Skocz do zawartości
Yoda

A może by tak - zagrać sesję RPG (Traveller)

Rekomendowane odpowiedzi

Czekam i czekam na 3.0 i SQ 42.  Zerkam na forum, oglądam stronę RSI i już cholery dostaję od tego czekania. 
Może więc dla odmiany pograć troszkę w RPG w podobnych klimatach?

Wszyscy siedzimy jednak w temace space - simów. Być może są też jacyś wielbiciele gier fabulrnych, albo tacy co chcieliby temat poznać.


Szukam 2-3 graczy do sesji w Travellera (5ed/Mangoose).  System traktuje z definicji o podróżach międzygwiezdnych w odległej przyszłości. 
Zwykle gracze tworzą statek-firmę (najczęściej biorą statek na kredyt) i starają się jakoś wiązać koniec z końcem. System jest dość realistyczny, walka boli (czy to  kosmiczna, czy bezpośrednia).
Jest też w miarę prosty system projektowania statków (jak ktoś nie chce gotowca a własny projekt :) - mile widziane)

Podaję link do mapy,  tworzonej od wielu lat przez pokolenia graczy (scroll myszy przybliża i oddala) - aby pokazać ogrom znanego wszechświata (opracowywany przez graczy od 40 lat):

https://travellermap.com

Prowadzę najczęściej przez  Team Speak, wieczorami.
Jeżeli będą jacyś zainteresowani  to zapraszam na priv :)

Edytowane przez Yoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł zacny, tylko... Samo gadanie, czy będzie potrzebne coś ekstra? :)


en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakim sense ekstra?
 
Co do narzędzi -  korzystam najczęściej po prostu z teamspeak i rolz.org  ew. roll 20, do tego wyżej pokazana mapa.   Podręczniki również mogę udostępnić (kilka rzeczy z podręczników nawet muszę udostępnić).

Ze strony graczy potrzebny jest więc PC, który dźwignie Teamspeaka, czytadło do PDF i przeglądarkę internetową  :pirate:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podręczniki w klasycznych RPG łatwo podzielić na te dla graczy i MG. Są oczywiście różne dodatki i suplementy, ale podstawowe to gracze muszą mieć by choćby postać stworzyć i ogarniać podstawowe mechaniki.

 

Z roll 20 korzystałem, działa przyzwoicie. Z rollza nie, ale zapewne też.

 

Swoją drogą, skomplikowany to system? Trzeba przeczytać 200 stron by ogarniać podstawy? :P 


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kreacja postaci jest grupowa (zwykle tworzycie przyszłą załogę własnego statku-biznesu), trochę losowa (jak w prawdziwym życiu -  nie zawsze się uda dostać do wymarzonej roboty, można trafić do pudła itd.)

Sam system, jak na w miarę realistyczny setting o statkach, jest w miarę prosty, ale ma dużo opcji. Kwestia tego jak bardzo chcesz się zagłębiać w system na początku i jaką postać chcesz tworzyć.

Wiele w sumie czytać nie trzeba,  przydałoby się przejrzeć dostępne opcje przy kreacji postaci, umiejętności, nieco sprzętu, wybrać pochodzenie,  przejrzeć też statki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek warto zrobić wersję dla opornych i krok po kroku można się wkręcać w temat. Weterani DND też nie zaczynali z wszystkimi podręcznikami we łbie.

 

To bardziej nastawione na mechanikę (jak DND i pokrewne) czy storytelling (jak VtM i inne od White Wolfa)?


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż... Myślę że tel z androidem też by dał radę skoro tak twierdzisz :rotfl:

 

A tak to ja poczytałem na ichniej wiki (http://wiki.travellerrpg.com/Main_Page), i znalazłem taki oto "intel":
 

itd...

Powiem wprost: To jest tak rozbudowane uniwersum, że bez ogarnięcia choćby interesujących nas rzeczy nawet nie podchodź (albo dobra - podchodź na własne ryzyko) ;)

Edytowane przez Shivon
zapomniałem o "mięsku" ;)

en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Widzę że trafiłeś na travellerową wikię, przydatne źródło informacji tym bardziej że opisane są nawet konkretne systemy i różne wersje timeline-u Travellera.

To jest uniwersum budowane przez 40+ lat. Nie trzeba znać od razu wszystkiego (jako gracz) bo zwykle lecisz i tak od środka (od postaci, jej systemu pochodzenia).
Poznanie całości jest tak naprawdę niemożliwe bo jest to zbyt wielkie uniwersum (ale od tego jest UWP aby Ci podpowiadał co i jak ), ja bym nawet powiedział że to właśnie największa zaleta Travellera -  system nastawiony mocno na poznawanie nowych miejsc we Wszechświecie.

Poza tym jest to setting z definicji modularny tzn. wiele rzeczy jest opcjonalnych.

Dla przykładu:

https://travellermap.com/?x=4478.581&y=-14.183&scale=81.5703125
:)

@Nebthtet
Ciężko powiedzieć czy bardziej mechanika czy storytelling. Powiedziałbym że stoi gdzieś po środku i dużo zależy od graczy i MG (ale znowu w WoD też się da grać na turlacza).  Ogólnie to nie lubię dywagować nad tym, mój styl prowadzenia jest raczej nastawiony w stronę storytellingu, ale też i realizmu.

Wiele zależy od tego kogo zrobią gracze i co będą chcieli robić.

Edytowane przez Yoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, to dobra wieść :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto nie dołączył niech żałuje :]


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za jaja ^^


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Shivon
      Taki temat do rozmówek.

      No więc, co niektórzy (w tym i ja) grają w Travellera. Ale tak to sobie czytam nt. innych gier, w które moim zdaniem moglibyśmy też coś ugrać, np.:

      - Elite Dangerous RPG;
      - Starfinder (wiem, na bazie gatunku fantasy którego nie cierpię szczerze, ale jeszcze ujdzie);
      - The Expanse RPG;
      - Stars Without Number;
      - Fading Suns;
      - Alternity (Star*Drive, Dark•Matter);
      - Neuroshima;
      - MechWarrior: A Times of War (lub nadchodzący Destiny);
      - Star Trek Adventures;
      - Foreven Worlds;
      - Eclipse Phase;
      - Nova Praxis.

      Ciekaw jestem czy coś z tego ugramy... 😉
    • Przez Nebthtet
      Na kanałach Jima Sterlinga i ACG nadziałam się ma recenzje Void Bastards. Jest to roguelike'owa strzelanka z elementami RPG (budujemy i ulepszamy uzbrojenie i wyposażenie, postacie mogą mieć cechy pozytywne i negatywne, mają jakiś cień historii). W grze zwiedzamy statki kosmiczne zbierając żarcie, paliwo do statku i elementy do konstrukcji różnorakich wynalazków. Element survivalowy jest sprowadzony do minimum - to zarządzanie zasobami na poziomie zbliżonym do tego, jaki widzieliśmy w FTL.
      Klimat jest boski - postacie mówią z różnorakimi brytyjskimi akcentami, co wprowadza dodatkowy element komiczny. Ale całe clou to stylizacja graficzna - gra wygląda tak, jak widzicie na miniaturkach. Ci z was, którzy grali kiedyś w tytuł taki jak XIII na pewno już widzieli coś podobnego. W dużym skrócie - gracie w komiks i wygląda to świetnie.
      Jeden minus to cena, bo kosztuje ponad stówkę... Ale wciąga. Cholernie.
       
       
      Void Bastards for XB1, PC Reviews
      OPENCRITIC.COM Void Bastards is rated 'Strong' after being reviewed by 27 critics, with an overall average score of 82. It's ranked in the top 14% of games and recommended by 88% of critics.
    • Przez Nebthtet
      Dual Universe, to bardzo ciekawa propozycja dla miłośników bardzo popularnych w ostatnim czasie sandboxów osadzonych w realiach S-F. Z trwającej obecnie strony zbiórki na serwisie Kickstarter, możemy dowiedzieć się o tym tytule nieco więcej.
      Nieco kontrowersyjny może być fakt, że mamy tu do czynienia z grą posiadającą w założeniach opłatę abonamentową, co jest dość nietypowym rozwiązaniem dla projektów fundowanych na serwisach społecznościowych.
      Nie zmienia to faktu że całość w obietnicach wygląda bardzo interesująco i warto się tym tytułem nieco zainteresować.
      Novaquark tworzące grę obiecuje następujące możliwości graczom:
      Budowa olbrzymich stacji kosmicznych, wielkości księżyca. Założenie międzygalaktycznego politycznego imperium. Zaludnienie i zwiedzanie tysięcy miast tworzonych przez graczy. Gromadzenie się setek graczy w przestrzeni kosmicznej i wewnątrz pojazdów. Masowa produkcja zaprojektowanych przez siebie statków. Różnorodność ról, możesz być przemysłowcem, logistykiem bądź przedsiębiorcą. Programowanie złożonego zachowania dla swoich własnych konstrukcji. Możliwość życia w sekretnej bazie 1km pod ziemią lub na odległym księżycu. Nadawanie nazw stworzonych przez siebie pojazdów oraz stacji kosmicznych.
    • Przez Shivon
      W skrócie: Seria Age of Wonders nareszcie migruje ze świata fantasy do nowego, dopiero co zasiedlonego globu.
       
       
      VID:
       
      Linki:
      https://www.aow-planetfall.com/
      https://store.steampowered.com/app/718850/Age_of_Wonders_Planetfall/
    • Przez Amb3r
      Pacific Rim nie był pod żadnym względem filmem wybitnym, ale mimo wszystko był bardzo przyjemny do oglądania. Jak pierwszy raz usłyszałem o zapowiedzi następnej części byłem całkiem zadowolony.
      Dziś obejrzałem trailer. Szczerze mówiąc już nie chcę oglądać drugiej części.  Najbardziej mi brakuje tego poczucia, że to jednak walczą wielkie ciężkie roboty. Tutaj tego zupełnie nie czuć, bo zachowują się niemal jak plastkowe zabawki. Nie wiem czy przyczepić się do pogody - niby nic, ale też psuje atmosferę. W sumie nie tylko pogoda, wszystko wydaje się takie cukierkowe jakieś, a ulice są kompletnie puste - może źle zapamiętałem, ale w jedynce wydawały się w chaosie jak nagle pojawił się potworek.
      Piloci - w jedynce to w zasadzie nie mieli specjalnego wyboru, bo to była nagła sytuacja i brali każdego kto się nadawał. Byli młodzie, ale tu to są cholerne dzieciaki (mówi osoba, którą spokojnie wiele osób mogłoby nazwać dzieciakiem). Mieli dziesięć lat i nie mogli dobrać profesjonalnych żołnierzy? Ich kombinezony zostały ujednolicone, ale hełmy są dziwne i głupie - kominezony z jedynki dublowały jako środowiskowe przy przedziurawieniu i innym syfie, a te nawet szybki nie mają.
      Sam motyw przewodni też jest nie dość, że głupi to oklepany nawet bardziej chyba niż poprzedni - źli ludzie z niewiadomych względów pomagają istotom, które chcą wszystkich wybić.
       
      Pewnie bym olał wyżej wymienione wady gdyby roboty robiły odpowiednie wrażenie, ale cóż... nie robią.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności