Skocz do zawartości

Jakim statkiem najbardziej lubisz latać w Everspace?  

1 głos

  1. 1. Jakim statkiem najbardziej lubisz latać w Everspace?

    • Interceptor
      0
    • Scout
      1
    • Gunship
      0


Polecane posty

Już w tym tygodniu premiera Everspace - strzelanki kosmicznej z elementami roguelite. Grę stworzyli autorzy Galaxy on Fire. Jak można przeczytać na stronie dystrybutora:

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Więcej  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany  - pachnie mi tu wyborną eksploracją i upgrade'ami statku w pięknych okolicznościach "przyrody", które w tego typu produkcji działają na mnie jak magnes - pewnie zagram w to wcześniej niż w Alien Isolation, chociaż nie natychmiast po premierze. Chcę wiedzieć, czy nie będzie tu bugów tyle co dziur w serze - w każdym razie jestem bardzo ciekawy tej produkcji.

 

Pozdrawiam Bardzo Serdecznie !

Jacek ( Tronuss ) Sieńko

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

A to jesteś w stanie to ocenić już teraz - gra była w Early Access już konkretny okres czasu i na steamie ma ponad 80% opinii pozytywnych :).

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Ten tytuł od dawna jest na moim radarze między innymi ze względu na wsparcie dla VR. Z tego co kojarzę developerzy zapowiadali, że zaczną nad tym pracować jak uspokoi się zamieszanie związane z premierą.

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Gra już jest - tu moja galeria z niej:

Jeśli macie swoje screeny, to ładujcie do kategorii "pozostałe gry" - dorzucę do albumu.

@lethe - w steamie gra widoczna jest jako VR, przy odpaleniu pyta jaką wersję uruchomić (zwykła / Rift / Vive). Tak więc daj znać jak wrażenia. Można grać z widokiem z pierwszej lub trzeciej osoby, oraz wyłączać kokpit w pierwszej osobie jeśli się chce.

Gra jest naprawdę fajna, mimo że ginę żałośnie i często bawię się świetnie - IMO jest to wybalansowane tak, że nie masz poczucia zmarnowanego czasu. Dzięki elementom roguelite - nie traci się CAŁKIEM wszystkiego przy zgonie, zostają nam kredytki za które rozwijamy drzewko umiejętności - jego część przypisana jest do konkretnego modelu statku, ale tak z połowa drzewka jest "na stałe". Jasne - RNGesus potrafi przy tej grze dać ci po dupsku. Ale nie powoduje to, że masz ochotę cisnąć myszą / padem o glebę.

A ja miewam w takich sytuacjach krótki lont - mimo to tutaj nie było wybuchów poza tymi na ekranie.

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Świeżo po wydaniu implementacja trybu VR miała szereg problemów, głównie w kwestii sterowania i UI. Była mowa o nadchodzących poprawkach więc odłożyłem na razie ten tytuł. Widzę że od tego czasu wyszedł update więc niedługo zrobię drugie podejście.

Edytowano przez lethe

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

@lethe Masz na myśli świeżo po wydaniu Early Access czy premierę pudełkową? Bo teraz była pudełkowa. Ja w toto gram w widoku z kokpitu na monitorze ultrawide i jakimś sposobem już się naklepało ponad 25h. Relaksuje podczas oglądania seriali, mam teraz zamiast diabolo póki nie będzie kolejnego sezonu :)

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli kilka tygodni temu  po premierze pełnej wersji.  Nie było obsługi HOTAS, chciałem grać tak jak na wersji ekranowej, klawiatura i mysz, ale w VR nie działała mysz. Męczyłem się przez trochę z padem (którego nie lubię w większości typów gier) ale wielokrotne zwiechy i dziwaczne patenty z UI sprawiły że rzuciłem to na bok. Developerzy obiecywali poprawki a miałem kilka innych tytułów do obejrzenia więc mi się nie spieszyło.

 

Niedawno trafiłem na ten temat i po tym zajrzałem do changeloga gry. Okazuje się, że sporo pracowali nad trybem VR i chętnie zobaczę czy udało się naprostować te sprawy.

 

 

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

To daj znać. Ja gram na klawie i myszce, ale w trybie normalnym - problemów nie odnotowałam mimo trybu multi monitor i borderless window, bardzo odporne też na alt-tab.

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy jest lepiej. Gra nie wysypuje się już podczas craftowania podzespołów i ulepszeń, pojawiły się też brakujące w kilku miejscach komunikaty do użycia funkcji. Wydaje mi się też że trochę poprawiła się czytelność UI. 

 

Nadal jedyna sensowna opcja sterowania to gamepad, jak tłumaczą twórcy:

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Pomimo tego co jest w cytacie wyżej u mnie klawiatura w menu też nie działa. Dla mnie niestety taki sposób sterowania nie jest zbytnio grywalny.

 

Dwa największe problemy jakie zauważyłem to odczuwalny spadek FPS podczas obracania statku w wielu sytuacjach oraz brak jakiejkolwiek niwelacji simulator sickness podczas latania bokami - biorąc pod uwagę jak często wymaga tego rozgrywka to dość duże przeoczenie. Osoby wrażliwe na ten efekt pewnie będą miały problem lub będą musiały przyjąć mało optymalny sposób latania.

 

Jeśli chodzi o plusy to zdecydowanie celowanie za pomocą spojrzenia, szczególnie ze względu na bardzo szeroki kąt pod którym mogą obracać się systemy uzbrojenia. W trakcie walki w dużym stopniu nadrabiałem dzięki temu niewielkie obycie z padem. Dzięki postrzeganiu głębi obiekty takie jak stacje, okręty flagowe, wraki czy duże asteroidy wydają się znacznie większe niż w wersji monitorowej, niestety efekt ten działa tylko na bliższych dystansach, odległe obiekty są równie płaskie.

 

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to pomimo tego że nie jestem fanem gier typu roguelike (wyjątkiem są  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  i  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. ) bawiłem się całkiem dobrze. Zarówno w VR jak i na monitorze widoki są niesamowite i czasami na prawdę robią wrażenie. Walka nie jest specjalnie wyszukana, najciekawszy jej element to duża liczba rożnych broni, modułów i interakcji między nimi. Dobrze sprawdza się neutralna frakcja której zabudowania są często kuszącym celem ale trzeba się liczyć z sygnałem alarmowym który może się przenosić między skokami, można się przez to znaleźć w bardzo nieciekawej sytuacji przez co decyzja o ataku wymaga przeanalizowania sytuacji i wyposażenia.

 

W moim odczuciu Everspace głowy nie urywa ale na pewno nie jest to słaby tytuł. 

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę to jakieś kuriozum dla mnie że tyle się z tym wożą zwłaszcza że normalnie engine przecież obsługuje te kontrolery kapitalnie. Szkoda, bo to dużo złego robi, zwłaszcza że hype premierowy opadnie :(

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Jak pograsz więcej to nie będzie już problem - jest perk do podnoszenia sobie z nimi reputacji (nie skarżą tak do centrali na napady). Pamiętaj też, że to się zeruje zawsze przy zmianie sektorów (skok przez bramę). Tak więc warto ich wytrzepać np. z paliwa na ostatnim etapie sektora.

 

No i polecam scouta. Jak dla mnie najlepszy i najciekawszy statek, stealth połączone z teleportem i do tego odpowiednie pukawki... miód. 

Zaraz dorzucę ankietę dotyczącą tego, czym każdy lubi latać :)

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś obrodziło w spacesimach.  Oprócz Closed Bety ED mamy update do Everspace

 

Patch 1.1.0 - Changelog
17 SIERPNIA - ROCKFISH GAMES
We've just released a new update. Highlights include the promised Hardcore Mode, TrackIR support and fully customizable controls for HOTAS, Joysticks and Gamepads.

Here's the complete list of changes:

New Features
Added Hardcore Mode
Windows (64bit): Added Joystick and HOTAS support
Windows: New controls menu to freely configure Mouse/Keyboard, Gamepad and other input
Windows: Added TrackIR support
VR: Added mouse / keyboard support
Added new languages: Chinese (Traditional), Japanese, Korean
Added a spectator camera that can be activated during Action Freeze mode
Added basic colorblind option affecting HUD marker colors
Added option to select the anti-aliasing method (Off / FXAA / Temporal AA)
Added option to change the screen percentage in non-VR mode
Added option to toggle Motion Blur
Added option to toggle Chromatic Aberration
Mac: Steam Achievements and backer rewards (via Steam) now working on Mac

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez zaraz
      Wiadomość z klanowego czatu: Destiny 2 - Expansion Pass można kupić za -15% na GMG. Dla nowego konta jest rabat. Jedyny minus to trzeba założyć nowe konto. Ale Seasson Passa mamy za niecałe 110pln.
      Źródełko:
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       
       
    • Przez Nebthtet
      2017 rokiem lootboxów. I wiecie co jest smutne? Że tak naprawdę tylnymi drzwiami wprowadził je w dużej mierze Blizzard - swoimi skórkami do Overwatcha. Byłam jedną z osób przechodzących nad tym do porządku dziennego - "to tylko skórki, nie mają wpływu na grę, niech sobie będą". BŁĄD. Rzecz jasna myliłam się - niestety nie tylko ja. Bo oto rok później mamy czystego raka jakim jest akcja EA z Battlefrontem 2, czy otwieranie skrzynek na plaży w Normandii przed publicznością w Call of Duty WW2.
      Ciekawe czy ostatni skandal z Battlefrontem obudzi konsumentów. Szczerze? Nie mam zbytnio na to nadziei. A wiecie dlaczego? Przykład:  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. .
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /monthly_2017_11/Ubisofts-Microtransactions-earnings.jpg.38f99f4e402424558184b1084107be6a.jpg" alt="Ubisofts-Microtransactions-earnings.jpg">
      I nie są sami... W przypadku EA przychody ze sprzedaży cyfrowej to 60% dochodu (chociaż tutaj nie znalazłam dokładnego splitu z podziałem na cyfrową sprzedaż pełnych gier vs dlc/mikrotransakcji). Activision/Blizzard w 2016 zarobiło na sprzedaży "in-game contentu" 3,6 mld dolarów.
       
      Uprzedzając potencjalne narzekania że cytuję tylko Sterlinga - nie będę szukać innego komentarza, bo on doskonale podsumowuje i pokazuje problem. A że facet jest totalnie prokonsumencki (nie zarabia nic na reklamach, w 100% finansuje się z przychodów crowdfundingowych) nie mamy tutaj problemu tego, że może mieć jakiś interes żeby dowalić któremuś konkretnie wydawcy.
       
      Jeśli ktoś nie do końca ma świadomość, jak działa mechanizm aktualnie niczym rak toczący nasze ukochane hobby:
      Tutaj na uwadze warto również mieć fakt, że Activision (a więc również Blizzard) ostatnio opatentował mechanizm dobierania graczy w multi tak, aby noobków matchować z zaawansowanymi graczami "żeby pokazać im co fajnego w grach można zdobyć".
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   
      Chętnie się dowiem co wy o tym sądzicie.
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Syberia (1) za darmo
      link gog:
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
      Promocja jest częścią "Święta polskich gier" w GOG z okazji 11 listopada.
      link do artykułu:
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
      Patrząc na czas wygaśnięcia promocji na Syberię, zastanawiam się czy urwisy z GOG nie planują czegoś ekstra na sobotni wieczór
       
    • Przez kudlaty
      W klanie D2 Ater Dracones aktywnie grywa spora liczba osob, jednak sama gra nie ulawia wewnatrz wspolnotowej komunikacji (chyba ze o czyms nie wiem) i dogadywanie sie ingame na rozne wypady moze byc utrudnione.
       
      Wpadlem wiec na pomysl co by stworzyc na forum miejsce dla tych straznikow pragnacych nieco poszalec wspolnie w nieco bardziej wymagajacych aktywnosciach (straiki, nightfall straiki, rajdy itd), a takze pvp. Oczywiscie wszystko na luzie i bez spiny, najwazniejsza jest przeciez dobra zabawa.
       
      Jesli wiec ktos mialby ochote na tego typu masochistyczne wieczory, to niech sie wpisze w tym temacie (w jakie dni i preferowane godziny).
    • Przez komandor_tarkin
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       
      od 7 do 13 listopada, nawet z poziomu aplikacji Uplay można grę przypisać do konta za free.
×