemnic handlowych to na jakiej podstawie ma zostać wstrzymana sprzedaż? Ale wiadomo, to dobrze brzmi.

Kara finansowa na rzecz ZeniMax została zasądzona dlatego, że Palmer Luckey złamał NDA, sytuacji nie poprawiły też poczynania Carmacka gdy przechodził z id do Oculusa.

Zabrakło też wzmianki o tym, że obie strony dalej zamierzają walczyć o swoje w sądzie.

Oculus ma ostatnio bardzo dużo problemów, wg mnie nie bez powodu, ale wątpię żeby przez to mieli zniknąć z rynku. W przyszłym miesiącu chociażby zaczynają serię premier wysokobudżetowych produkcji. Sam rynek VR pomimo zawirowań też nie jest w złym miejscu: http://www.roadtovr.com/2016s-record-breaking-vrar-venture-funding-totals-1-8-billion/.

Screen+Shot+2013-05-27+at+9.47.35+PM.png

Raczej oczywiste w którym miejscu się teraz znajdujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli Poly znowu założyło czapkę Polyplotka? Ogólnie wszędzie ton newsów odnośnie owego procesu jest taki, że możnaby wnioskować iż Oculus już ma "na noc" i przegrali z kretesem. Clickbaitowość w dzisiejszych mediach to zaraza.

A to, co piszesz mnie cieszy, bo mimo iż obecna generacja tego sprzętu jest zdecydowanie nie dla mnie (mam sporo wyższe oczekiwania) zdaję sobie sprawę że platforma musi dojrzeć, poza tym po dziś dzień IMHO nie ma system sellerów VR - m.in. właśnie dlatego, że bez dotacji nikt się nie szarpie na development dużego tytułu właśnie pod HMD...


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Nebthtet napisał:

Ogólnie wszędzie ton newsów odnośnie owego procesu jest taki, że możnaby wnioskować iż Oculus już ma "na noc" i przegrali z kretesem.

I dlatego też zacząłem od stękania że męczą mnie takie artykuły. Sensacyjność się sprzedaje, kogo tam obchodzi że jednocześnie taki sposób przedstawiania tematu kreuje zaburzony obraz rzeczywistości u ludzi którzy nie śledzą dokładnie tematu (co jest w pełni zrozumiałe, nie każdego musi to dogłębnie interesować). Wysoce ironiczne tylko w tym wszystkim jest dla mnie to że w pogoni za oglądalnością nierzetelne media, ale też i zwykli ludzie z poczuciem misji, odstraszają od tej technologii pomimo że często założenia na których bazują nie mają podstaw albo są całkowicie okrojone z kontekstu który znacząco zmienia odbiór sytuacji. Co jeśli, jak sama piszesz, ten typ wyświetlacza utonie na kolejne 20 lat nie przez to że technologia ma braki, ale przez spekulacje i sztuczne wyolbrzymianie problemów które na dobre zadomowią się w mainstreamowej percepcji?

Ciężko o obiektywizm, zdaje sobie sprawę że będąc entuzjastą VR nawet pomimo starań o weryfikację faktów moje spojrzenie zawsze będzie skrzywione w drugą stronę. Różnica jest tylko w tym że ewangelizacja prowadzona przez ludzi mojego pokroju nie przyczyni się do porzucenia technologii która może mieć bardzo wiele do zaoferowania i znacząco zmienić media/gry w niedalekiej przyszłości. To jest też główny powód dla którego po pierwszym szoku cenowym jednak zdecydowałem się na zakup HMD i przepłacam za gry na taki sprzęt. Ostateczny potencjał VR/AR sprawia, że w moim odczuciu warto wspierać firmy i ludzi działających w tej tematyce na dostępne mi sposoby.

W idealnym świecie powstałby produkt łączący mocne strony każdego z istniejących HMD, ergonomia i oferta tytułów Oculusa, niezawodność systemu śledzenia pozycji i łatwa rozszerzalność akcesoriów HTC, dobry wyświetlacz, łatwość obsługi i przystępność cenowa PSVR, śledzenie wzroku FOVE, otwartość OSVR. Stanowiłoby to znacznie ciekawszą ofertę, problemem jest sprzeczność interesów ludzi. Może kiedyś, gdy generowanie zysków finansowych przestanie zawsze brać górę nad wszystkim. Dzisiaj zostaje nam obserwować jak technologia wolniej rozwija się kilkoma równoległymi ścieżkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po zabawie DK2 wiem, że aktualna wersja technologii nie jest dla mnie, ale z wielką nadzieją czekam co się wydarzy w najbliższych latach i ciągle jednak trzymam kciuki, żeby ta technologia wyszła z niszy "pod strzechy". To, lub jakiś mix HMD z rozwiązaniem w stylu HoloLens...


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od strony softu sytuacja wygląda obiecująco. Wraz z premierą Touch pojawiło się sporo ciekawych tytułów i od tego momentu spędziłem znacznie więcej czasu z goglami na głowie, nawet pomimo problemów technicznych. Dużo w tej kwestii przyniosą też kolejne miesiące, w marcu ma się rozpocząć łańcuch premier dużych tytułów a na nadchodzącym GDC mają być zapowiedziane kolejne.

W przypadku Vive jest podobnie, największy ruch to bez dwóch zdań zapowiedź 3 nowych dużych gier robionych bezpośrednio przez Valve. Podobnie do Oculusa stworzyli też własny fundusz do finansowania tytułów. Dodatkowo monitorują rynek i jak trafi się ciekawszy indyk to oferują dostęp do Steam z pominięciem Greenlight i nierzadko ofertą czasowej współpracy z ich programistami w celu podszlifowania poziomu technicznego przed premierą.

Trwają też intensywne prace nad Fallout 4 VR, w tej chwili chyba najlepszy kandydat na pierwszy system seller. Chociaż mnie osobiście to kompletnie nie kręci jeśli Obsidian nie przyłoży znowu do tego ręki.

Tak czy siak zostaje mieć nadzieję że w momencie gdy zacznie wychodzić mocny content znajdzie się więcej chętnych na taki sprzęt. Napływ gotówki przyniesie inwestycje w dalszy rozwój technologii i całość nabierze coraz większego tempa. Dzisiaj niestety duże firmy nie chcą inwestować w VR bo rynek jest bardzo mały i nie ma w tym zysków, a konsumenci nie chcą płacić dużych sum za sprzęt który ma później bezczynnie leżeć i koło się zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do dobrego VR zaczyna znacząco tanieć.

Świeżo odsłonięty GTX 1080 Ti pociągnął za sobą obniżenie cen niższych modeli, z kolei szybko nadchodzący Ryzen sprawił że Intel już teraz znacząco spuścił ceny swoich procesorów z wyższej półki. Do tego Oculus na stałe obciął ceny Rifta i Touch po 100 USD każdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I coraz częściej mówi się o naszym SUPERHOT VR jako o jednym z tych "must play" :) 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam z tym stwierdzeniem. Mechanika wokół której wszystko się kręci świetnie sprawdza się w VR. Dodatkowo niedługo ma wyjść duży update który dodaje nowe tryby gry po skończeniu standardowych poziomów.

Myślę jednak, że niedawno wydany Robo Recall zdetronizował SUPERHOT w tej kategorii. Epic ma zasoby i doświadczenie które bardzo wyraźnie odbijają się na końcowej jakości i wyraźnie to czuć. Jedna z najlepszych obecnie dostępnych produkcji, fenomenalna od strony graficznej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na trailerach faktycznie epicko to wygląda. 

A SUPERHOT uwielbiam od początku, cholerną satysfakcję dają katana endless runy :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wersji VR katan niestety nie ma, są noże które można używać tak samo ale to już nie ten styl. Za to wyjątkowo dobrze sprawdzają się patelnie:

 

Każda z rąk może też zablokować jeden pocisk raz na jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to bombowo, tarczopatelnia FTW :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aldin Dynamics, twórcy Waltz of the Wizard, wypuścili raport na temat zachowań użytkowników korzystających z ich produktu. Gra zawiera narzędzie o nazwie Ghostline które nagrywa każdy ruch użytkownika i pozwala na wizualizację tego zapisu z dowolnej perspektywy. Zbiera też inne dane m. in. o konfiguracji sprzętowej i skonfigurowanej przestrzeni do gry.

Przypomniało mi to o niedawnym odcinku Voices of VR na temat Tilt Brush, gdzie w trakcie wywiadu padło pytanie o podobne mechanizmy i dane które zbiera Google. Przedstawiciel PR obserwujący wydarzenie przerwał w tym momencie wywiad mówiąc o potrzebie zweryfikowania informacji przed udzieleniem odpowiedzi - w efekcie wymusił pominięcie tego tematu.

Te kwestie są w moim odczuciu największym minusem VR/AR. Tego typu dane nie muszą automatycznie być wykorzystywane w złych celach ale potencjał do tego jest nieporównywalnie wyższy. Znając dokładnie każdy ruch użytkownika, w niedalekiej przyszłości także wiedząc na co patrzy w każdej chwili, można wyciągnąć wiele wniosków które nie są osiągalne w inny sposób.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony jest to niezrównane narzędzie do ulepszania / uatrakcyjniania gier - oraz optymalizacji (bo wiadomo na co ludzie najmniej patrzą). Pozwoliłoby to też na pewno na lepsze projektowanie różnorakich interfejsów.

Ale jak słusznie zauważyłeś jest to też kosmiczne ryzyko. A pewnym jest, że do takich narzędzi dobraliby się ludzie od marketingu - w końcu u nich bezpośrednio na zysk przekłada się wiedza gdzie umieścić reklamę, by klient na nią patrzył...

Jak z wszystkim w życiu, nie ma samych pozytywów.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Audioshielda się przymierzam jak wejdzie jakaś wyprzedaż. Natomiast jakiś tydzień temu w związku z nadchodzącą podwyżką ceny kupiłem Holodance i spędziłem z tym tytułem znacznie więcej czasu niż się spodziewałem. Story mode jest we wczesnej fazie produkcji i ukończone są 3 poziomy ale jest też tam free play mode który potrafi wczytywać mapy z osu! Wybór muzyki jest trochę ograniczony ale jako że każdy poziom jest tworzony ręcznie to efekt jest często o wiele ciekawszy niż to co są w stanie zrobić automatyczne algorytmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Kickatarterze zostało sfinansowane pierwsze MMO - Orbus VR. Gra ma być w realiach fantasy, więcej o niej tutaj.

Jakoś nie do końca przekonuje mnie ta grafika - nie mam nic przeciwko podobnemu stylowi, ale... postacie są paskudne ;)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na wydarzenia z przeszłości to dzisiejszy news może być dobrą wiadomością dla osób, którym zależy na powodzeniu marki Oculus:

Cytat

(...) Właśnie pojawiła się informacja, że Palmer Luckey, jeden z założycieli Oculus VR i twórca gogli do wirtualnej rzeczywistości, Oculus Rift, odchodzi z firmy (via PC Gamer). Palmer miał dość niepewną pozycję w przedsiębiorstwie od momentu, gdy we wrześniu 2016 roku wyszło na jaw, że aktywnie wspiera on organizację Nimble America, znaną z niewłaściwego sposobu popierania kandydatury Donalda Trumpa na prezydenta Stanów Zjednoczonych (jej członkowie oczerniali Hilary Clinton, rozsiewali fałszywe plotki i tworzyli obraźliwe memy). Konsekwencją tej afery było wycofanie się części deweloperów ze wsparcia dla Oculus Rift. Nie wiadomo jednak, czy był to bezpośredni powód jego odejścia. Według serwisu UploadVR, dziś ma być ostatni dzień Luckeya na stanowisku. (...)

Całość newsa przeczytacie na łamach serwisu Gry-Online.

To, co się wyprawiało PR-owo z Oculusem, to nie były fajne rzeczy. Pytanie co dalej Zuckerberg zamierza zrobić z tym poletkiem (a także kiedy w końcu ludziom się przeje facebook, blech)...


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Palmer [...] aktywnie wspiera [...] organizację Nimble America, znaną z niewłaściwego sposobu popierania kandydatury Donalda Trumpa na prezydenta Stanów Zjednoczonych

Co tak na prawdę znaczy "niewłaściwy sposób popierania kandydatury Trumpa"? Lada moment autor stwierdzi że krytyka opozycji to coś niesłychanego w politycznych realiach. Warto też wspomnieć - Luckey sam w jednym ze swoich postów przyznał, że nie będzie głosował na Trumpa.

Cytat

członkowie [Nimble Amercia] oczerniali Hilary Clinton, rozsiewali fałszywe plotki i tworzyli obraźliwe memy

Z tego co mi wiadomo jedynym skutkiem ich aktywności w realnym świecie jest ten oto niesłychanie obraźliwy billboard:

nimbleamerica_ad.jpg

Cytat

Konsekwencją tej afery było wycofanie się części deweloperów ze wsparcia dla Oculus Rift.

Polytron z SUPERHYPERCUBE i kilku innych indie developerów którzy jak się potem okazało nie mieli żadnego produktu na rynku. Trudno określić to jako znaczący cios.

Nie będę się zagłębiał w to, że Luckey stał się celem nagonki medialnej bo śmiał sprzeciwiać się jedynemu właściwemu kandydatowi. Powiem tylko tyle, że z mojej perspektywy tak długo jak ktoś działa w granicach prawa może sobie głosić dowolne poglądy polityczne i nie będzie mi to robiło różnicy. To co będę oceniał to produkt, nie światopogląd ludzi którzy zanim stoją.

Z mojego punktu widzenia autor artykułu pominął najważniejszą rzecz. Bez dwóch zdań pożar PR związany z Palmerem miał duży wpływ na jego odejście, ale nie sposób nie zauważyć że obecnie Oculus zatrudnia cały szereg osób z bardzo znaczącymi nazwiskami. Jaki wkład w takim scenariuszu może wnieść osoba która taśmą klejącą skleja prototypy w garażu? Luckey przyspieszył nadejście ery VR, ale to w gruncie rzeczy młody chłopak który nie może się mierzyć z weteranami którzy w tym wypadku są jednymi z najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. Na przykładzie Carmacka widać która z tych dwóch sytuacji ma większy wpływ na status zatrudnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro można zdobyć HTC Vive o 100 USD taniej. Obecni posiadacze dostaną darmowy soft w związku z rocznicą premiery i uruchomieniem Viveport: https://blog.vive.com/us/2017/04/03/vive-day-celebration-for-fans/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polygamia opublikowała podsumowanie sprzedażowe urządzeń VR za Q1 2017. Zaskoczeń tam raczej nie ma ;).


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Google I/O zostały zapowiedziane dwa nowe HMD od HTC i Lenovo przeznaczone na platformę Daydream. Nie będą wymagały PC/telefonu do działania ani zewnętrznych stacji bazowych/kamer do śledzenia pozycji/rotacji. Planowana dostępność pod koniec roku. W niedalekiej przyszłości mają pojawić się bardziej szczegółowe informacje na temat parametrów sprzętowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Nebthtet
      Eric "Wingman" Peterson w swoim niedawnym wpisie na devblogu Descent Underground dzieli się z nami kilkoma nowinkami dotyczącymi produkcji gry.
      Descent Underground jest tworzony na silniku Unreal - aktualnie twórcy dokonują aktualizacji do wersji 4.13 tego engine. Ma to pozwolić na odtwarzanie wideo w grze, co być może zaowocuje nowymi ciekawe ekrany z fikcyjnymi reklamami lub wiadomościami o stanie świata. Dzięki takiemu zabiegowi można by zwiększyć immersję gracza. Możliwe jest również, że zostanie udostępnione intro.
      Wersja Mac i Windows już jest zaktualizowana, ale linuxowa wciąż stwarza problemy - cały czas jednak trwają prace nad ich rozwiązaniem.

      Tworzony jest HUD, dodawane niektóre funkcjonalności radaru - tak by pasowały do ulepszonego kokpitu. Ma on wyglądać bardziej trójwymiarowo i realistycznie, a dokonywane zmiany w HUD mają w przyszłości umożliwić jego dostosowywanie.
      Testowana jest misja treningowa - po wydaniu wersji 4.13 i podpięciu w grze instrukcji zostanie udostępniona aby zebrać opinie testerów.
      Fabuła pierwszego rozdziału kampanii dla pojedynczego gracza jest już gotowa - ma zawierać ukryte elementy. Ma to trafić do gry jak najszybciej (ale po wersji 4.13) gdzie testować nową zawartość będą subskrybencji - misja po misji. Później zostanie ona udostępniona wszystkim, którzy kupili grę, co jednocześnie będzie oznaczać zakończenie etapu Early Access.
      Zespół grafików kończy mapę nazwaną "BAMM" - będzie udostępniona każdemu posiadaczowi gry. Pracowali też nad nowym kokpitem, robotami i tworzeniem większych fragmentów pomieszczeń co ma umożliwić budowę większych map. Poniżej rzut oka na sposób poruszania się robotów Hunter.
      Już wkrótce zadebiutować powinna możliwość wydobycia surowców wraz z trybem gry "Wojna Korporacyjna". Większość obecnie dostępnych w grze map przejdzie upgrade i zmiany by umożliwić taką formę rozgrywki. Ulepszane będą również drzewka technologiczne i możliwości specjalne statków (Wasp, Warlock).
      Descent Underground to tworzony na licencji i finansowany za pośrednictwem crowdfundingu projekt Erica "Wingmana" Petersona, który po odejściu z Cloud Imperium Games założył własne studio. Gra ma wspierać również Oculus Rift oraz HTC Vive.
    • Przez Nebthtet
      Na grupie Steam dedykowanej developerom korzystającym z platformy SteamWorks pojawiło się powiadomienie o planowanych w nadchodzących tygodniach zmianach w Steam Store. Valve w dalszym ciągu koncentrować się na funkcjonalnościach personalizacji i rekomendacji użytkowników. Najważniejsze planowane zmiany to:
      Odświeżenie wizualne strony głównej - większe obrazy z gier w niektórych miejscach, nowe sposoby promowania gier, usunięcie zbędnych elementów. Dodatkowa nawigacja w lewej kolumnie - dostanie ona nową sekcję linków do ważnych miejsc (nowe premiery, bestsellery, niedawno zaktualizowane, nadciągające premiery, okazje). Zalogowany użytkownik zobaczy też linki do pozycji popularnych wśród znajomych, rekomendacji śledzonych kustoszy i kolejki odkryć. Aktywność znajomych - znacząca sekcja na stronie głównej, która podkreśli co kupowali i w co grali znajomi użytkownika. Najlepiej sprzedające się nowe tytuły - nowa sekcja strony głównej dla świeżych premier, które osiągnęły top sprzedaży. Globalne preferencje klienta - nowe opcje umożliwiające użytkownikom ogólne określenie, jakie produkty chcą widzieć na stronie głównej (a nie zarządzanie każdą sekcją osobno). Pozwoli to na pominięcie na różnych stronach sklepu Steam wyświetlania konkretnych typów produktów (Early Access, oprogramowanie, filmy, VR). Czyżby koniec ze spamem informacjami o "ambitnych produkcjach", które nie powinny nigdy wyczołgać się z otchłani Steam Greenlight? Targetowana widoczność dla nowych produktów - zmiany mające na celu ułatwienie docierania z nowymi tytułami do odpowiednich odbiorców. Wcześniej Valve dostarczało milion wyświetleń każdej nowości na stronie głównej, ale była to mało efektywna metoda docierania do odpowiedniego potencjalnego klienta - owocowała niskim ich zaangażowaniem. Nowa metoda ma dostarczać treść węższej, ale lepiej targetowanej grupie odbiorców. Targetowana widoczność dla aktualizacji gier - zmiany mające na celu dotarcie z aktualizacjami do lepiej profilowanej grupy odbiorców - założenia takie, jak w przypadku widoczności nowych produktów. Poprawiona obecność kustoszy Steam - śledzący ich użytkownicy będą widzieć dedykowaną sekcję na stronie głównej. Sekcja ta będzie pokazywać nowe rekomendacje nowych popularnych tytułów lub niszowych gier - w zależności od tego, jakich kustoszy subskrybuje użytkownik. Dodatkowo pojawi się nowy landing page pokazujący wiele tytułów rekomendowanych przez kustoszy. Jak widać zmian jest całkiem sporo - dajcie znać w komentarzach co sądzicie na ich temat. Mnie cieszy szansa na poprawienie funkcjonalności kustoszy (curators), a także zmniejszenie zawalenia strony głównej masą nieciekawych gierek z Early Access.
    • Przez Dako
      Pimax 5k+ Virtual Reality czyli recenzja popełniona przez simulotnika
      Warto przeczytać
      Pimax 5k+ Virtual Reality | YoYoSims
      YOYOSIMS.PL  
    • Przez Dako
      Fajna rzecz dla latających w VR czyli coś w stylu machanie łapkami zamiast po omacku macania myszy i klawiatury
      Film z DCS



      ps.
      I dla dociekliwych temat z ichniego forum
      https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=218861
    • Przez Dako
      Być może ciekawa alternatywa dla smartfonów za kilka tysięcy PLN umieszczanych w plastikowych goglach VR
      https://www.newegg.com/global/pl-en/Product/Product.aspx?Item=N82E16826891001&ignorebbr=1&fbclid=IwAR0EUmr9wMFvA4ZOL__TSR2weUdYSL9bvPcXtxvXwce0WoeO_Vpe1LpBRDQ
      Recenzja sprzętu
      https://www.vrhunters.pl/recenzja-gogli-acer-windows-mixed-reality/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności