Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Nebthtet

      Wygraj Everspace!   2017.06.14

      Weź udział w naszym konkursie i wygraj grę Everspace! Szczegóły po kliknięciu w ten link!

Jakim statkiem najbardziej lubisz latać w Everspace?  

1 głos

  1. 1. Jakim statkiem najbardziej lubisz latać w Everspace?

    • Interceptor
      0
    • Scout
      1
    • Gunship
      0


Polecane posty

Już w tym tygodniu premiera Everspace - strzelanki kosmicznej z elementami roguelite. Grę stworzyli autorzy Galaxy on Fire. Jak można przeczytać na stronie dystrybutora:

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Więcej  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach
🐲 Tronuss    19

Jestem zainteresowany  - pachnie mi tu wyborną eksploracją i upgrade'ami statku w pięknych okolicznościach "przyrody", które w tego typu produkcji działają na mnie jak magnes - pewnie zagram w to wcześniej niż w Alien Isolation, chociaż nie natychmiast po premierze. Chcę wiedzieć, czy nie będzie tu bugów tyle co dziur w serze - w każdym razie jestem bardzo ciekawy tej produkcji.

 

Pozdrawiam Bardzo Serdecznie !

Jacek ( Tronuss ) Sieńko

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

A to jesteś w stanie to ocenić już teraz - gra była w Early Access już konkretny okres czasu i na steamie ma ponad 80% opinii pozytywnych :).

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach
🐲 lethe    71

Ten tytuł od dawna jest na moim radarze między innymi ze względu na wsparcie dla VR. Z tego co kojarzę developerzy zapowiadali, że zaczną nad tym pracować jak uspokoi się zamieszanie związane z premierą.

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Gra już jest - tu moja galeria z niej:

Jeśli macie swoje screeny, to ładujcie do kategorii "pozostałe gry" - dorzucę do albumu.

@lethe - w steamie gra widoczna jest jako VR, przy odpaleniu pyta jaką wersję uruchomić (zwykła / Rift / Vive). Tak więc daj znać jak wrażenia. Można grać z widokiem z pierwszej lub trzeciej osoby, oraz wyłączać kokpit w pierwszej osobie jeśli się chce.

Gra jest naprawdę fajna, mimo że ginę żałośnie i często bawię się świetnie - IMO jest to wybalansowane tak, że nie masz poczucia zmarnowanego czasu. Dzięki elementom roguelite - nie traci się CAŁKIEM wszystkiego przy zgonie, zostają nam kredytki za które rozwijamy drzewko umiejętności - jego część przypisana jest do konkretnego modelu statku, ale tak z połowa drzewka jest "na stałe". Jasne - RNGesus potrafi przy tej grze dać ci po dupsku. Ale nie powoduje to, że masz ochotę cisnąć myszą / padem o glebę.

A ja miewam w takich sytuacjach krótki lont - mimo to tutaj nie było wybuchów poza tymi na ekranie.

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach
🐲 lethe    71

Świeżo po wydaniu implementacja trybu VR miała szereg problemów, głównie w kwestii sterowania i UI. Była mowa o nadchodzących poprawkach więc odłożyłem na razie ten tytuł. Widzę że od tego czasu wyszedł update więc niedługo zrobię drugie podejście.

Edytowano przez lethe

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

@lethe Masz na myśli świeżo po wydaniu Early Access czy premierę pudełkową? Bo teraz była pudełkowa. Ja w toto gram w widoku z kokpitu na monitorze ultrawide i jakimś sposobem już się naklepało ponad 25h. Relaksuje podczas oglądania seriali, mam teraz zamiast diabolo póki nie będzie kolejnego sezonu :)

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach
🐲 lethe    71

Mam na myśli kilka tygodni temu  po premierze pełnej wersji.  Nie było obsługi HOTAS, chciałem grać tak jak na wersji ekranowej, klawiatura i mysz, ale w VR nie działała mysz. Męczyłem się przez trochę z padem (którego nie lubię w większości typów gier) ale wielokrotne zwiechy i dziwaczne patenty z UI sprawiły że rzuciłem to na bok. Developerzy obiecywali poprawki a miałem kilka innych tytułów do obejrzenia więc mi się nie spieszyło.

 

Niedawno trafiłem na ten temat i po tym zajrzałem do changeloga gry. Okazuje się, że sporo pracowali nad trybem VR i chętnie zobaczę czy udało się naprostować te sprawy.

 

 

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

To daj znać. Ja gram na klawie i myszce, ale w trybie normalnym - problemów nie odnotowałam mimo trybu multi monitor i borderless window, bardzo odporne też na alt-tab.

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach
🐲 lethe    71

Na dzień dzisiejszy jest lepiej. Gra nie wysypuje się już podczas craftowania podzespołów i ulepszeń, pojawiły się też brakujące w kilku miejscach komunikaty do użycia funkcji. Wydaje mi się też że trochę poprawiła się czytelność UI. 

 

Nadal jedyna sensowna opcja sterowania to gamepad, jak tłumaczą twórcy:

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Pomimo tego co jest w cytacie wyżej u mnie klawiatura w menu też nie działa. Dla mnie niestety taki sposób sterowania nie jest zbytnio grywalny.

 

Dwa największe problemy jakie zauważyłem to odczuwalny spadek FPS podczas obracania statku w wielu sytuacjach oraz brak jakiejkolwiek niwelacji simulator sickness podczas latania bokami - biorąc pod uwagę jak często wymaga tego rozgrywka to dość duże przeoczenie. Osoby wrażliwe na ten efekt pewnie będą miały problem lub będą musiały przyjąć mało optymalny sposób latania.

 

Jeśli chodzi o plusy to zdecydowanie celowanie za pomocą spojrzenia, szczególnie ze względu na bardzo szeroki kąt pod którym mogą obracać się systemy uzbrojenia. W trakcie walki w dużym stopniu nadrabiałem dzięki temu niewielkie obycie z padem. Dzięki postrzeganiu głębi obiekty takie jak stacje, okręty flagowe, wraki czy duże asteroidy wydają się znacznie większe niż w wersji monitorowej, niestety efekt ten działa tylko na bliższych dystansach, odległe obiekty są równie płaskie.

 

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to pomimo tego że nie jestem fanem gier typu roguelike (wyjątkiem są  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  i  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. ) bawiłem się całkiem dobrze. Zarówno w VR jak i na monitorze widoki są niesamowite i czasami na prawdę robią wrażenie. Walka nie jest specjalnie wyszukana, najciekawszy jej element to duża liczba rożnych broni, modułów i interakcji między nimi. Dobrze sprawdza się neutralna frakcja której zabudowania są często kuszącym celem ale trzeba się liczyć z sygnałem alarmowym który może się przenosić między skokami, można się przez to znaleźć w bardzo nieciekawej sytuacji przez co decyzja o ataku wymaga przeanalizowania sytuacji i wyposażenia.

 

W moim odczuciu Everspace głowy nie urywa ale na pewno nie jest to słaby tytuł. 

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę to jakieś kuriozum dla mnie że tyle się z tym wożą zwłaszcza że normalnie engine przecież obsługuje te kontrolery kapitalnie. Szkoda, bo to dużo złego robi, zwłaszcza że hype premierowy opadnie :(

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Jak pograsz więcej to nie będzie już problem - jest perk do podnoszenia sobie z nimi reputacji (nie skarżą tak do centrali na napady). Pamiętaj też, że to się zeruje zawsze przy zmianie sektorów (skok przez bramę). Tak więc warto ich wytrzepać np. z paliwa na ostatnim etapie sektora.

 

No i polecam scouta. Jak dla mnie najlepszy i najciekawszy statek, stealth połączone z teleportem i do tego odpowiednie pukawki... miód. 

Zaraz dorzucę ankietę dotyczącą tego, czym każdy lubi latać :)

Udostępnij ten post


Link do postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Frosty
      Przez ograniczony czas możecie dodać do biblioteki  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  na Steamie.
    • Przez Frosty
      Playerunknown’s Battleground, czyli gra jakich wiele, a jednak najpopularniejsza z nich wszystkich. Rozgrywka typu Battle Royale, czyli każdy na każdego, choć można grać w dwu- i czteroosobowych drużynach. Celem gry jest pozostanie ostatnim żywym ze 100 innych graczy (średnio w ciągu pięciu pierwszych minut ginie od 10 do 20 graczy, zależy od trajektorii samolotu z którego wszyscy skaczą - czyt. miasto na drodze = więcej ludzi i zgonów), w czym pomagać mają nam bronie i wyposażenie rozsiane po całej mapie, a także skrzynie z ekskluzywnym wyposażeniem rozrzucane co chwilę gdzieś na mapie.
      Gdzieś to już słyszeliście? The Culling, DayZ? Tak, to jest w zasadzie to samo, czyli kolejny shooter z elementami survivalu i kulawą mechaniką, okraszony poharatanym  silnikiem, który będzie mordował każdy sprzęt, jednakże gra może wyglądać bardzo przyzwoicie (w Epicu chyba płaczą patrząc co zrobili z ich silnikiem, jednocześnie wycierając łzy banknotami, bo gra sprzedała się w nakładzie kilku milionów egzemplarzy).
       
      Skąd taka popularność? Po pierwsze nazwisko, grę robi człowiek, który zasadniczo rozpoczął growe Battle Royale, a mianowicie Brendan Greene o ksywce PlayerUnknown. Osoba, która stworzyła pierwsze mody BR do Army II i III raczej zna się na tym trybie rozgrywki. Po drugie? Czysty marketing. Wszystko wygląda na to, że Bluehole (studio robiące grę) sypnęło srogim groszem Kinguinowi i G2A, które rozpoczęły wielkie kampanie reklamowe, a że gry zajmują choćby sztuczne pierwsze miejsce na liście bestsellerów w najpopularniejszych kluczykowniach to znajdują powodzenie u casualowych graczy, którzy wciągają swoich znajomych. I tu dochodzimy do trzeciego punktu, bo gra nieważne jak wielkie ma reklamy to nie zyska takiej bazy graczy jeżeli nie byłaby wciągająca. Mimo wszelkich graficznych i mechanicznych bolączek gra jest bardzo przyjemna, szczególnie ze znajomymi, bo wprowadza to elementy kooperacyjne, więcej taktyki a także człowiek czuje się pewniej, bo grupy graczy zajmują mniejsze powierzchnie ma mapie, przez co do ewentualnych eskalacji dochodzi nieco rzadziej.
       
      Jak rzadziej to nudniej? Nie w tej grze. Jak już wspominałem celem gry jest pozostanie ostatnim graczem/grupą na mapie, więc głównym celem jest unikanie starć i zbieranie coraz to lepszego wyposażenia, bo end-game przetrwają najcwańsi i najlepiej wyposażeni. Oczywiście niekiedy trzeba korzystać z okazji i próbować ukatrupić kogoś, bo za zabójstwa dostaje się dodatkowe punkty, można znaleźć lepszy sprzęt i człowiek będzie nieco pewniejszy, że koleś, którego zostawili samemu sobie nie wpakuje im za chwilę kulki między oczy, bo się zorientował o ich obecności. Z drugiej strony przyczajeni obserwatorzy mogą zyskać niekiedy potrójnie - dwie dwuosobowe grupki zaczynają walczyć ze sobą i z boju wychodzi dwóch albo jeden żywy, któremu postanowimy ukrócić męki wiecznego zaszczucia i wyprawimy go na tamten świat. Profit. Czterech graczy mniej i tony nowego wyposażenia, które mili jegomoście postanowili skompresować do małych kupek inwentarzu, z których można wybierać do woli.
      Głównie opisałem tutaj tryb gry duo z prostej przyczyny - łatwiej tutaj przeżyć, a co za tym idzie ja osobiście wolę ten tryb. Kiedy niepowiązanych ze sobą osób zostaje porozrzucanych na mapie, to w konsekwencji tego będą zajmować duże połacie, przez co gracze będą zawsze bliżej siebie zwiększając prawdopodobieństwo strzelaniny. Można powiedzieć, że to taki tryb dla hardkorów o stalowych nerwach, bo nie ma tutaj większego sensu planować swoje cele i strategie naprzód.
       
       
      Podsumowując. Gra jest bardzo przyjemna, ale raczej niewarta wydania przeszło 100 złotych, ale wiadomo jest popyt, jest cena. Dodatkowo lepiej mieć tutaj nieco mocniejszy sprzęt.
      A teraz oceny:
      Grafika - 4 (głównie przez totalny brak optymalizacji)
      Dźwięk - 6
      Grywalność - 9
       
      Ocena: 8 (mocno subiektywne, bo kooperacja, taktyka i survival są moimi słabymi stronami i przykleiłem się do duo niczym rzep do psiego ogona)
       
       
      PS. Jak ktoś posiada lub ma zamiar nabyć to jestem chętny do grania, bo Argetlan mi pojechał i przez następne trzy miesiące raczej nie zagramy :/
      PS2. Wybaczcie ewentualne błędy (dajcie znać to poprawię), bo mistrzem pióra nie jestem, a dodatkowo jest teraz trzecia w nocy
    • Przez zaraz
      Jeszcze przez dwa dni Killing Floor za darmo można przytulić z Humble Bundle.
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       
    • Przez Shivon
      Cataclyst powraca z martwych!

      15 lat po odzyskaniu Hiigary przez ocalałych mieszkańców Kharak, nadal trwa odbudowa po tzw. "Wojnie o Świat Macierzysty (Homeworld War)". Podczas jednego z ataków Imperium Taiidańskiego, statek górniczy Kuun-Lan odpowiada na wezwanie o pomoc, podczas którego odnajduje pradawny relikt, który zawierał w sobie plagę nie z tego świata...

      Link:  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       
      PS: Olbrzymi minus dla Blizzarda za kradzież Cataclysma na rzecz jakiegoś lipnego addona dla WoW'a
×