Skocz do zawartości
  • Dołącz do nas!

    Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

    Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją od 2018.11.14 uwzględniając wszystkie działy

  1. 6 punktów
    Kwota zebrana na development Star Citizena przekroczyła kolejną magiczną barierę - dwieście milionów dolarów. Z tej okazji Chris Roberts tradycyjnie już napisał list do społeczności, którego tłumaczenie publikujemy na łamach Game Armady. Pozwolę sobie krótko skomentować to, co dzieje się w internecie - polskim i nie tylko. Linkować nie będę, jeśli jesteście zainteresowani tematem znajdziecie te treści bez najmniejszych problemów . Po raz kolejny wiele serwisów oraz osób piszących o grze skupia się tylko na zebranej kwocie i na tym, że gry jeszcze nie ma. To wszystko w świecie, gdzie wydaje się jako release gry w stanie takim, że powinny być w późnej alfie lub wczesnej becie - za pełną cenę (tak, na was patrzę Bethesdo i to coś, co udaje Fallouta!). Mało kto zwróci uwagę na to, co w ciągu tych lat zbudował CIG - jak wiele technologii stworzono od podstaw na potrzeby gry, jak transparentny jest proces developmentu. Nie wspomina się za często o tym, ile i w jaki sposób gry tworzyli wielcy tej branży. Warto spojrzeć jak długo swoje produkty tworzył Blizzard, a gracze z dłuższym stażem zapewne pamiętają, że "SoonTM" miało niechlubny początek właśnie w ciągle przekładanych datach premier gier tego studia. Popatrzcie ile lat tworzono World of Warcraft. Grę zbudowano na już gotowym i zmodyfikowanym silniku Warcrafta III. O istnieniu tytułu powiedziano światu we wrześniu 2001, premiera miała miejsce dopiero trochę trzy lata później. Nie wiemy, jak długo trwały prace przed ujawnieniem istnienia WoW. Na dokładkę Blizzard już miał ludzi i znaną im technologię, która posłużyła jako podstawa do budowy gry. Nie musiał się też martwić o środki konieczne do realizacji projektu. W przypadku Star Citizena jest trochę inaczej: oto mamy projekt od człowieka, który dał branży niesamowite gry, miał też na koncie spory feature creep i opóźnienia, co szczególnie widać było przy opóźnieniach produkcji Freelancera. Tym razem jednak Roberts nie ma nad sobą dzierżących excelowe tabelki księgowych Microsoftu, dzięki czemu ma szanse rozwijać projekt tak, aby faktycznie był jak najbardziej zgodny z wizją, która porwała już ponad dwa miliony osób. Niesie to ze sobą gigantyczne ryzyko; Chris już nieraz udowodnił, że z szacowaniem terminów jest u niego dość średnio. Efekty widać w postaci paszkwili wypisywanych przez różnorakie portale, czy też kilometrowych wynurzeń Dereka Smarta radośnie i z uporem godnym lepszej sprawy wypisującego swoje teorie spiskowe zamiast poświęcić czas na doprowadzenie Line of Defense do grywalnego stanu. Wielu graczy rozwścieczonych opóźnieniami również zażądało zwrotu środków, jakie wpłacili na poczet rozwoju gry. Na szczęście w tym roku widać, że z tych wszystkich klocków pieczołowicie tworzonych przez ostatnie lata zaczyna się składać coś, na co z zapartym tchem czekają fani. I szanse na to, że całe to szalone przedsięwzięcie zakończy się sukcesem wyglądają według mnie znacznie lepiej, niż na początku 2018. Warto pamiętać słowa Shigeru Miyamoto - "Opóźniona gra może być dobra, ale zła gra pozostanie taką na zawsze". Jednocześnie bardzo was wszystkich proszę - jeśli dyskutujecie na temat Star Citizena niezależnie od tego, czy jesteście zwolennikami czy przeciwnikami projektu zachowajcie kulturę i zdrowy rozsądek. Inaczej w różnych miejscach robią z naszej społeczności oszołomów (kto bywa na naszym Discordzie, zapewne kojarzy o co chodzi). Argumenty ad personam nigdy nie są godnym orężem w dyskusji. Kończąc ów wywód zapraszam do lektury tłumaczenia listu Chrisa oraz podzielenia się swoją opinią pod artykułem. Dwieście milionów dolarów. Wow. Ta ilość to największa suma zebrana dla jakiegokolwiek projektu w historii crowdfundingu - przewyższa wszystko, co mógłbym sobie wyobrazić w najśmielszych marzeniach. Mimo iż ta liczba jest imponująca to nie ona wyróżnia Star Citizen oraz Squadron 42. Prawdziwym powodem do świętowania jest to, jak społeczność zebrała się, aby umożliwić powołanie do życia wspólnego marzenia. jak gracze z całego świata zebrali się aby sfinansować jeden z największych i najbardziej ambitnych projektów, jakie kiedykolwiek zostały podjęte. Tu nie ma wydawcy. Żadnego wielkiego konglomeratu. To wszystko oddolne działanie, projekt sfinansowany przez graczy - dla graczy. Aby podkreślić to jak globalne jest wsparcie dla gry - osobą dzięki której przekroczyliśmy ten kamień milowy jest Algared. Pochodzi on z New South Wales w Australii i wspiera projekt od 2014. W naszej społeczności są ludzie ze 171 krajów: od najmniejszych jak San Marino czy Malediwy, po największe jak Indie i Chiny. Jesteśmy na całym globie - od bieguna do bieguna, od Antarktydy po Svalbard i Jan Mayen. Biorąc pod uwagę to, że na świecie są tylko 193 kraje to imponująca liczba, która pokazuje jak uniwersalne jest przyciąganie Star Citizena. I to więcej niż jedynie zbiórka funduszy, to było 6 lat przełomowego otwartego developmentu, gdzie wy wszyscy byliście aktywnie zaangażowani w to, co budujemy. Obserwowaliście jak rośniemy - od garstki ludzi do załogi składającej się z ponad 500 pracowników w pięciu studiach, czterech strefach czasowych i trzech krajach. Niektórzy z najbardziej utalentowanych ludzi w tej branży pracują nad Star Citizen i Squadron 42. Większość z nich jest graczami zainspirowanymi waszą pasją aby przesuwać granice tego, co możliwe. Co tydzień udostępniamy wam wiele aktualizacji - tak było od początku projektu. W tym roku uruchomiliśmy aktualizowaną co tydzień roadmapę developmentu Star Citizena. Jest ona podlinkowana do naszego wewnętrznego systemu zadań i planowania, oraz pokazuje zaplanowane treści dla następnych czterech dużych aktualizacji gry. W grudniu tego roku dodamy również roadmapę dla Squadron 42. Mówiąc w imieniu zespołu - talent, wyobraźnia, kreatywność i pasja, jakie widzimy ze strony społeczności zawsze budzą w nas podziw. Przepiękne screenshoty i filmy, streamerzy przesuwający granice tego, co można zrobić w grze (nawet w alfie), szczegółowe propozycje, informacja zwrotna na temat tego jak ulepszyć grę, a także cierpliwość podczas polowania na bugi w którym bierze udział tak wielu z was. Redukowanie Star Citizena tylko do zebranej kwoty byłoby niedźwiedzią przysługą dla tego wszystkiego. Żadna inna gra nie dzieli się tak wieloma informacjami co tydzień i żadna inna gra o której wiem, nie jest tak skupiona na słuchaniu i pracy ze swoją społecznością by stworzyć jak najlepszy produkt końcowy. Gdy rozglądam się wokół i widzę inne gry - nawet te od dużych wydawców - kopiujące nasze rozwiązania wiem, że mieliśmy pozytywny wpływ na branżę gier. To, jak tworzony jest Star Citizen - publicznie, ze wszystkimi tego wadami i zaletami jest częścią tego, co czyni ten projekt wyjątkowym. Kibicowanie takiemu przedsięwzięciu nie powinno wymagać zastanowienia - oddolnie fundowana gra dosłownie mierząca w gwiazdy? Nikt inny nie próbuje osiągnąć tego, co robimy, w sposób jaki to robimy, ani będąc tak otwartym jak jesteśmy. Rzeczy inne i nowe mogą być przerażające, ale również ekscytujące i satysfakcjonujące. Te niezbadane rubieże developmentu oraz fundowania gier odzwierciedlają magnetyzm Star Citizena samego w sobie; zew odległych planet do zbadania, zrealizowanych na wcześniej niewidzianą skalę i po raz pierwszy na takim poziomie szczegółowości. To dlatego wierzę, że Star Citizen porwał tak wielu. Przełamujemy zarówno realne, jak i wirtualne bariery i odważnie zmierzamy tam, gdzie żaden gracz oraz żadna gra jeszcze się dotąd nie zapuścili. I nie moglibyśmy robić tego bez was wszystkich - naszych partnerów w tej podróży i najlepszej społeczności w branży gier! Ten kamień milowy nadchodzi w bardzo ekscytującym czasie dla projektu - zaraz po udostępnieniu wersji Alfa 3.3 z Object Container Streaming i Client Bind Culling które czynią ogromną różnice w wydajności klienta i zużyciu pamięci. Face Over IP (FOIP) jest w rękach graczy i już teraz widać że jest to coś, co wprowadza zupełnie nową jakość do gry. Żadna inna gra nie ma możliwości sterowania twarzą swojego avatara za pośrednictwem kamery internetowej, jak i możliwości umieszczenia swojego głosu diegetycznie wewnątrz gry. Możliwości interakcji społecznych wewnątrz świata Star Citizen odzwierciedlają teraz to, co możesz zrobić w realnym świecie. I w końcu z możliwością kupowania statków udostępnioną w wersji 3.3 mamy pełną pętlę gry zawierającą podstawową progresję - masz powód, aby przewozić ładunki, wykonywać misje czy wydobywać minerały. W tym tygodniu rozpoczyna się nasz 2948 Anniversary Event, który upamiętnia koniec pierwotnej kampanii crowdfundingowej mającej miejsce w listopadzie 2012. W tym roku jesteśmy szczególnie podekscytowani naszymi Darmolotami, gdzie umożliwiamy przetestowanie 80 zdatnych do lotu statków i pojazdów znajdujących się w grze. Alpha 3.3.5 Star Citizen, która wniesie do gry znacznie więcej zawartości (w tym planetę Hurston, jej księżyce, oraz główną strefę lądowania Lorville) aktualnie jest testowana na PTU i powinna trafić na serwery live w ciągu następnych kilku dni. Zbliżamy się coraz bardziej do żyjącego, oddychającego trwałego uniwersum. W miarę tego jak zamykamy bieżący rok spoglądam na technologię, którą musimy ukończyć aby osiągnąć tę wizję i zdaję sobie sprawę że bliżej nam do końca niż do początku tej drogi. Ta wiedza podparta przez wsparcie i ekscytację społeczności popycha nas naprzód i napełnia entuzjazmem oraz chęcią ujrzenia tego jak uniwersum Star Citizena staje się domem dla wszystkich graczy. Dziękuję wam - każdemu z osobna za wiarę w wizję, wspieranie rozwoju z nieustającym poświęceniem i budowanie historii branży gier. - Chris Roberts
  2. 5 punktów
    Dzięki inicjatywie @Fenyl de Lechia i uprzejmości wielu osób z TWH poniżej znajdziecie gotowy poradnik jak działa BGS w grze. Z pozdrowieniami od The Winged Hussars oraz życzeniami powodzenia i sukcesów w ekspansji 1. Co to są stany? Skolonizowana przez ludzi "bańka" składa się z około 20.000 zamieszkałych systemów i każdy z nich jest domem dla wielu frakcji. Każda z tych frakcji posiada określone wpływy w systemie w którym się znajduje. W zależności od działań graczy wpływy te mogą ulegać zmianom. Gracze mogą też swoimi działaniami wprowadzać frakcje w określone stany, jest ich aktualnie dwanaście. Każda frakcja może mieć w danej chwili tylko jeden stan nawet jeśli jest obecna w więcej niż jednym systemie.* * wyjątkiem jest stan "Investment" który może występować razem z innymi Lista możliwych stanów w których znajduje się frakcja: Expansion / Ekspansja - frakcja odnotowała duży wzrost wpływów i obecnie jest w trakcie ekspansji do innego systemu Jest stanem i mechanizmem który umożliwia pojawienie się frakcji w innym sąsiadującym systemie. Domyślny zasięg ekspansji to ok 20ly ale zaobserwowano ekspansje na odległość ponad 27ly zanim jeszcze FD wprowadziło do gry stan "investment". Po tym fakcie ekspansje wykonywane na odległość ponad 20ly wymagają uprzednio stanu "Investment" Proces ekspansji jest kosztowny i w trakcie jego trwania wskaźniki "wealth" i "development" w systemie ulegają obniżeniu. War / Wojna - dwie frakcje pochodzące z rożnych systemów prowadzą konflikt Jest to stan w którym walczące frakcje mają możliwość przejęcia stacji/posterunku/bazy naziemnej w przypadku wygranej. Jeśli przegrany nie był w posiadaniu żadnej, wygrywający nie zdobywa nic. Wartym odnotowania jest, że stan ten przerywa działanie stanów powiązanych z ekonomią. Aby frakcja wygrała wojnę musi mieć przewagę minimum 5% nad konkurentem. W czasie trwania wojny tylko aktywności bojowe (realizacja Voucherów, walka w "Conflict Zone") maja wpływ na jej wynik. Civil War / Wojna domowa - dwie frakcje pochodzące z tego samego systemu prowadzą konflikt Jak wyżej poza tym, że przewaga wymagana do wygranej wynosi 3% a nie 5%. Election / Wybory - dwie frakcje z takim samym typem rządu prowadzi pokojowy konflikt Jest pokojową wersją wojny lub wojny domowej podczas której kontrola nad stacjami jest przekazywana między frakcjami bez walki. Misje i działanie bojowe nie mają żadnego wpływu na wynik gdy stan ten jest aktywny. Aby frakcja wygrała wybory musi mieć przewagę minimum 3% nad konkurentem. Wyjątek stanowią frakcje Anarchistyczne które swoje konflikty zawsze rozwiązują przez "Wojny" i "Wojny Domowe" Boom / Bum - frakcja jest w trakcie ożywienia gospodarczego Wydaje się być niepożądanym stanem gdyż "blokuje" ekspansję jednak, z drugiej strony podwaja przyrost wpływów frakcji z handlu i znacząco przyczynia się do wzrostu ilości misji oferowanych przez frakcje. Może się to przydać w sytuacjach gdy frakcja nie kontroluje jeszcze żadnej stacji w systemie i jedyną możliwością podniesienia jej wpływów jest właśnie wykonywanie misji. Bust / Recesja - frakcja w trakcie recesji gospodarczej Jest w zasadzie przeciwieństwem Boom. W systemie mogą się pojawiać instancje "Seeking Goods". Piractwo przedłuża okres jego trwania natomiast sprzedaż danych kartograficznych i handel skraca. Dostarczanie towarów do "Seeking Goods" powinno pomóc szybciej zakończyć działanie tego stanu. Civil Unrest / Niepokoje społ. - członkowie są zaniepokojeni niskim poziomem bezpieczeństwa zapewnianym przez frakcję Podobny do "Lockdown" powodowany przez morderstwa i aktywności które skutkują nałożeniem kar i wystawieniem listów gończych. W czasie jego trwania realizowanie Voucherów ma podwojony efekt oddziaływania na wpływy frakcji. Famine / Klęska głodu - członkowie frakcji głodują, potrzebują żywności Występowanie tego stanu niesie za sobą pojawienie się instancji "Distribution Centre" a handel żywnością podwaja swój efekt na wpływy frakcji. Stan ten można łatwo wywołać poprzez porzucanie misji. Zostało to jednak naprawione ale nadal niektóre misje mogą go spowodować. Aktualnie najpopularniejszą teoria jest taka, że brak aktywności graczy w danym systemie może wywoływać ten stan. Outbreak / Epidemia - frakcja pilnie potrzebuje produktów medycznych Występowanie tego stanu niesie za sobą pojawienie się instancji "Checkpoint" a handel towarami medycznymi podwaja swój efekt na wpływy frakcji. Stan ten można łatwo wywołać poprzez porzucanie misji. Zostało to jednak naprawione ale nadal niektóre misje mogą go spowodować (szczególnie te związane z narkotykami). Lockdown / Stan wyjątkowy - frakcja nie jest w stanie zapewnić bezpieczeństwa w systemie Jest stanem powodowanym przez nielegalny handel, morderstwa oraz nakładanie kar i wystawianie listów gończych. W systemie pojawiają się instancje "Checkpoint". Tylko realizacja Voucherów wystawionych przez frakcję będącą w tym stanie może skrócić okres jego trwania. Powoduje on również zamknięcie niektórych usług na stacjach i często jest wykorzystywany ofensywnie przez inne grupy graczy. przykład Retreat / Odwrót - frakcja wycofuje się z systemu do którego uprzednio ekspandowała Gdy frakcja nie natywna (pochodząca z innego systemu) osiągnie poziom poniżej 2.5% wpływów ma 3-5 dni na podniesienie go do 5% i utrzymanie. W przeciwnym wypadku opuści system. Warto tutaj zaznaczyć, że nie można wyrzucić frakcji jeśli znajduje się ona w swoim systemie domowym, np. TWH z HR 8444 oraz gdy w systemie znajduje się 3 lub mniej frakcji (wyjątek: mamy w systemie pięć frakcji w tym trzy spośród nich mają aktywny stan "Retreat" Atk. 2.4: Frakcja która wycofała się z danego systemu będzie go traktować jako nisko priorytetowy w trakcie przyszłych ekspansji Investment / Doinwestowanie - frakcja poszukuje dalej oddalonych systemów do przeprowadzenia ekspansji Występuje gdy w zasięgu ekspansji nie ma żadnego systemu do którego może się odbyć. Wtedy system wchodzi w ten stan co pozwala przy następnej ekspansji powiększyć jej zasięg aż do 40ly. Jest jedynym stanem który może występować równocześnie z innym np. podczas wojny lub wojny domowej. Gdy jest aktywny w strefach wojennych "Conflict Zone" obowiązuje zawieszenie broni. Natomiast gdy się zakończy, działania wojenne zostają wznowione. "Doinwestowana ekspansja" nie musi się odbyć z systemu w którym był aktywny ten stan. Akt. 2.4: Frakcje którym po tym stanie nie udała się ekspansja nie będą ponownie jej przeprowadzać z danego systemu w przyszłości 1.1 Ukryte wartości Składa się na nie ochrona "security" i bogactwo "wealth". Kiedy osiągną one określone wartości wywołują określone stany jeśli te nie są blokowane przez inny stan. I tak, wysoki wskaźnik bogactwa powoduje "Boom" a niski "Bust". Podobnie, niski wskaźnik ochrony "security" powoduje "Lockdown". Jego wartość (low/medium/high) możemy znaleźć na mapie systemowej i najprawdopodobniej jego poziom ma wpływ na szybkość reakcji sił porządkowych, ich jakość i żywotność. 1.2 Gdzie szukać aktualnych stanów frakcji? Aktualne stany w których znajduje się frakcja możemy znaleźć na mapie systemu. Są tutaj wyszczególnione wszystkie frakcje znajdujące się w danym systemie z ich aktualnymi stanami i wpływami. Prawy panel informacyjny również pokazuje wpływy frakcji ale jest on mniej dokładny. Lepiej używać mapy systemowej aby odczytać dokładne (nie zaokrąglone) dane o wpływach. Informacje o stanach znajdziemy również na stacjach w podsumowaniu "faction summary" 1.3 Czas trwania stanów Wszystkie stany mają określony czas trwania. Kolejno od aktywnego "current" przez oczekujący "pending" po odnawiający się "recovering". Aktywne stany mogą trwać nawet cztery tygodnie i są obecne we wszystkich systemach będących w posiadaniu frakcji. Może to powodować problemy w przypadku gdy frakcja jest obecna w wielu systemach. Dla przykładu, jeżeli frakcja jest obecna w 100 systemach i jakaś grupa graczy zniszczy w którymś z nich za dużą ilość statków ochrony, wszystkie 100 systemów wpadnie w stan "Lockdown" blokując dostępność niektórych usług na stacjach we wszystkich systemach. Informacja o aktualnych i przyszłych stanach w których frakcja się znajdzie odszukujemy na prawym panelu w zakładce status. Można również skorzystać z podsumowania "Faction Summary" dostępnego na każdej stacji. Tabela z czasami trwania stanów (podane w dniach). TIP: Gdy tylko pojawi się "pending war/civil war" mamy trzy dni na podniesienie wpływów konkretnej frakcji biorącej udział w konflikcie. Kiedy wojna przejdzie w stan aktywny (pojawią się "Conflict Zone") wpływy frakcji podniesiemy tylko aktywnościami bojowymi (realizacja Voucherów, misje bojowe, walka w "Conflict Zone"). 2. Sposoby oddziaływania na wpływy Jak zapewne domyślacie się stan w jakim znajduje się frakcja zależy w dużym stopniu od wpływów i manipulacji nimi. Możemy na nie wpływać praktycznie każdą aktywnością w grze. Jednak zanim przejdziemy do opisu konkretnych działań wyjaśnijmy sobie jeszcze dwie podstawowe rzeczy które będą miały wpływ na skuteczność naszych działań. Reputacja Jest wartością określającą w jakim stopniu frakcja darzy zaufaniem konkretnego gracza. Im wyższy poziom reputacji osiągniemy u danej frakcji tym więcej propozycji z misjami od niej dostaniemy. Co za tym idzie, bycie sprzymierzonym "Allied" daje nam o wiele lepsze możliwości manipulowania wpływami w danym systemie. Wpływy Każda frakcja obecna w systemie ma określony poziom wpływów wyrażony w %. Zmiany tych wpływów wywołują określone stany dla frakcji jak np. wojna, wybory, ekspansja. Tylko gracze swoimi działaniami mogą zmieniać poziom wpływów. NPC same w sobie nie mogą tego robić co najwyżej przyczyniają się do tego będąc niszczonymi przez graczy. Wpływy frakcji aktualizują się raz dziennie a godziny w których się to dzieje mogą się zmieniać i są od nas niezależne. Żelazne zasady: Podczas trwającej wojny (i wojny domowej) liczą się tylko aktywności bojowe (realizacja Voucherów, walka w "Conflict Zone",) Podczas elekcji liczą się tylko pokojowe aktywności (misje, sprzedaż danych kartograficznych, handel) 2.1 Misje Zależnie od tego jakie są oferowane na stacjach są one dobrym narzędziem do zmian wpływów frakcji w systemie. To jak wysoką mamy reputacje u frakcji, jakie mamy rangi w "Federacji Pilotów" i jak wysokie wpływy ma frakcja w systemie ma duży wpływ na to jak dużo i jak płatne misje będą się pojawiać. Błędne jest założenie, że wykonywanie misji charytatywnych obniża wpływy frakcji. Nie zostało to potwierdzone w 100% chociaż często powoduje to skrócenie działania stanu "Boom" Ze względu na to, że "Boom" jest raczej mało użyteczny może to być dobry sposób na jego skrócenie jednak zaleca się stosowanie tego z umiarem. 2.2 Handel i Górnictwo Trudno tutaj o jakieś jednoznaczne wnioski ze względu na ciągłe zmiany w mechanice gry które wprowadza Frontier. Można jednak przyjąć za bezpieczne, że sprzedaż towarów z zyskiem powoduje wzrost wpływów frakcji kontrolującej stację/posterunek/bazę naziemną w przeciwieństwie do sprzedaży ze stratą która to powoduje spadek wpływów. 2.3 Bounty Hunting Przez realizacje Voucherów wystawionych przez wspieraną frakcję podnosimy jej wpływy w systemie jak również wskaźnik "Security" systemu. Praktycznie rzecz ujmując można spieniężać je na każdej stacji w systemie ale zaleca się robienie tego na stacjach należących do frakcji którą chcemy wspierać. 2.4 Walka Gdy dwie frakcje w systemie są w stanie wojny lub wojny domowej możemy walczyć dla nich w "Conflict Zone" uprzednio deklarując się po jednej ze stron na prawym panelu. Realizując Vouchery na stacji/posterunku/bazie naziemnej w danym systemie pomagamy danej frakcji wygrać wojnę. Dzięki temu frakcje mogą przejmować kolejne stacje/posterunki/bazy naziemne w systemie. 2.5 Eksploracja Sprzedawanie danych eksploracyjnych na stacjach/posterunkach/bazach naziemnych powoduje wzrost wpływów frakcji będących w ich posiadaniu. Należy stosować z ostrożnością, gdyż w systemach z małą populacją sprzedaż danych kartograficznych z "paro miesięcznej" wycieczki może mieć piorunujące efekty. Bardziej efektywne jest oddawanie dzień w dzień mniejszych ilości danych. 2.6 Niszczenie statków Authority Niszczenie statków sił porządkowych obniża wpływy frakcji kontrolującej system i obniża współczynnik "Security" co skutkuje pojawieniem się stanu "Lockdown" 2.7 Niszczenie statków cywilnych Niszczenie statków cywilnych obniża wpływy frakcji do której te należały i powoduje pojawienie się stanu "Civil Unrest" 2.8 Szmuglerka Sprzedawanie nielegalnych towarów na czarnym rynku obniża wskaźnik "security" i obniża wpływy frakcji kontrolującej tą stację. Dlatego też nie zaleca się przejmowania takich instalacji. Mogą one jednak być przydatne frakcjom anarchistycznym. Od aktualizacji 3.0 sprzedaż towaru na czarnym rynku na stacjach kontrolowanych przez frakcje anarchistyczne jest traktowana jak sprzedaż na normalnym rynku. 3. Wpływ misji na stany Wykonywanie misji oddziałuje zazwyczaj pozytywnie na frakcje je zlecające poprzez wzrost ich wpływów w systemie a także na aktualny stan w jakim się znajduje. Nie jest to natomiast już regułą dla frakcji docelowej której dotyczy wykonywana misja, gdyż może mieć na nią negatywny wpływ. Jeżeli frakcją zlecającą misję jest ta sama która jest odbiorcą (frakcją docelową) wtedy negatywne skutki nie mają na nią wpływu. Oczywiście każdy typ misji ma inny wpływ na stany, szczegóły znajdziecie w tabelach poniżej. Będę je aktualizował w miarę jak pojawią się nowe dane. ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE : Przejmowanie kolejnych stacji i placówek Jeśli jesteśmy już w posiadaniu stacji kontrolującej system (zazwyczaj ta z największą populacją) i mamy wysokie wpływy w systemie nie zdołamy wtedy przejąć kolejnych instalacji. Aby to zrobić musimy obniżyć wpływy wspieranej frakcji do poziomu frakcji która jest właścicielem instalacji którą chcemy przejąć. Wywoła to tym samym konflikt między frakcjami i jeśli go wygramy przejmiemy instalacje po poprzednim właścicielu. Przerywanie "zbędnych" stanów ekonomicznych Jedną z zalet utrzymywania wpływów frakcji na niskim poziomie jest możliwość szybkiego wywołania "bez celowej wojny" której jedynym celem będzie przerwanie innego niepożądanego stanu. Można to wykorzystać do przerwania "Boomu" który opóźnia tylko ekspansję ale także stanów "Civil Unerst" i "Lockdown". Wtedy szybkie wywołanie wojny i jej wygranie przerwie te stany, które mogą trwać tygodniami. Kierowanie ekspansjami To do którego systemu nastąpi ekspansja wspieranej frakcji nie zawsze jest losowe. Jest to głównie zależne od odległości i ilości frakcji w okolicznych systemach. Bliższe systemy z mniejszą ilością frakcji mają tutaj pierwszeństwo. Utrzymywanie wpływów na wysokim poziomie (>75%) tylko w tym systemie z którego chcemy dokonać ekspansji w dużym stopniu pomaga ukierunkować przyszłe ekspansje. Maksymalny limit frakcji które mogą być obecne w jednym systemie to aktualnie sześć. Przejmowanie systemu, metoda 60+ Alternatywną metodą do zrównania wpływów z frakcją rządzącą systemem w celu jego przejęcia jest metoda "60+". Wystarczy podnieść wpływy frakcji powyżej 60% aby wojna o kontrolę nad systemem wybuchła automatycznie w kolejnym tiku. Jedyny warunek, frakcja do tej pory kontrolująca system nie może być w stanie aktywnej wojny.
  3. 3 punkty
    W najśmielszych marzeniach nie spodziewałem się że Warszawa - moje miasto - zostanie tak szybko zaimplementowana :). Kilka zdjęć z moje wizyty w Warszawie z 2948 roku: Stacja Metro Centrum: Patelnia i zmodernizowany (i jeszcze bardziej paskudny) Pałac Kultury i Nauki: Prawie 1000 lat postępu i w Warszawskim metrze mamy już 3 linie! Przy czym ta ostatnia jeszcze nie jest otwarta.. : Stacja Warszawa-WKD i w końcu nowe składy: EC Żerań z okna tramwaju linii 20 (w końcu przedłużyli linię): Poziom Smogu jak widać w normie: Jak widać podwarszawskie miejscowości prężnie rozwijały się przez te lata:
  4. 2 punkty
    Paskudne jak gra z PS2 odpalona na współczesnym emulatorze z wyższą rozdziałką, zbugowane jak cholera (choć trza przyznać że szybko łatają), menusy robione w wordzie przez gimbusa, brakuje opcji w międzymordziu, wydajność jak przeciętny ziemniak, dziwny wszechświat gdzie nawet nie dolecimy w okolice planet i gdzie statki kierowane przez AI przenikają czasem przez ściany... Jednak nie mogę się oderwać, gra lepsza niż np. E:D (a mam tam ponad 1000 h) z bardziej skomplikowaną mechaniką i nie wymagająca grindu ( jak grindujesz w X4 to albo lubisz albo robisz coś źle). Mechanika lotu na początku wydaje się prosta, potem jednak okazuje się że ciekawie się lata i przełączanie asysty pozwala na bardzo fajne manewr. Wszechświat wbrew pozorom całkiem spory. Trzeba też nadmienić że gra nie działa w 'bąblu' nie widzisz tylko tego co wokół Ciebie jak w E:D czy Skyrim ale jesteś w stanie obserwować wszystko, (o ile nastawiasz satelity do obserwacji). Widać wyraźnie że ekonomia i każdy statek i stacja - czy to npc czy nasz jest w czasie rzeczywistym umieszczony w świecie, ma własne AI ,statystyki i rozkazy. Aktualnie mam 2 stacje i ok. 50 statków, z czego 30 to statki kurierskie (taki kosmiczny DHL), szykuję flotę bojową na spuszczenie łupnia piratom i przejęcie ich sektora na własność. Dla wrażliwych na bugi polecam poczekać. Po patchach i modach jak w X3 to będzie naprawdę hit.
  5. 2 punkty
    Dziś o 20.00 transmisja na żywo z lądowania na Marsie Informacje w linku https://www.nasa.gov/nasalive
  6. 2 punkty
  7. 2 punkty
    Sprzedanie osobno konta i Gladiusa może być dość opłacalne, bo wtedy możesz pozbyć się statku, przez co cena konta spadnie i stanie się bardziej przystępna dla przykładowo nowego gracza. No i konto możesz też wystawić na Allegro, bo tutaj więcej chętnych jest na pojedyncze statki.
  8. 2 punkty
    Od dziś trwają Darmoloty o wcześniej niespotykanej skali dzięki którym możecie przetestować wersję 3.3.5 Star Citizena i na własne oczy zobaczyć jak gra działa i wygląda. A z jakiej okazji? To proste - aby uczcić udostępnienie graczom planety Hurston - pierwszej możliwej do eksploracji planety i kolejną rocznicę Star Citizena! Od 23 do 30 listopada będziecie mogli wypróbować każdy zdatny do lotu statek i możliwy do poprowadzenia pojazd, a to wszystko całkowicie za darmo. Tutaj znajdziecie instrukcję, jak założyć konto (jeśli skorzystacie z podanego tam linka dostaniecie za darmo 5000 UEC - waluty do wykorzystania w pełnej wersji gry). Jeśli macie dodatkowe pytania zadawajcie je w komentarzach do niniejszego artykułu i w dziale Flight School. A oto jak to działa: Podczas trwania promocji każdy może dołączyć do Persistent Universe Star Citizena za darmo. Ale by wybrać się na podróż po uniwersum, będziesz potrzebować statku. Od dziś codziennie o 17:00 naszego czasu kolejny producent statków z gry będzie udostępniać całą swoją zdatną do lotu ofertę na 24-godzinny okres testowy. Na tych z was, którzy udadzą się na Hurston aby zwiedzić Lorville mogą czekać różne niespodzianki, CIF ma również udostępniać ciekawe interaktywne atrakcje na swojej stronie. Poniżej znajdziecie plan Darmolotów. Bawcie się dobrze i bezpiecznych lotów! 23 listopada – Anvil Aerospace Arrow Gladiator Hornet F7C Hornet F7C Wildfire Hornet F7C-R – Tracker Hornet F7C-S – Ghost Hornet F7C-M – Super Hornet Hurricane Terrapin Valkyrie 24 listopada – Roberts Space Industries Aurora ES Aurora LN Aurora LX Aurora MR Constellation Andromeda Constellation Aquila Constellation Phoenix Ursa Rover 25 listopada – Origin Jumpworks 300i 315p 325a 350r 600i Explorer 85X M50 26 listopada – Aegis Dynamics Avenger Stalker Avenger Titan Avenger Titan Renegade Avenger Warlock Eclipse Gladius Gladius Valiant Hammerhead Reclaimer Retaliator Bomber Sabre Sabre Comet Vanguard Hoplite Vanguard Warden 27 listopada – Drake Interplanetary Buccaneer Caterpillar Caterpillar Pirate Cutlass Black Dragonfly Black Dragonfly Yellowjacket Herald 28 listopada – producenci obcych gatunków Khartu-al Nox Nox Kue Vanduul Glaive Vanduul Blade 29 listopada – Musashi Industrial and Starflight Concern Freelancer Prospector Razor Razor EX Razor LX Reliant Kore Starfarer Starfarer Gemini 30 listopada – Kruger / Argo / Tumbril / Consolidated Outland P-52 Merlin MPUV 1C MPUV 1P Cyclone Cyclone AA Cyclone RN Cyclone TR Cyclone RC Mustang Alpha Mustang Beta Mustang Delta Mustang Gamma
  9. 2 punkty
    Kolejne 60% zniżki na ED w sklepie Frontiera np. Horizons za 12 USD (taniej w rublach) https://www.frontierstore.net/usd/games/elite-dangerous-cat.html
  10. 1 punkt
    Dziękuję Osobiście jeszcze nie kupiłem ... ps. Dziś oficjalnie EGOSOFT ma w nosie lub mniej przykładnie w czterech literach spolszczenie swojego produktu Ale na szczęście jest grupa graczy która to robi i zrobi za tych darmozjadów ze studia ... Cytując autorów spolszczenia: "Dziś to ponad 9% (ponad 3000 przetłumaczonych stringów) wszystkich stringów w grze i UI praktycznie większości jest po polsku, a przynajmniej te częściej odwiedzane okienka. Nadal pozostało masę fabularnych tekstów, dialogów NPC, dalszych menusów i innych dupereli. " https://www.nexusmods.com/x4foundations/mods/25https://www.nexusmods.com/x4foundations/mods/25 ps. I jeśli ktoś wydaje grę dla klienta docelowego w naszym kraju i ma/albo chciałby zwyczajnie liczyć lub oczekiwać na jego wsparcie to ma pie#$%ny obowiązek zrobić lokalizację i tyle ... Na pohybel księgowym i leniwej bandzie z Frontiera i CIG Niech się choć trochę ponad to minimum postarają ...
  11. 1 punkt
    Cześć Wam, Mam na imię Mateusz, Ojciec Mateusz niestety kiedy mój nick przyległ do mnie nie był jeszcze tak bardzo... hym... rozpoznawalny w połączeniu z moim imieniem. Grywam w różne gry, skacze tam gdzie mnie poniesie i wciągnie, Destiny, Battlefieldy, Star Citizen, Black Desert Online, Tarkov, Monster Hunter i jeszcze długo by wymieniać. Będziemy się dobrze bawić, czyż nie? Do zobaczenia w wirtualnym świecie i usłyszenia na discordzie, po wielu latach administracji na TS preferuje discord Wita się z Wami Ojciec
  12. 1 punkt
    Hejka. Kupie paczkę squadrona42 coś taniej, jeśli wogole jest to możliwe. Dzięki.
  13. 1 punkt
    Ponieważ wraz z wiekiem coraz mniej czasu na latanie więc mam do sprzedania poniższy zestaw: 1. Thrustmaster Hotas Warthog numer 23055 (pudło w komplecie) http://www.thrustmaster.com/products/hotas-warthog 2. MFG Crosswing (kupione w maju 2017) + pudło https://mfg.simundza.com/products 3. Stojak Wheel Stand Pro (modyfikowany pod własne potrzeby) 4. Czarne pokrowce by Sahaj https://warthog-extensions-by-sahaj.com/shop/75-cm-10-cm-extended-warthogs-black-large-set/ 5. Czarna przedłużka 10 cm by Sahaj https://warthog-extensions-by-sahaj.com/shop/standard-10-cm-extension/ Całość "po taniości" sprzedam za 2500 pln ps. Jedyny warunek: Odbiór osobisty w okolicach Poznania (całość waży około 25 kg) i nie specjalnie interesuje mnie sprzedaż poszczególnych elementów zestawu ... Obrazek sprzedawanego sprzętu (bez pokrowców) Więcej zdjęć na życzenie
  14. 1 punkt
    Polska flaga na Marsie (pomiędzy brytyjską flagą i Japonii) W misji NASA InSight wykorzystywany jest polski mechanizm napędowy do urządzenia "Kret HP3". Zaprojektowano go w polskiej firmie Astronika. Dzięki niemu sonda wkopie się aż pięć metrów w głąb powierzchni Marsa.
  15. 1 punkt
    Akrobacja czyli Heatblur F 14B Demonstration Video VFAT 2018
  16. 1 punkt
    Pokaż ten giveaway Seven: The Days Long Gone - spróbuj szczęścia ;) Dzisiaj do wygrania całkiem fajna gra, produkcji jak najbardziej rodzimej... Seven: The Days Long Gone. Zostań złodziejem w kolonii karnej, nie daj się złamać systemowi Kradnij, skrytobójczo morduj i przetrwaj w izometrycznym świecie kolonii karnej. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane. https://www.gry-online.pl/gry/seven-the-days-long-gone/z14427 - odnośnik do opisu. Utworzył komandor_tarkin Data zakończenia 13 dni i 21 godzin Utworzono 2018.12.07 Kategoria Game Armada  
  17. 1 punkt
    Witam wszystkich ! Od niedawna pogrywam w Elite Dangerous, a dzisiaj skusiłem się na zestaw startowy Star Citizena.
  18. 1 punkt
    Dla tych którzy nie mieli okazji obejrzeć z bliska na EXPO oraz dla tych którzy chcą pooglądać wnętrza Idirsa nowy film od Teller-a
  19. 1 punkt
  20. 1 punkt
  21. 1 punkt
    @Adlino - zerknij w najnowszy news na InfoHubie No i jeszcze to i owo w naszym dziale FAQ
  22. 1 punkt
    Udało mi się zabrać trochę e-booków, więc jeśli macie za dużo wolnego czasu to częstujcie się https://drive.google.com/open?id=19Bp0aZyGSmKKW8NPYptelReAz7W0HtE3 p.s. uważam was za członków mojej rodziny ;)
  23. 1 punkt
    Trochę nowości i informacji o eksploracji i kodeksie
  24. 1 punkt
    Do pobrania tutaj (ok 1 GB) https://drive.google.com/file/d/1rT6Fz-8UsQywIkHYf-0UHlVRcnoVbj1z/view?usp=drive_web Pobrałem i pobiegałem oraz pojeździłem SVR. Całkiem sympatyczne można obejrzeć sobie statki z bliska (do żadnego się nie wjedzie) Niestety nie są tej samej klasy co w SC i jakieś takie mniejsze niż mi się wydawało, że powinny być Film od "mrówy"
  25. -1 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności