Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją od 2018.01.21 uwzględniając wszystkie działy

  1. 7 punktów

    Typ: Giveaway

    ZAKOŃCZONO

    • 3 Nagrody
    • 15 Uczestników

    Rozpoczynamy walentynkowego giveawaya Game Armady! Tym razem w puli są trzy nagrody: Sid Meier's Civilization® VI + dodatki (Australia Civilization & Scenario Pack oraz Vikings Scenario Pack) Europa Universalis III Complete Hearts of Iron III Collection Nagrody ufundowane z mojego prywatnego portfela na rzecz portalu Game Armada, śmiało możecie dziękować całej redakcji za "fanty". Zwycięzców proszę o kontakt PM jeżeli chodzi o przekazanie kluczy do gier. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia użytkowników z ujemną reputacją będą usuwane.
  2. 6 punktów

    Typ: Giveaway

    Giveaway zakończy się za 1 dzień i 22 godziny

    • 1 Nagroda
    • 11 Uczestników

    Wygraj Pillars of Eternity - pełną wersję bardzo udanego i oldskulowego (w dobrym tego słowa znaczeniu) RPG. Zwycięzca giveawaya proszony o kontakt przez PM na forum, w odpowiedzi otrzyma kod aktywujący grę na platformie Steam. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
  3. 6 punktów

    Typ: Giveaway

    Giveaway zakończy się za 8 dni i 28 minut

    • 1 Nagroda
    • 10 Uczestników

    W niniejszym giveawayu do zdobycia jest klucz do pełnej wersji podstawowej wersji gry Elite Dangerous. Zwycięzca otrzyma nagrodę w prywatnej wiadomości na forum. Więcej o grze: https://www.elitedangerous.com/ oraz galeria. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
  4. 4 punkty

    Typ: Giveaway

    ZAKOŃCZONO

    • 1 Nagroda
    • 14 Uczestników

    Mam do rozdania kluczyk do gry The Forest. Info o grze: http://store.steampowered.com/app/242760/The_Forest/ Zwycięzca otrzyma klucz na PM na forum. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
  5. 3 punkty
    Pokaż ten giveaway Giveaway - The Forest Mam do rozdania kluczyk do gry The Forest. Info o grze: http://store.steampowered.com/app/242760/The_Forest/ Zwycięzca otrzyma klucz na PM na forum. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane. Utworzył Maciejozaman Data zakończenia 10 dni i 5 godzin Utworzono 2018.02.01 Kategoria Game Armada  
  6. 3 punkty
    Czy zastanawiałeś się kiedyś co tak naprawdę chcesz robić w życiu? Dokąd prowadzi twoja droga? Czego tak naprawdę pragniesz? Co czyni Cie szczęśliwym? Czy spoglądając w gwiazdy kiedykolwiek wyciągnąłeś dłoń by sięgnąć choć jednej z nich? Czy myślałeś kiedyś by stać się częścią czegoś wielkiego? Wspólnie możemy sięgnąć po to co nieosiągalne. Razem otworzymy drzwi przekraczając granice, których nikt inny nie przekroczył. Z nami, zobaczysz to czego nie widziały jeszcze niczyje oczy, poczujesz wolność i brak ograniczeń…. Sięgnijmy razem po marzenia otwierając wspólnie bramy wszechświata …. Dołącz do nas i stań się częścią historii …. Nova Corp A teraz mniej klimatycznie a bardziej konkretnie. Przede wszystkim chcieli byśmy powitać wszystkich zainteresowanych, którzy znaleźli odrobinę czasu by zatrzymać się u nas i czegoś dowiedzieć. Nova-Corp jest korporacją semi RPG powstałą dość niedawno temu, jednak składająca się z grupy znajomych bawiących się w ten tyt od 2016 r. Poza samą grą ,która oferuje nam coraz więcej możliwości zabawy tworzymy swoja własną historie ,male lore naszej organizacji które pomoże wczuć się każdemu w uniwersum Star Citzen. Kogo poszukujemy? Osoby zdolnej przebiec 15 km w górskim terenie w ciągu 45 min, zdolnej wykonać min 20 podciągnięć z 10 kg plecakiem zrobić 100 pompek w czasie krótszym niż 2 min. Wymagamy licencji pilota myśliwców bojowych wieloletniego doświadczenia w sztukach systemach walki dobrego posługiwania się bronią palna znajomości co najmniej 3 języków. Dodatkowo mile widziane umiejętności: obieranie ziemniaków, gotowanie wody bez kuchenki i czajnika, obsługa saperki i jakaś wybrana super tajna nadludzka moc a teraz tak na serio Miejsce u nas znajdzie się dla każdego kto ma chęć wspólnej zabawy. Nie wymagamy ciągłej obecności, nie wprowadzamy niepotrzebnego napięcia. Jeśli ktoś ma inne zajęcia, nie ma nastroju na granie, chce przerwy … rozumiemy to doskonale wszak sami mamy prace, rodziny i pasje w realnym świecie. Co możemy zaoferować? hmmm pomoc w poznaniu świata gry doborowe towarzystwo z poczuciem humoru korzystanie z naszej bardzo szybko rozwijającej się floty wspólny zarobek w grze rożnego rodzaju konkursy i eventy dla pasjonatów pomoc w tworzeniu własnych foteli do gry kokpitów itp… Oczywiście nie zamykamy się na jeden tyt. W miedzy czasie bawimy się wspólnie w rożne inne gry wymagające kooperacji. Jeśli zaciekawiliśmy Cię choć troszkę zapraszamy po więcej informacji na nasz discord oraz do odwiedzenia naszej strony : www.nova-corp.pl do zobaczenia w Uniwersum…
  7. 3 punkty

    Typ: Giveaway

    ZAKOŃCZONO

    • 1 Nagroda
    • 20 Uczestników

    Mam do oddania w postaci giftu Steam - Civilization VI - podstawkę, bez dodatków - pozostała mi z subskrypcji Humble Bundle. Gry nikomu nie trzeba przedstawiać . Koniec giveawaya 27.01.2018 godz. 22:22, zwycięzca poprzez PM na forum otrzyma link do giftu - tam się wpisuje dwukrotnie swojego maila na którego przychodzi link do stronki gdzie redeemuje się grę, niewykluczona konieczność wcześniejszego zalogowania się na swoje konto steam w przeglądarce. Uwaga - nigdy jeszcze nikomu nic przez Humbla nie giftowałem, ale zakładam że powinno wszystko działać jak należy - robiłem testy na sobie i działało z inną gierką. Życzę powodzenia.
  8. 2 punkty
    Oddam kilka kluczy Steam za free, kto pierwszy ten lepszy, decyduje kolejność zgłoszeń. Brutal Legend Broken Sword DC Star Wars Battlefront II (2005) Star Wars Dark Forces Star Wars Jedi Knight Dark Forces II Hearts of Iron III Collection Mirrors Edge (stare) FTL Faster Then Light Limbo Mark of The ninja Trine 2 Red Alert 3 Uprising Crysis 2 klucz Origin Tomb Rider Underworld Tomb Rider Legend Tomb Rider Anniversary
  9. 2 punkty

    Typ: Giveaway

    ZAKOŃCZONO

    • 1 Nagroda
    • 4 Uczestnicy

    Mam do rozdania kluczyk do gry Shelter 2 . Info o grze: http://store.steampowered.com/app/275100/Shelter_2/ Zwycięzca otrzyma klucz na PM na forum. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
  10. 2 punkty
    Ostatnio bawię się nowymi rozwiązaniami co do prowadzenia kamery w SC i takie coś się urodziło, filmik został ciepło przyjęty przez społeczność SC więc dziele się nim również z wami tutaj na forum. Ogólnie jest to re-make starego CIGowskiego trailera tylko, że tym razem to wszystko jest in-game.
  11. 2 punkty
    Lista zwycięzców Nebthtet ☠️ Admiralicja 952 Dołączył do giveawaya 2 Luty Rejestracja 1 Luty 2014 Zawartość 9 913 Opis nagrody nr 1 Znajdź zawartość  
  12. 2 punkty
    To kolejna pod tym względem jest przeglądarka - no ale bez tego to nie już ani rusz. Dobra, koniec offtopu. Polecam powerbank .
  13. 2 punkty
    Dodam tylko, że The Forest wyjdzie z fazy wczesnego dostępu w kwietniu 2018.
  14. 2 punkty
    Pacific Rim nie był pod żadnym względem filmem wybitnym, ale mimo wszystko był bardzo przyjemny do oglądania. Jak pierwszy raz usłyszałem o zapowiedzi następnej części byłem całkiem zadowolony. Dziś obejrzałem trailer. Szczerze mówiąc już nie chcę oglądać drugiej części. Najbardziej mi brakuje tego poczucia, że to jednak walczą wielkie ciężkie roboty. Tutaj tego zupełnie nie czuć, bo zachowują się niemal jak plastkowe zabawki. Nie wiem czy przyczepić się do pogody - niby nic, ale też psuje atmosferę. W sumie nie tylko pogoda, wszystko wydaje się takie cukierkowe jakieś, a ulice są kompletnie puste - może źle zapamiętałem, ale w jedynce wydawały się w chaosie jak nagle pojawił się potworek. Piloci - w jedynce to w zasadzie nie mieli specjalnego wyboru, bo to była nagła sytuacja i brali każdego kto się nadawał. Byli młodzie, ale tu to są cholerne dzieciaki (mówi osoba, którą spokojnie wiele osób mogłoby nazwać dzieciakiem). Mieli dziesięć lat i nie mogli dobrać profesjonalnych żołnierzy? Ich kombinezony zostały ujednolicone, ale hełmy są dziwne i głupie - kominezony z jedynki dublowały jako środowiskowe przy przedziurawieniu i innym syfie, a te nawet szybki nie mają. Sam motyw przewodni też jest nie dość, że głupi to oklepany nawet bardziej chyba niż poprzedni - źli ludzie z niewiadomych względów pomagają istotom, które chcą wszystkich wybić. Pewnie bym olał wyżej wymienione wady gdyby roboty robiły odpowiednie wrażenie, ale cóż... nie robią.
  15. 2 punkty

    Typ: Giveaway

    ZAKOŃCZONO

    • 1 Nagroda
    • 7 Uczestników

    Klucz do RUST Wszystko na temat gry w linku: http://store.steampowered.com/app/252490/Rust/ Koniec giveawaya 31.01.2018 godz. 23:59 Zwycięzca poprzez PM na forum otrzyma klucz Steam.
  16. 2 punkty
    Tuż po pierwszym kontakcie z obcym gatunkiem w 2438 szybka kolonizacja systemu Virgil na początku dwudziestego piątego wieku wywołała falę ekspansji, która trwała setki lat. Transformacja Virgila I z opustoszałego, skalistego świata w bujną i kwitnącą osadę wydawała się dowodem na nowozdobytą włądzę nad gwiazdami i wielu chciało znaleźć więcej światów, aby jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję. Skoncentrowany wysiłek, by zasiać ziarno ludzkiej cywilizacji w całej galaktyce rozpoczął się na dobre i został ukonstytuowany przez rząd UNE jako Project Far Star. Porwał wyobraźnię ludzi na całym świecie. Tysiące niedoszłych odkrywców ścigało się, by kupić jednostki badawcze i skanować mroczne przestworza znanej przestrzeni z nadzieją, że odkryją następny punkt skoku. Wprawdzie wielu z nich odkryło nowe złoża lub interesujące dla nauki zjawiska astronomiczne tylko niewielki procent z powodzeniem miał poprowadzić ludzkość do nowych gwiazd. Wśród tych niewielu szczęśliwców znajdowała się Tabatha Caster. Dokonane przez nią odkrycie punktu skokowego było wyjątkowe z tego względu, że dokonała go w zaciszu swojego domu na Marsie. Pasjonująca się eksploracją, ale niezdolna do podróży z powodu przewlekłej choroby, Tabatha kupowała nieprzetworzone dane ze skanerów od statków powracających z systemów granicznych, takich jak Virgil, Davien i Bremen. Wykorzystując informacje zebrane w znanych punktach skokowych jako podstawę do porównania prawie cały swój wolny czas spędzała przebijając się przez ogromne zbiory danych, które zdobyła. Jej herkulesowy, trwający dziesięciolecia wysiłek opłacił się w 2463 roku, kiedy zauważyła, że trzy różne okręty wykryły podobny błąd w pobliżu tego samego sektora Davien. Podczas gdy pojedynczo te zdarzenia nie wzbudziły żadnego ówcześnie stosowanego standardowego oprogramowania do analizy, połączone dane wskazywały, że może być tam coś więcej. Tabatha podpisała kontrakt z Jamelem Normondem, niezależnym navskoczkiem od którego wcześniej kupowała dane, na mocy którego zobowiązał go do zbadania współrzędnych. Jamel znalazł wcześniej niezbadany tunel do żółto-białej gwiazdy głównego ciągu typu G. Krąży wokół niej system złożony z czterech planet. Wstępne analizy "Cano" (nazwa była pochodną nazwisk Tabathy i Jamala) wskazały, że wszystkie cztery światy były dość niegościnne, co stanowiło rozczarowanie dla tych, którzy mieli nadzieję na kolejny świat do zaludnienia przez Projekt Far Star. Wielu historyków wskazuje owo rozczarowanie, jako czynnik, który wspomógł finalną decyzję o próbie mało prawdopodobnej terraformacji Cano II. Najlepsze plany a rzeczywistość Jako kandydat do terraformacji Cano II - oceaniczny świat o żrącej i niezdatnej do oddychania atmosferze daleki był od ideału. Zmiana takiej gęstej i toksycznej atmosfery na planecie z tak masywnymi oceanami miała być znaczącym wyzwaniem, podwójnie przy dostępnej wówczas technologii. Teoretyzuje się, że jeśli propozycja zostałaby przedstawiona w innej epoce, to nie udzielono by zgody na projekt terraformowania. Ale ze względu na trwający szał ekspansji, zgłaszający wątpliwości zostali przegłosowani i terraformacja planety dostała zielone światło. Na początku wszystko wskazywało, że cały proces się powiedzie. Wielu osadników zaczęło emigrować do świata, zakładając pierwsze posterunki kolonii na stałych czapach lodowcowych na biegunie północnym. Przybrzeżny port handlowy Carteyna szybko stał się największą z tych nowych osad i osiągnął taką przewagę nad innymi w ciągu pierwszych kilku lat, że cała planeta stała się znana pod taką nazwą. Niestety, ten wczesny sukces był krótkotrwały. Warunki atmosferyczne wkrótce zaczęły się pogarszać wracając do stanu toksycznego, a mieszkańcy zmuszeni byli pozostać w zamkniętych placówkach pod powierzchnią oceanu. Jednak ta pierwsza próba nie była ostatnią. Jako że infrastruktura była na miejscu i samowystarczalność atmosferyczna wydawała się być w zasięgu ręki, geoinżynierowie dali się skusić do przeprowadzenia ponownej próby. Dodatkowo istniała zachęta finansowa. Gdyby świat stał się bardziej ekologicznie przyjazny, jego zasoby byłyby warte znaczną sumę. W ciągu następnych kilku stuleci, podejmowano kolejne próby terraformowania Carteyny - za każdym razem, gdy pojawiała się kolejna nowa technologia do przetestowania. Bezskuteczne próby prowadzono aż do początku XXX wieku, kiedy wszystkie nadzieje na terraformację planety zostały przekreślone. Z głębin W 2898 r. badaczka głębin morskich, dr Satomi Bechtel zauważyła skomplikowany rowkowany wzór na powierzchni powracającej sondy podwodnej. Badając go dalej, odkryła, że kolonia mikroskopijnego zooplanktonu, znanego jako Canolisca, była tym, co rozkładało materiał z którego wykonano sondę. Dr Bechtel był zaskoczony, ponieważ gatunek ten przeanalizowany przez poprzednich badaczy nigdy nie przejawiał takieho zachowania. Przez kilka następnych lat dr Bechtel poświęciła się badaniu Canolisca. Dowiedziała się, że wyraźny wzór nie był odosobnionym przypadkiem, po znalezieniu dziesiątek miejsc noszących skomplikowane znaki. Prawdziwy przełom nastąpił wraz z odkryciem, że w regularnych odstępach czasu owe znaki pokrywały się szczególnymi algami o znacznie większej gęstości niż gdziekolwiek indziej w tym obszarze. W swoim przełomowym raporcie z 2902 roku postawiła tezę, że te rowki są dowodem na zaawansowane techniki rolnicze. Wierzyła, że ostatnia próba terraformacji planety spowodowała rozkwit glonów, które dostarczyły wystarczającej ilości zasobów, by Canolisca mogły rozwinąć specjalizację społeczną i że kolonie zooplanktonu stawały się na tyle zaawansowane, że można je było uważać że są na progu świadomości. Równe Szanse W miarę jak opracowanie dr Bechtel zyskiwało na popularności naukowcy i działacze na rzecz kseno-praw szybko zażądali objęcia ochroną tego rozwijającego się gatunku zgodnie z Fair Chance Act. Jednak sytuacja była wyjątkowa ze względu na to, że wcześniej FCA objęte były tylko nowo odkryte światy. Jak dotąd nie było sytuacji, w której gatunek został sklasyfikowany jako chroniony setki lat po osiedleniu się ludzi. Status FCA został przyznany przy założeniu, że mieszkańcy zostaną przesiedleni gdzie indziej, ale mieszkańcy Carteyny szybko rozpoczęli działania prawne w obronie swoich praw. Mimo że ich stanowisko w tej sprawie było wysoce niepopularne, ze względu na fascynację Imperium Canosami (jak potocznie zaczęto nazywać ów gatunek), cała sprawa nie była jednoznaczna i łatwa do rozsądzenia. Minęło wiele lat prawniczego przeciągania liny nim osiągnięto kompromis znany jako "Porozumienie rozwojowe gatunku Cano". Zgodnie z warunkami Porozumienia samorząd lokalny utworzył organ administracyjny zwany Urzędem CSDA w celu ochrony i zarządzania sektorem oceanicznym, w którym rozwijają się Canolisca. Jest on niedostępny dla wszystkich oprócz zatwierdzonych naukowców i personelu. Urząd CSDA utrzymuje tam siły bezpieczeństwa aby upewnić się, że zooplankton pozostaje nienaruszony. Ponadto, uchwalono że wszystkie formy pozyskiwania zasobów będą ściśle zarządzane, nie będzie dalszych prób terraformowania, a już żyjący na planecie ludzie będą ograniczeni do zamieszkiwania głównych arkologii już istniejących na biegunie północnym. W zamian za to poświęcenie w ramach Porozumienia rodziny, które od pokoleń nazywały Cano domem, mogły dalej mieszkać na planecie. W rzeczywistości, dzięki ponownemu zainteresowaniu systemem wywołanego odkryciem Canolisca i napływowi środków z grantów badawczych UEE, to może być najlepszy okres by mieszkać w systemie Cano. OSTRZEŻENIE DLA PODRÓŻNYCH Cano I została w ostatnich latach nazwana dosłownie "pułapką turystyczną", ze względu na to, że a osoby odwiedzające planetę, aby ujrzeć jej naturalne piękno często tracą orientację i po prostu się gubią. W tym roku zgłoszono już trzy zgony tak więc zaleca się, aby ci, którzy chcą cieszyć się widokami robili to korzystając z simpodów. Cano I Ta mała z dużą szybkością okrążająca słońce systemu i pozostająca w obrocie synchronicznym mezoplaneta ma mnóstwo krystalicznych formacji biegnących na powierzchni jej skorupy w pobliżu terminatora. Mają one swe źródło w przesyconym minerałami stopionym materiale skalnym płynącym ku ciemnej stronie owego świata. Nadmiarowy materiał jest wyrzucany w miarę jak stygnie i wspomaga wzrost tych pięknych struktur. Niestety, niegościnne środowisko sprawia, że wycieczka by podziwiać te cuda natury jest dość trudna. Carteyna (Cano II) Ze względu na ograniczenia wprowadzone przez CSDA większość mieszkańców planety przeniosła się do Carteyna City. Rozpciągające się głęboko w ciepłe, geotermalnie podgrzewane wody pod pokrywą lodową bieguna, miasto, które zaczęło swe życie węzeł handlowy, rozwinęło się przez wieki w dość dużą arkologię. I chociaż ogólna populacja planety nie jest wcale duża fakt, że jest tak gęsto upakowana w jednym miejscu sprawia, że Carteyna jest dość żywym miastem. Szczególnie ze względu na to, że większość bieżących interesów handlowych ograniczonych jest do wód u wybrzeży Bieguna Północnego. Możliwość podróży na półkulę południową jest ograniczona. Przed Porozumieniem wyspy, którymi usiane są oceany tego świata zostały zbudowane jako strefy lądowania. Ale wszystkie poza tymi, które zostały zaanektowane przez Urząd CSDA do prowadzenia działalności, zostały opuszczone. Podczas gdy niektóre z pływających przyczółków zatonęły, by stać się sztucznymi rafami te, które wciąż unoszą się na powierzchni przejęły ptaki lub duże populacje skorupiaków. Niestety czasami co bardziej alarmujące, służą jako schronienie dla wyjętych spod prawa, nielegalnych operacji handlowych i kłusowników mających nadzieję na zebranie próbek Canolisca na sprzedaż. Cano III Ponieważ geo-manipulacja Carteyny nie jest już opcją, koncerny zaangażowane w przedsięwzięcie nie były chętne, by całkowicie utracić inwestycję. Robiąc lemoniadę z cytryn, jakie podrzuciło im Porozumienie koncerny owe relokowały wiele urządzeń i zasobów zgromadzonych do terraformowania na Cano III i skupiono się na poszukiwaniu sposobów, aby uczynić ową smogową planetę zdatną do zamieszkania. Niedopowiedzeniem jest stwierdzenie że to trudny do zrealizowania cel... W normalnych okolicznościach koszt takiego przedsięwzięcia byłby zbyt wygórowany, by je w ogóle prowadzić - ale wyjątkowe okoliczności tego systemu umożliwiły naukowcom rozwój tej dziedziny badań. Pox (Cano IV) Udaj się poza pas asteroid systemu, a znajdziesz jego ostatni świat - gazowego giganta z wyraźnym rdzawym pasem spowodowanym przez potężne prądy atmosferyczne. Te sama silne prądy doprowadziły do tego, że powierzchnia Cano IV jest wiecznie usiana dziesiątkami nieprzewidywalnych, gigantycznych megaburz mających ponad tysiąc kilometrów szerokości. W przeciwieństwie do innych gigantów gazowych, w których burze mogą trwać latami lub dziesięcioleciami, pogoda tutaj jest znacznie bardziej niekonsekwentna, a śmiertelne wiry tworzą się dość nagle. Zbieranie zasobów na tej planecie może być dość niebezpieczną sprawą z powodu owych nieprzewidywalnych globalnych zjawisk pogodowych. Wygląd usiany punktami burz i skłonność do niszczenia instalacji zbierających zasoby przyniosły planecie przydomek Pox (ospa). Mimo to wielu zwabionych cięższymi i cenniejszymi zasobami wydobytymi do górnych warstw atmosfery przez burze nadal próbuje tam szczęścia. Zasłyszane na wietrze "Wydaje się, że komunikacja między poszczególnymi Canolisca odbywa się poprzez uwolnienie skomplikowanych łańcuchów molekularnych feromonów do otaczającej je wody. Dzięki tej metodzie mogą przekazywać informacje z jednego końca kolonii na drugi z ekstremalną szybkością. " - Dr Satomi Bechtel, Ocena Canolisca na południowych oceanach Carteyna, 2902 "Twierdzić, że życie jakicgś mikroskopijnych stworzeń powinno mieć większe znaczenie w naszym Imperium niż prawa przeciętnego Obywatela jest równie obraźliwe, co śmieszne." - Arron Juarez, Oświadczenie otwierające, przesłuchanie FCA w sprawie Cano, 2903.06.02
  17. 2 punkty
    Star Citizen może na początku onieśmielać. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grą przeczytaj niniejszy tekst. Starym wyjadaczom również proponuję lekturę - podzielcie się z nami opinią co do poradnika można dodać, co zmienić, a co usunąć. To tyle na początek - bezpiecznych lotów! Wprowadzenie do Alpha Star Citizen 3.0 Persistent Universe (PU) w Star Citizenie to symulacja masowego trybu wieloosobowego z graczami i postaciami niezależnymi działającymi w systemie Stanton. Gracze mogą się zaangażować w więcej działań wewnątrz tego systemu: Misje Dostawy i przewóz ładunków Piractwo Bounty hunting czyli ściganie osób, za które wyznaczono nagrodę Lądowania na planetach (księżycach) Walka w trybie FPS Jeśli jeszcze nie masz konta, a chcesz rozpocząć przygodę ze Star Citizenem zapoznaj się z tym poradnikiem. Odpowiada on na najczęściej zadawane pytania na temat gry. Dowiesz się z niego także o co w tym wszystkim chodzi, jak poruszać się po sklepie na RSI.com, kupić grę, wybrać pierwszy pakiet, czym od Star Citizena różni się Squadron 42 itp. Dodatkowo obejrzyj nasz wideoporadnik (robiony był do wersji 2.6, ale i tak znajdziesz w nim pożyteczne informacje). Jeśli potrzebujesz pomocy - przeszukaj nasze forum Flight School - a jeśli jeszcze nikt nie zetknął się tam z takim problemem to po prostu załóż nowy wątek (lub kilka). Pamiętaj tylko, aby w jednym temacie zadawać jedno pytanie. To ułatwia nam pokazanie najlepszej odpowiedzi na nie. Interesujące miejsca Stanton jest pierwszym dostępnym do eksploracji systemem, jaki twórcy udostępnili graczom. Zawiera następujące istotne lokalizacje: Crusader - największa planeta Stantona. Ten gazowy gigant jest centralnym punktem Persistent Universe w Star Citizen Alpha 3.0 , okrążanym przez trzy księżyce na których można lądować. Krąży wokół niego również Port Olisar. Port Olisar - stacja, na której zaczynamy zabawę w PU. Zadbana, jasna i czysta. Port Olisar jest podzielony na cztery ćwiartki oznaczone literami A, B, C i D. Na każdej z nich znajdują się sklepy z ubraniami, pancerzami, uzbrojeniem i częściami do statków. Oprócz tego są też terminale handlowe oraz służące do spawnowania statków. Yela - zamarznięty księżyc pokryty lodową skorupą. Znajdziecie na nim dwa zniszczone Starfarery, dwie placówki górnicze oraz cztery schrony. GrimHEX - stacja, która kiedyś zwała się Green Imperial Hex. Dziś rządzi nią półświatek. Jedynie połowa stacji ma sztuczną atmosferę, tak więc ostrożnie z chodzeniem bez skafandra. Możecie tutaj nabyć m. in. pancerze typu Outlaw, ubrania, broń, części do statków lub sprzedać nielegalne środki odurzające. Oprócz tego są też terminale handlowe oraz służące do spawnowania statków. Daymar - pokryty piachem skalisty księżyc, na którym można znaleźć wrak Javelina. O tym, jak go znaleźć przeczytacie tutaj. Na powierzchni są również trzy placówki wydobywcze, jedna rolnicza i pięć schronów. Covalex Hub Gundo - zrujnowana stacja orbitująca wokół Daymar. To na jej pokładzie możecie prowadzić dochodzenie w ramach jedynej dostępnej misji fabularnej. Cellin - aktywny sejsmicznie księżyc, na którym znajduje się (co najmniej) "100 wulkanów". Nie posiada atmosfery. Znajdziecie tam dwie farmy, placówkę badawczą, farmę i cztery schrony. Security Post Kareah - nowa placówka mająca służyć siłom bezpieczeństwa korporacji Crusader. Jeszcze nie jest czynna. Delamar - gigantyczna asteroida tymczasowo w wersji Alpha 3.0 umieszczona w systemie Stanton na orbicie wokół Crusadera. Delamar pierwotnie znajdowała się w systemie Nyx . Levski - stacja wydobywcza znajdująca się w pobliżu ogromnej dziury wydrążonej przez działania górnicze w powierzchni Delamar. Możecie tutaj nabyć pancerze, ubrania, broń lub części do statków. Oprócz tego są też terminale handlowe oraz służące do spawnowania statków. Misje Od wersji 3.0 użytkownicy mają dostęp do wielu różnych misji. Większość z nich generowana jest proceduralnie, chociaż dostępne są również takie, które stworzyli developerzy. Misje dostępne za pośrednictwem aplikacji Kontrakty na MobiGlas . Misje fabularne Te misje są dostępne w zakładce "Personal" (osobiste) aplikacji "Contracts" (kontrakty) w MobiGlas. PI Wanted - dochodzenie mające na celu wyjaśnienie tego, co wydarzyło się na stacji Covalexu Misje proceduralne Te misje są dostępne w zakładce "General" (ogólne) aplikacji aplikacji "Contracts" (kontrakty) w MobiGlas. Większość misji pojawia się dostępna dla wszystkich i może zostać zaakceptowana przez dowolnego gracza instancji. Osoby podejmujące się wykonania misji rywalizują, aby ukończyć je jako pierwsi. Dla niektórych typów misji mogą współpracować w celu ukończenia misji. Dostawa ładunku Zasadniczo dostawa ładunków jest prostym zadaniem: kup ładunek w jednym miejscu i sprzedaj go w innym za więcej niż zapłaciłeś. Oczywiście przedsiębiorczy handlowcy będą musieli stawić czoła różnym niebezpieczeństwom, takim jak piraci. Aby ułatwić sobie życie polecamy skorzystanie ze ściągawki informującej kto czym i gdzie handluje: Piractwo Interdykcja Podczas podróży kwantowej istnieje szansa, że skaczący statek zostanie "przechwycony" przez piratów lub innych przestępców. Ci banici są w stanie wyciągnąć cele ze skoku, aby zaatakować ich statki i ukraść ładunek. Bounty hunting (w przyszłości) Lądowania na ciałach niebieskich Na wielu planetach, księżycach i innych ciałach w systemie gwiezdnym można swobodnie wylądować i je badać. Na powierzchni większości planet i księżyców jest sporo placówek i opuszczonych statków do odkrycia i zbadania. W wersji Alpha 3.0 można eksplorować cztery księżyce: Daymar, Yela, Cellin i Delamar. Posterunki Można tam kupować towary jak i je sprzedawać - albo po prostu zwiedzać. Póki co nie oferują innych atrakcji. Wraki Rozbite statki, których pozostałości stanową aktualnie atrakcję turystyczną dla graczy, albo element misji. Jednym z nich jest wrak niszczyciela klasy Javelin. O tym, jak go znaleźć przeczytacie tutaj. Walka w trybie FPS Walka FPS oznacza jakąkolwiek formę walki prowadzoną przez gracza, gdy nie pilotuje statku. Zwykle wiąże się to z użyciem broni osobistej (pistolety, pistolety maszynowe, karabiny, strzelby, karabiny snajperskie, railguny, granaty, itp) i może odbywać się na wrogim lub własnym statku, w kosmosie (0G) lub pod wpływem grawitacji na stacjach i planetach. Kluczowe informacje "jak grać" Uruchamianie statku Podejdź do punktu wejścia do swojego statku, a następnie naciśnij i przytrzymaj "F", aby aktywować system interakcji. Wybierz spośród różnych podpowiedzi dotyczących myśli wewnętrznej, używając kursora lub kółka myszy. Gdy znajdziesz się na statku, ponownie naciśnij i przytrzymaj "F" i wybierz prompt "Flight Ready"(gotowy do lotu), aby przejść przez pełne uruchomienie statku. Można również zdefiniować sobie skrót klawiszowy w opcjach gry w “Advanced Controls Customization”. Lądowanie Lądowanie odbywa się teraz poprzez system kontroli ruchu lotniczego (ATC - Air Traffic Control). Gdy znajdziesz się blisko lądowiska, poproś o zgodę na lądowanie, przechodząc do menu "Comms" na MobiGlas (uwaga: jest to nieprawidłowo wyświetlane jako ikona statku) i naciśnij przycisk wywołania (symbol wifi). Poczekaj chwilę, a ATC powinien przydzielić ci miejsce. Aby wysunąć podwozie naciśnij "N". Przydzielone ci lądowisko zostanie podświetlone zieloną ramką. Teraz spróbuj się nie rozbić . Po wylądowaniu warto wyłączyć silnik. Uwaga, być może analogicznie będziesz musiał poprosić o zgodę na start, aby opuścić Levski (wywołać otwarcie drzwi hangaru). Podróż kwantowa Aby odbyć podróż kwantową do miejsca docelowego, otwórz swój MobiGlas "F1" i wybierz aplikację StarMap (symbol w kształcie diamentu). Tam użyj myszki, aby wybrać miejsce docelowe. To, czy obiekt może zostać wybrany do QT, zależy od wartości grawitacyjnych (im większy obiekt, z tym większego dystansu można go wykryć; duże obiekty z małymi na orbicie zagłuszają możliwość ich wykrywania na duże odległości). Oznacza to, że nie zawsze będziesz w stanie podróżować z punktu A do punktu B jednym skokiem - zamiast tego może zaistnieć potrzeba przejścia na orbitę większego ciała, aby wykryć miejsca docelowe znajdujące się również na orbicie. Na przykład, aby dostać się do stacji orbitującej wokół księżyca okrążającego planetę, trasa jest następująca: planeta → księżyc → stacja. Po wybraniu miejsca docelowego zatwierdzasz wybór klikając "Set destination" na MobiGlas. Następnie skieruj dziób statku na znacznik celu QT i naciśnij "B", aby podróżować. Zmiana domyślnych skrótów klawiszowych Sterowanie ma domyślnie zmapowane jedynie podstawowe funkcje i pozostawia wiele rzeczy bez zdefiniowanych klawiszy. "Podstawowe" mapowanie ma na celu udostępnienie uproszczonego steroania dla początkujących. Można następnie zmapować wszystko po swojemu, lub zaimportować "zaawansowane" obłożenie klawiatury z kilku dostepnych presetów. Doświadczeni gracze będą prawdopodobnie chcieli zrobić jedną z tych dwóch rzeczy, aby uzyskać pełną funkcjonalność sterowania statkiem. Zaawansowane profile można znaleźć w Keybindings → Advanced Controls Customization → Control Profiles. Dopalacz Teraz jest jeden dopalacz (AB) dający możliwość osiągnięcia wyższej prędkości maksymalnej w pewnych warunkach. Daje nam to AB SCM i AB Cruise które różnią się jedynie prędkościami. Możesz wejść do trybu AB Cruise tylko wtedy, gdy twoja trasa lotu jest prostą linią. W przeciwnym razie jesteś ograniczony do AB SCM (np. podczas manewrowania / uników). Po przejściu do AB Cruise możesz zwolnić klawisz dopalacza i przejść do trybu bezczynności AB, aby utrzymać aktualną prędkość. Ustawienie przepustnicy i poziomu uników osi Y pozwala na przyrastające prędkości (czyli lot w trybie AB Idle), ale zwolnisz, jeśli zmienisz wektor lotu. Jeśli nadal będziesz trzymać dopalacz jednocześnie manewrując, twoja prędkość spadnie do AB SCM, do chwili gdy wrócisz do lotu liniowego. AB Idle utrzymuje twoją aktualną prędkość tak długo, jak długo nie wykonujesz manewrów. Rotacja w trybie decoupled jest dozwolona podczas AB idle. Domyślny klawisz włączający dopalacz to Shift.
  18. 1 punkt
    Pokaż ten giveaway Giveaway - Elite Dangerous W niniejszym giveawayu do zdobycia jest klucz do pełnej wersji podstawowej wersji gry Elite Dangerous. Zwycięzca otrzyma nagrodę w prywatnej wiadomości na forum. Więcej o grze: https://www.elitedangerous.com/ oraz galeria. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane. Utworzył Dako Data zakończenia 10 dni i 58 minut Utworzono 2018.02.19 Kategoria Game Armada  
  19. 1 punkt
    Pokaż ten giveaway Giveaway - Shelter 2 Mam do rozdania kluczyk do gry Shelter 2 . Info o grze: http://store.steampowered.com/app/275100/Shelter_2/ Zwycięzca otrzyma klucz na PM na forum. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane. Utworzył Dako Data zakończenia 3 dni i 1 godzinę Utworzono 2018.02.15 Kategoria Game Armada  
  20. 1 punkt
    Cóż, ja przez MH:W ostatnio mało sypiam ;-P Gra jest super, ale wymaga trochę samozaparcia do nauki i jest stosunkowo trudna. Trudności do Dark Soulsów nie mogę porównać, nie grałem, nie moje klimaty. mamy do wyboru 14 zupełnie rożnych broni (klas) - każdą gra się naprawdę inaczej. Na początku wymagane poradniki na YT i treningi w bazie, żeby wyrobić sobie klikologie do kombosów itp. Też sie spotkałem z zarzutami że sterowanie do du*y. Jakie sterowanie? Walkę? Learning curve, High learning curve. Na tym polega uczenie się własnej broni. I daje naprawdę dużo satysfakcji jak ci najdłuższe combo zaczynają wchodzić Interfejs... no może, kilka razy musiałem poszukać na necie która postać ma menu do czegoś tam. Ale nie czytam zbyt dokładnie samouczków. Micromanagement - szczególnie doskwiera malutka sakwa na przedmioty, 30 pól, z czego 10-20 zajętych przez przedmioty które nosimy ciągle (mikstury, pułapki itp) - to chyba najbardziej widoczny ślad 'JRPG', trzeba zarządzać ekwipunkiem. Ale da się żyć. Z poprzednimi Monster Hunterami nie porównam, bo też nie grałem. Ale tutaj grind po prostu daje frajdę - w sumie to nie ma go tak dużo jak w innych MMO. No i gra ułatwia farmę poprzez areny (jak złapiemy potwora to nie musimy już go często potem gonić po mapie, ale możemy farmić na arenie) czy questy które za pozbycie się monstra dają z niego dodatkowe matsy) Po zabiciu potwora z 4 razy spokojnie możemy wykuć cały set zbroi z niego. (ale bardziej opłaca się łapać zamiast zabijać - więcej itemów leci i IMO łatwiejsza walka bo się szybciej kończy) Największy minus jest chyba taki, że przez tą grę kupiłem abo na Playstation PLUS+... bo w kupie raźniej i zabawniej a bez + nie da się grać online - więc musimy z wszystkim radzić sobie sami. Jeśli ktoś/coś - mój PSN ID: teconpl
  21. 1 punkt
    Polska wersja nadciąga! Postęp tłumaczeń możecie sprawdzić pod linkiem powyżej ^.
  22. 1 punkt
    @Nebthtet nie posiadam żadnej z nich Jedyna aplikacja na moim telefonie to Discord
  23. 1 punkt
    Smutne wieści dla nas. Nic poza prologiem nie zobaczymy z Lorda Inquisitora. Osobiście trzymam za gościem kciuki, bo jest dobry w te klocki.
  24. 1 punkt
    Pokaż ten giveaway Walentynkowa loteria Game Armady Rozpoczynamy walentynkowego giveawaya Game Armady! Tym razem w puli są trzy nagrody: Sid Meier's Civilization® VI + dodatki (Australia Civilization & Scenario Pack oraz Vikings Scenario Pack) Europa Universalis III Complete Hearts of Iron III Collection Nagrody ufundowane z mojego prywatnego portfela na rzecz portalu Game Armada, śmiało możecie dziękować całej redakcji za "fanty". Zwycięzców proszę o kontakt PM jeżeli chodzi o przekazanie kluczy do gier. Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia użytkowników z ujemną reputacją będą usuwane. Utworzył Dastro Data zakończenia 11 dni i 11 godzin Utworzono 2018.02.01 Kategoria Game Armada
  25. 1 punkt
    Dzisiaj na serwery live trafiła aktualizacja 3.0.1 skupiająca się głównie na poprawkach. Co może was interesować najbardziej? Kilka rzeczy: Najważniejsze: kto straszył jako piłka do ping-ponga już powinien zostawić ten koszmar za sobą. Nie powinno już też być możliwe doprowadzenie się do takiego stanu (chociaż znając życie to Polak potrafi, i pewnie nie tylko Polak ). Admin dalej ma fochy i może nie chcieć z wami gadać. Ale dla misji dostawczych jest obejście. Koniec z beztroskim piraceniem, jak narozrabiacie to będzie wam to pamiętane między sesjami gry. Nerf osłon. Nerf pancerza. Nerf pocisków rakietowych (widzicie tu jakiś trend? ). W sumie nerf EMP (w ramach bugfixów). W sumie buff niektórych broni (w ramach bugfixów). Konkrety (pełne patch notes po polsku) znajdziecie tutaj: Wygląda na to że mimo iż do wersji 3.1 jeszcze zostało trochę czasu, to zabawa z aktualną wersją będzie przyjemniejsza. Dajcie znać, jakie wrażenia macie z rozgrywki w zaktualizowanej wersji!
  26. 1 punkt

    Wersja

    3 pobrania

    Jump Point wydanie 06.01 Behind The Screens: Squadron 42 Design Team Behind The Screens: Squadron 42 Cinematics Team Work in Progress: Vehicles - The Tumbril Nova Galactapedia : Ecology - Xiphopod
  27. 1 punkt
    Hej! @RunTillYouPuke Trochę potestowałem te czasy ładowania i w pewnym momencie szczęka mi opadła Generalnie jest różnica w czasie ładowania w zależności jaki region się wybierze, najkrócej US, potem EU, na końcu AUS. Ale największy szok przeżyłem jak podczas testów dostałem jakiś error i mnie wywaliło z gry do menu. Od razu odpaliłem Crusader i gra załadowała się w 35s, nie chciałem w to uwierzyć i wyszedłem jeszcze raz do menu i znowu odpaliłem Crusader. Tym razem załadował się w 39s. Polatałem około 10 min po PO i zrobiłem test jeszcze raz. Ponowne ładowanie i wróciłem do mojej średniej 83s. Moim zdaniem z tego wynika, że czasy ładowania są też uzależnione od obładowania serwerów i szybkości połączenia z nimi, nie tylko od prędkości dysku @Dastro@Quelen Mieliście podobne wrażenia podczas pierwszych testów 3.0 PTU? Pozdrawki BHoleVX
  28. 1 punkt
    Gratki i miłej gry życzę Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za uczestnictwo.
  29. 1 punkt
    Z racji, że z tymi trzema księżycami macie okazję bardzo dobrze się poznać zwiedzając udostępniony w wersji 3.0.0 fragment systemu Stanton publikujemy reportaż THE OBSERVIST traktujący o nich, oraz atrakcjach jakie możesz tam znaleźć. Pozdrowienia, podróżniku! Przy milionach ciekawych miejsc do zwiedzenia we wszechświecie, zespół THE OBSERVIST jest tutaj po to, aby zapewnić ci jak najlepsze doznania podczas podróży. System Stanton Odkryty zaledwie czterdzieści cztery lata temu, system ten szybko przekształcił się w przemysłową potęgę po tym, jak jej cztery planety zostały sprzedane na aukcjach ogromnym korporacjom. Druga planeta systemu, gazowy gigant o niskiej masie, była pierwotnie uważana przez UEE za "trudną do sprzedania". Ówcześnie krążyły plotki, że przelotnie rozważano nawet dołączenie jej "w pakiecie" do jednej z pozostałych planet. Jednak ostatecznie planetę kupiła firma Crusader Industries, ponieważ pierwotnie zbudowane przez Marynarkę UEE ikoniczne platformy unoszące nad planetą dawały wyjątkową okazję, by konstruować duże komercyjne statki transportowe w atmosferze. W momencie sprzedaży, Terra Gazette okrzyknęła sprzedaż Stanton II "najdroższą transakcją na rynku nieruchomości, w której nie handlowano realną ziemią". To stwierdzenie nie było do końca prawdziwe. Przedmiotem transakcji oprócz gazowego giganta, znanego obecnie jako Crusader były również jego trzy księżyce. Nikt nie zastanawiał się zbytnio nad księżycami, kiedy planeta została zakupiona, ale to nie powstrzymało Kelly Caplan - CEO Crusadera od opracowania planu ich wykorzystania. Zachęcając do podróżowania liniami gwiezdnymi swojej firmy chciała, aby turyści ściągali na Crusadera by przeżyć unikalne doświadczenie przebywania w górnych warstwach atmosfery gazowego giganta. Miała nadzieję, że uda jej się także przekonać ich, że podróż na księżyce planety też jest warta uwagi. Caplan również dała do zrozumienia, że Crusader z zadowoleniem przyjmie budowę placówek na tych księżycach. Ze względu na to, że przestrzeń na latających platformach była bardzo ograniczona, korporacja zachęcała firmy do zakładania baz na twardym gruncie. Miał to być kolejny sposób na zwiększenie ruchu do części systemu należącej do Crusadera. Kontrahenci musieli jedynie przestrzegać surowych norm ochrony środowiska, które miały chronić naturalne piękno każdego księżyca. Wiele firm uznało jednak owe zasady za zbyt uciążliwe i zdecydowało się nie budować nic na powierzchni księżyców. Aby dodatkowo przyciągnąć odwiedzających i firmy do księżyców Crusadera, Caplan dała im imiona rozpoznawalne dla każdego - Cellin, Daymar i Yela. Zostały one zaczerpnięte ze znanej opowieści dla dzieci z 24 wieku. A Gift for Baba była jedną z ulubionych historii z dzieciństwa Caplan, która z kolei zaczęła niedawno czytać ją własnym dzieciom. Nazwy okazały się idealne, ponieważ każdy satelita miał odrębne środowisko, które odpowiadało temperamentowi jego imiennika. Za takim wyborem przemawiało również to, że opowieść o podróżowaniu w kosmosie pasuje do korporacyjnego etosu Crusadera. Chociaż plan Caplan nie zaludnił księżyców tak bardzo, jak miała nadzieję, kilka placówek zostało zbudowanych i nadal znajduje się na ich powierzchniach. Niektóre placówki są opuszczone, ale wiele z nich nadal aktywnie handluje i potrzebuje przewoźników, by dostarczać dostawy i wywozić przesyłki wychodzące. Jednak ekipa THE OBSERVIST nie sądzi, aby placówki były powodem do odwiedzenia księżyców Crusadera. Nie, to cudowne dziewicze krajobrazy, których istotnym elementem jest widoczny na nieboskłonie piękny gazowy gigant i jego kłębiąca się atmosfera. To sprawia, że wizyta na którymkolwiek z księżyców Crusadera jest niezapomnianym przeżyciem. Cellin (Stanton 2a) Cellin jest najbliższym satelitą Crusadera. Odwiedzający ten księżyc są witani przez ogromnego giganta gazowego, który zajmuje sporo miejsca na niebie. Sam widok zapiera dech w piersiach i daje wiele okazji do zrobienia naprawdę spektakularnych fotografii. Jeśli zdołasz oderwać oczy od nieba zauważysz, że płaska powierzchnię Cellin usiana jest uśpionymi wulkanami. To od tych cech geologicznych księżyc wziął swoją nazwę. Cellin, najmłodsza z rodzeństwa w A Gift for Baba, znana jest z tego, że gotuje się z gniewu przy najmniejszej obrazie. Na szczęście wulkany księżyca nie aktywują się tak łatwo jak jego imienniczka. Nie wiadomo o żadnych erupcjach odkąd odwiedzono księżyc po raz pierwszy, ale naukowcy nadal starannie monitorują go pod kątem aktywności wulkanicznej. Odwiedzającym zaleca się zachowanie ostrożności, ponieważ para, która wydobywa się z wielu szczelin i gejzerów na powierzchni jest bardzo gorąca. Obecnie placówki hydroponiczne stanowią główny przemysł na Cellin. Zarówno Terra Mills, jak i Rayari utworzyły posterunki, aby eksperymentować z glebą księżyca w nadziei, że odkryją nowe sposoby wykorzystania jej na swoją korzyść. Unikalna kwaskowata, fioletowa jagoda, którą w zeszłym roku wprowadzono do płatków Golden Bran została opracowana wyłącznie w placówce Terra Mills na Cellin! Daymar (Stanton 2b) Górzysta powierzchnia Daymar tworzy wspaniałe, często szerokie kaniony, idealne do eksploracji na statku z odkrytą kabiną. Bądź jednak ostrożny, ponieważ wiele kanionów zawija się i skręca przez co mogą cię poprowadzić w innym kierunku, niż się spodziewałeś. To pasuje do środkowego brata z A Gift for Baba, który miał niezły talent do gubienia się podczas historii. Drugi księżyc Crusadera ma najwięcej zasobów z całej trójki, co przyciągnęło uwagę Shubin, ArcCorp i niezależnych górników, którzy wszyscy nadal mają placówki na planecie. Ale dzięki odosobnionemu charakterowi cennych rud księżyca i polityki ochronnej korporacji Crusader większość Daymara pozostaje nietknięta przez przemysł. Odwiedzający są zachęcani do skorzystania z jednej z wielu wycieczek łazikami, które są oferowane wzdłuż Dunlow Ridge lub do Wolf Point, aby zobaczyć spektakularne widoki geograficznych cech księżyca. Wycieczki z wyższej półki często obejmują pikniki ze świeżymi produktami wyhodowanymi bezpośrednio na powierzchni na farmie Bountiful Harvest Hydroponic. Mimo całego piękna, odwiedzający Daymar powinni oczekiwać, że się pobrudzą. Księżyc słynie ze swego drobnego piasku, podrywanego przez wiatr hulający w kanionach. Pamiętaj by się otrzepywać przed wejściem do swojego statku lub pogódź się z tym, że znajdziesz go wszędzie długo po opuszczeniu Daymara. Yela (Stanton 2c) Trzecim i ostatnim księżycem Crusadera jest Yela. Księżyc nazwano imieniem najstarszej z rodzeństwa w A Gift for Baba ze względu na pokrywającą go skorupa zamarzniętej wody. Yela była znana ze swego chłodnego i analitycznego sposobu bycia. Na niektórych odcinkach księżyca możesz wyraźnie zobaczyć lodową skorupę, podczas gdy inne jego części są zdominowane przez typową mieszankę gleby i śniegu. Temperatury są tutaj dość niskie, więc nie zapomnij o zabraniu ze sobą herbaty w termosie lub kapki czegoś mocniejszego by się ogrzać. Na powierzchni Yeli są rozległe pasma górskie, które zapewniają spektakularne widoki na okolicę. Góry te kierują zimny wiatr na lodowe równiny księżyca i wysyłają smugi śniegu i lodu w niebo. Gdy spojrzysz w górę, by przyjrzeć się tym zimnym chmurom przecinającym nieboskłon, trudno będzie ci odwrócić wzrok. Yelę otacza wspaniały pierścień składający się z różnych cząstek i asteroid. Jego niebiesko-zielony kolor jest szczególnie widoczny po zapadnięciu zmroku. Zaplanuj swoją wizytę tak, aby cieszyć się niezapomnianym widokiem pierścienia i jasno oświetlonego Crusadera widocznego na niebie. Dodatkowo, rajdowcy jeżdżący na maszynach z otwartym kokpitem przybywają na równiny Yeli ze względu na jej poszarpany teren. Firmy wykorzystały ten trend, konstruując kursy wyścigowe na tym księżycu tak, aby ludzie mogli sprawdzić swoje umiejętności. Według niektórych, niższe temperatury pomagają pilotom wyciskać z ich pojazdów więcej mocy bez przegrzania komponentów, co pozwala na osiągnięcie większych szybkości. Pamiętaj, że tory wyścigowe nie mają personelu ani udogodnień na miejscu, więc ścigasz się na własne ryzyko. Oczywiście niezależnie który księżyc wybierzesz, na pewno będziesz się dobrze bawić. Są naprawdę czymś, co trzeba zobaczyć na własne oczy.
  30. 1 punkt
    UUID to identyfikator TS, który w żaden sposób nie jest powiązany z jakimkolwiek serwerem. Jest on kodem Twojej tożsamości. Można go przenieść na inny komputer eksportując plik z nim lub mając konto TS (co jest wygodniejsze). Jeśli nie masz konta TS ani nie masz pliku z kodem to straciłeś tamtą tożsamość i będziesz musiał zlinkować na forum twój nowy UUID (Unique ID), który możesz zobaczyć korzystając ze skrótu ctrl+i.
  31. 1 punkt
    tutaj rozpiska akademików na customsach https://docs.google.com/presentation/d/1fipxlW4zdGAyXpjRdJvKJUuwMfiX0xZvnsvRj0QX-2w/edit#slide=id.g282963de9f_0_58
  32. 1 punkt
    Pokaż ten giveaway Civilization VI - giveaway humble gift Mam do oddania w postaci giftu Steam - Civilization VI - podstawkę, bez dodatków - pozostała mi z subskrypcji Humble Bundle. Gry nikomu nie trzeba przedstawiać . Koniec giveawaya 27.01.2018 godz. 22:22, zwycięzca poprzez PM na forum otrzyma link do giftu - tam się wpisuje dwukrotnie swojego maila na którego przychodzi link do stronki gdzie redeemuje się grę, niewykluczona konieczność wcześniejszego zalogowania się na swoje konto steam w przeglądarce. Uwaga - nigdy jeszcze nikomu nic przez Humbla nie giftowałem, ale zakładam że powinno wszystko działać jak należy - robiłem testy na sobie i działało z inną gierką. Życzę powodzenia. Utworzył komandor_tarkin Data zakończenia 6 dni i 22 godziny Utworzono 2018.01.20 Kategoria Game Armada  
  33. 1 punkt
    Zgodnie z obietnicami odnośnie informowania nas o statusie prac i postępach 19 stycznia 2018 CIG opublikował następującą aktualizację statusu produkcji: Nasi programiści zakończyli reintegrację wszystkiego, z wersji release 3.0.0 do głównej wersji rozwojowej i rozwiązali wszystkie nieuchronne konflikty, które zwykle się pojawiają po merge kodu. Dzięki temu nasz zespół programistów może skupić się na poprawie stabilności i optymalizacji w głównej wersji nad którą trwają prace. Zespoły mają pracować nad optymalizacją w różnych ekipach scrumowych, a my będziemy nadawać nadrzędny kierunek, z regularnymi rozmowamu i weryfikacją postępów. Oprócz ogólnej rozgrywki i skupienia się na optymalizacji kodu gry, zajmiemy się też core postaci, broni, AI i misji, a także optymalizacją pojazdów. jedną z rzeczy które chcemy usunąć jest jednoklatkowa animacja bezczynności z broni i zrestrukturyzować system interakcji tak, aby nie wymagał aktualizacji animacji. Rozszerzymy także program do planowania składników podmiotów, aby obsługiwał dodatkowe zasady aktualizacji idące w parze z określonymi potrzebami po stronie kodu gry. Powinno to pomóc by konkretne aktualizacje były wykonywane tak szybko, jak to możliwe. Po stronie silnika pracowaliśmy nad systemem telemetrii, aby rejestrować statystyki wydajności na dużą skalę i umożliwić automatyczne przetwarzanie wyników. Ten nowy system pozwoli nam na lepsze zrozumienie najważniejszych problemów bez ogromnego wysiłku związanego z manualną obróbką danych. Gdy to już zostanie wykonane wrócimy do optymalizacji systemu stref (aktualizacje równoległe) wspomnianych w zeszłym roku. Zespół "od sieci" kontynuował optymalizacje z ubiegłego roku dotyczące aktualizacji opartych na zasięgu, a następnie skupi się na redukcji ilości powiązań (kolejny krok w tej serii zadań). To będzie większa zmiana, więc będzie potrzebna pomoc od zespołu ds. kodu gry w celu rozwiązania powstałych w wyniku zmian błędów. Ponadto dostosowujemy wewnętrzną strukturę zespołu tak, aby mniejsze, bardziej skoncentrowane grupy ściśle ze sobą współpracowały. Będą składać się z programistów ze wszystkich dyscyplin, którzy pracują razem nad jedną funkcją. Chodzi o to, aby różne dyscypliny nie były opracowywane prawie niezależnie przed integracją. Powinno to pozwolić na bardziej usprawnione i skoncentrowane podejście do rozwijania funkcji gry i umożliwić nam realizację planowanego kwartalnego harmonogramu wydawania kolejnych wersji. Wejdź na odpowiednią podstronę i pobierz patch 3.0.0, aby samodzielnie zapoznać się ze światem gry. Możesz również odwiedzić odpowiedni wątek na Spectrum, aby podzielić się swoją opinią z developerami. Do zobaczenia w "Verse (dosłownie), - Zespół Star Citizen A ja polecam oprócz tego dyskusję na naszym forum - poniżej znajdziecie linki do tematów o wersji 3.0:
  34. 1 punkt
    Niewinność i niemoralność System Kellog znany jest w całym UEE jako domena zarówno niewinności, jak i niemoralności. Zgromadzone wokół żółtego karła typu G głównego ciągu dwie zamieszkałe planety systemu różnią się od siebie jak dzień od nocy. Kellog II, Xis, jest silnie strzeżona, aby chronić nowy gatunek rozwijający się na powierzchni. Kellog VI, QuarterDeck, jest silnie strzeżona by zapewnić to, że uwięzieni tam zatwardziali kryminaliści nie mogą uciec. Odkrycia Kelloga dokonał navjumpera Patek Coen, który odkrył system w 2811 roku. Niestety, marzenie Coena o zamieszkaniu w systemie, który odkrył nigdy się nie spełniło, po tym jak wstępne skany ujawniły, że Kellog II był pełen rozumnego życia. W związku z tym Kellog szybko uzyskał ochronę w świetle ustawy Fair Chance Act i wydawało się, że będzie stanowił schronienie dla badaczy i naukowców z całego Imperium. Jednak tak się nie stało. W ciągu niespełna pięciu lat znaleziono dwa punkty skokowe do przestrzeni Vanduuli. UEE wiedziała, że Kellog potrzebuje systemu alarmowania, by ostrzegać o inwazjach Vanduuli. Rozważano zwiększenie ilości personelu marynarki wojennej i rozmieszczenie standardowych czujników zbliżeniowych, dopóki senator Daniela Agren (U-Idris) nie zasugerowała innej niezwykłej opcji: przekształcenia Kelloga VI w planetę więzienną. Senator Agren argumentowała, że taki obiekt nie tylko rozwiązałby problem bezpieczeństwa, ale czyniłby to znacznie niższym kosztem i miałby wiele innych dodatkowych korzyści. Przy dużej ilości strażników, których potrzebowałaby taka placówka, więzienie mogłoby służyć jako system ostrzegania przeciwko vanduulskim atakom jednocześnie izolując najgorszych zbrodniarzy Imperium od społeczeństwa. Jednak mistrzowskim posunięciem w planach senator Agren dla QuarterDeck było dołączenie do całości generującej dochody fabryki antymaterii, w której mieliby pracować więźniowie. Senat zatwierdził plan Danieli Agren tym samym zmieniając Kellog w najbardziej ruchliwy system objęty Fair Chance Act. Dziś patrole wojskowe pilnują przestrzeni wokół Xis, podczas gdy przewoźnicy antymaterii i łowcy nagród często odwiedzają QuarterDeck. Cała ta działalność przekształciło system z odizolowanego pogranicza w integralną część UEE. OSTRZEŻENIE DLA PODRÓŻNYCH System Kellog znajduje się w odległości zaledwie jednego skoku od tego, co powszechnie uważa się za terytorium Vanduuli. Chociaż organizacja vanduulskich klanów nadal nie jest dobrze rozumiana wygląda na to, że żaden z nich nie próbował rościć sobie praw do systemu... jeszcze. Chociaż widziano niewiele wrogich jednostek w systemie, podróżni powinni zachować szczególną ostrożność podczas pobytu w Kellog. Kellog I Kellog I to planeta lądowa położona tak blisko słońca systemu, że jej powierzchnia to lawa. Jeśli pod stopionymi skałami znajduje się coś wartościowego, ludzkość jeszcze nie znalazła sposobu, by do tego dotrzeć. Xis (Kellog II) Xis jest malowniczą chronioną planetą systemu. Usiana jest głębokimi, wielopiętrowymi dżunglami i charakteryzuje się bioróżnorodnością rywalizujązą z jakąkolwiek inną częścią odkrytej galaktyki. Xis jest powodem, dla którego system Kellog uzyskał ochronę na mocy Fair Chance Act. Jej ciepłe morza są domem dla wielu różnych stworzeń, podczas gdy gęste lasy deszczowe chronią miliony owadów, naczelnych i najbardziej znanych, Flo-Pets. Niewielu może zapomnieć szaleństwa Flo-Petów z początku trzydziestego wieku, kiedy to bogaci i potężni rozpaczliwie próbowali zbierać i hodować te niezwykłe stworzenia. Na początku kilka pierwszych osobników zostało złapanych przez nieustraszonego przemytnika, który uważał, że można będzie je łatwo rozmnażać by stanowiły kompaktowe źródło białka. Dalsze badania w krótkim czasie wykazały, że Flo-Pety nie są jadalne. Rząd podejmował działania w celu delegalizacji posiadania tych stworzeń co było przyczyną uwolnienia wielu zwierzaków przez właścicieli obawiających się, że ich zwierzak sprawi im kłopoty prawne. Zaowocowało to licznymi populacjami dzikich Flo-Petów na wielu światach. W końcu jednak popularność stworzeń była tak duża, że jajakolwiek próba delegalizacji okazała się niemożliwa. Od czasu zamieszania z Flo-Petami, UEE zachowuje czujność w kwestii ochrony Xis przed niepożądanymi gośćmi - szczególnie w broniąc prymitywnego gatunku podobnego do hominidów znanego jako Ormowie. Zamieszkujący północny region polarny planety Ormowie w ciągu ostatnich stu lat, zaczęli opracowywać bardziej złożone schematy interakcji społecznych i korzystają z niezwykle prymitywnych narzędzi. Kellog III Kellog III to typowa planeta spowita smogiem z gęstą atmosferą, nienadającą się do zamieszkania przez ludzi. Mimo to krążą plotki, że atmosfera planety zapewnia ochronę ekipom przygotowującym się do skoków na więzienie na QuarterDeck. Kellog IV Badania tej super-Ziemi sugerują, że może ona posiadać obfite zasoby. Ku ogromnemu zaniepokojeniu korporacji wydobywczych, bliskość Kellog IV, zarówno wobec rozwijającego się świata jak i więziennej planety spowodowała, że władze UEE odmawiają udzielenia jakichkolwiek zezwoleń na wydobycie. Pojawiły się pewne sugestie, że populacja więźniów w systemie mogłaby być wykorzystana jako tania siła robocza, jeśli dałoby się uładzić kwestie prawne i środowiskowe. Kellog V Skalisty rdzeń i ekspansywna atmosfera sprawiają, że Kellog V nie jest planetą smogową ani gigantem gazowym. Można raczej nazwać ją karłem gazowym - jedną z niewielu takich planet w UEE. QuarterDeck (Kellog VI) Kellog VI jest domem dla potężnego więzienia UEE noszącego nazwę QuarterDeck. Ów zakład karny o maksymalnym rygorzemieści setki tysięcy zatwardziałych przestępców. Warunki panujące na orbitującej poza zielonym pasem planecie miały uniemożliwić ucieczki z więzienia QuarterDeck. Niestety nie powstrzymało to więźniów przed organizowaniem udanych ucieczek, zwykle przy pomocy z zewnątrz. QuarterDeck ma rafinerię antymaterii pełnego procesu, co oznacza, że zasób ten jest tu łatwiej dostępny niż w większości miejsc w UEE. Przetwarzanie antymaterii jest niezwykle niebezpieczną operacją i skutkuje śmiercią więźniów. Jednak w zakładzie nie brakuje załogi, ponieważ osobom które zgłosiły się na ochotnika do pracy w rafinerii obniża się wymiar kary. UEE opracowało również system, za pomocą którego poszukiwani przestępcy mogą być dostarczani bezpośrednio do QuarterDeck przez odpowiednio zakontraktowanych łowców nagród. Stacja JusticeStar znajdująca się w najbliższym planecie punkcie Lagrange'a, umożliwia szybkie i wydajne procesowanie, prowadzenie rozpraw i skazywanie winnych. Jest wiadome, że służby więzienne rezydujące na JusticeStar dobrze płacą za poszukiwanych przestępców, odzwierciedlając zmniejszone koszty dla UEE, wynikające z tego, że więźniowie są dostarczani bezpośrednio do systemu. Zasłyszane na wietrze "Flo-Pets przystosowały się szybko do życia w kanałach Imperium. Podobnie jak Xis - ich rodzinny świat, najgłębsze części miast ludzi są mokre, wilgotne i pełne mikroskopijnego życia, które stanowi przysmak Flo-Petów." - Garret Bedi, Antologia Niespodziewanej Adaptacji, 2921 "Moja propozycja likwidacji instalacji produkcji antymaterii w QuarterDeck jest motywowana kilkoma czynnikami. Po pierwsze, obecne warunki tam panujące są znacznie poniżej standardowego zakresu działalności prywatnej. Po drugie, rośnie obawa, że wojsko jest zbyt uzależnione od produkowanej tam antymaterii. Niedawny raport SSA stwierdzał, że utrata możliwości produkcji antymaterii na QuarterDeck, czy to z powodu kataklizmu, czy inwazji Vanduulów, poważnie zakłóciłaby działania wojska. Koledzy senatorowie, uzależnienie naszego wojska od antymaterii produkowanej w systemie z dwoma połączeniami z przestrzenią Vanduuli, jest zbyt niebezpieczną sytuacją, aby pozwolić na jej trwanie. " - Senator Ghata Veras (C-Lo-Corel Sys), sesja Senatu 2943-11-18 Pierwotnie publikowaną wersję tego tekstu, jaka pojawiła się w Jump Point 01.02. tłumaczył @Whyduck - przeczytajcie również i ją, aby zobaczyć jak CIG zmieniło i wzbogaciło opis Kelloga od czasu pierwszej publikacji.
  35. 1 punkt
    Dzisiaj będzie parę słów o tym, jak działają reakcje i jaki mają związek z reputacją użytkowników na Game Armadzie. Czym są reakcje? To prosty sposób na pokazanie, co czujemy po lekturze wpisu czy artykułu, lub podziękowanie jego autorowi. Uwaga: działają inaczej niż na Facebooku! Tam niezależnie od tego, jak zareagujecie jest to liczone jako "like" - tylko z inną ikonką. Tutaj jest inaczej - do każdej reakcji jest przyporządkowana jakaś wartość reputacji. Reakcje z opisem "pozytywna" dodają +1 punkt, "neutralna" 0, a "negatywna" to -1 punkt reputacji. Warto o tym pamiętać, aby nie dać negatywnej reputacji wartościowym treściom. Czym jest reputacja? To wartość widoczna przy każdym poście użytkownika, oraz na jego profilu. Dodatnia wskazuje osobę, która tworzy wartościowe treści, a ujemna... Cóż, powiedzmy, że taki użytkownik musi nad sobą popracować . Dodatkowo treści pozytywnie ocenione przez wielu użytkowników są wyróżniane automatycznie, tak więc na pewno nie przeoczycie takich postów. No dobra, ale po co to wszystko? To proste! Reakcje i reputacja to łatwy i przyjemny sposób na pokazanie, co się czuje odnośnie jakiejś treści. Co więcej, łatwo możecie podziękować w ten sposób osobom udzielającym dobrych rad, piszącym artykuły czy wrzucającym grafiki do galerii. To nic nie kosztuje, a naprawdę motywuje do pisania ciekawych treści! Ale tu nie ma reakcji, jaką chciałbym kliknąć... To nie problem, zaproponuj jakąś w komentarzu! Całkiem możliwe, że ją dodamy...
  36. 1 punkt
    Uwaga! Poniższy tekst jest napisany przez fana hard sci-fi, który specjalizuje się w kwestiach bio-chemicznych, a nie fizycznych. Science fiction nie musi się dziać w kosmosie, ale nie ma co ukrywać, że znaczna część ma podróże kosmiczne na mniejszą lub większą skalę. Zaś w wypadku podróży kosmicznych pojawia się jeden zasadniczy problem – kosmos jest niewyobrażalnie wielki. Największa znana współczesnej fizyce prędkość to prędkość światła, a już nawet na naszym podwórku jakim jest układ słoneczny pokazuje, że na skale kosmosu jest mała. Odległość Słońca do Ziemi to trochę ponad 8 minut, ale już do Neptuna to ponad 4 godziny. Odległości w skali galaktyki to lata świetlne, a znacznie częściej dziesiątki lub setki tysięcy lat świetlnych. Tylko galaktyki. Jednej z niezliczonej ilości w kosmosie. Podróże z prędkościami zbliżonymi do światła, mimo, że dość wolne stwarzają dodatkowe problemy: dylatacja czasu, ogromny pęd, który trzeba wytracić lub zyskać, „rozbicie się o próżnię”. Jak można rozbić się o próżnię? Bardzo prosto. Nie istnieje próżnia idealna. Pomijając już większe obiekty jak kawałki skał to same cząsteczki wodoru zaczynają być problematyczne. Przy takich prędkościach próżnia zaczyna niebezpiecznie przypominać litą ścianę. Zasada jest taka sama jak w innych środowiskach – wodzie czy powietrzu. Powietrze przy prędkościach paru kilometrów na godzinę jest nieodczuwalne, ale wystawienie głowy przy 300km/h do dobrych pomysłów nie należy. Tu właśnie wkracza do akcji element fikcji, który czyni wszelakie twory sci-fi ciekawszymi. Metody podróży z prędkościami nadświetlnymi są bardzo różne. Niektóre mniej, inne bardziej prawdopodobne do wykonania w nieokreślonej przyszłości. Napęd Warp, znany fanom Star Treka, oraz różne jego odmiany, które działają na zasadzie zbliżonej do hipotetycznie możliwego Napędu Alcubierre’a. Sztuczka w uproszczeniu polega na tym, że sam statek nie będzie poruszać się z prędkością większą od prędkości światła, ale będzie zakrzywiać czasoprzestrzeń kurcząc ją przed sobą, a rozciągając za sobą. Wariacją jest zamknięcie statku w bąblu przestrzennym i poruszanie się bąbla, bo przestrzeń teoretycznie może się poruszać z prędkościami nadświetlnymi. Dlaczego więc tego nie robimy? Cóż nie potrafimy wytworzyć ujemnej energii ani nawet nie wiemy czy materia egzotyczna, która mogłaby mieć ujemną masę w ogóle istnieje. Są to zawsze napędy bardzo zaawansowane technologicznie i zazwyczaj wymagające ogromnych energii niemożliwych do nawet teoretycznego osiągnięcia przy naszym poziomie rozwoju. Drugim najpopularniejszym sposobem jest korzystanie z różnych tuneli czasoprzestrzennych. Tunel czasoprzestrzenny, początkowo też nazywany mostem Einsteina-Rosena jest też teoretycznie możliwy. Największymi wadami klasycznego modelu jest to, że nawet jeśli może istnieć jest niesamowicie niestabilny, o mikroskopijnej średnicy i jednokierunkowy. Jednak jak to w nauce teoretycznej zmiany są często niespodziewane i gwałtowne, więc może istnieją przemierzalne wormhole? Ta metoda podróży jest dość często odkrywana przez przypadek w czasie podróży podświetlnych lub w wyniku wykrycia jakiejś anomalii. Oznacza to, że nawet stosunkowo prymitywne technologicznie gatunki mogą z nich korzystać. Nasz wszechświat nie pozwala na podróże z prędkościami większymi niż światło, ale czy każdy? Sama idea multiwersum, wszechświatów równoległych i innych wymiarów jest głęboko zakorzeniona w mechanice kwantowej i teorii strun. Bardzo chciałbym to jakoś przystępnie wytłumaczyć, ale mogę jedynie spróbować używając analogii i uproszczeń. W bardziej klasycznych modelach nasz wszechświat posiada cztery wymiary: trzy przestrzenne i czas. Jednak w teorii strun ma ich dziesięć (lub 26), tylko te nadmiarowe są skompresowane i w zasadzie pomijalne (przynajmniej przy naszym poziomie technicznym). Z teorii strun przechodzimy do teorii superstrun (ma to być jedna z możliwych teorii wszystkiego, co ma sprawić, że wynik każdego dośw. fizycznego będzie możliwy do przewidzenia; aktualnie najbliższe temu są próby połączenia mechaniki kwantowej i teorii względności). Trochę ucinając tłumaczenia, które może zrozumieć doskonały fizyk – duża liczba wymiarów zmienia fizykę. Umożliwia to istnienie alternatywnych wszechświatów o prawach naszego, ale które inaczej się potoczyły jak i i do, a to nas tu interesuje, takich co mają inne prawa fizyki. Także takie co umożliwiają podróże z prędkościami nadświetlnymi. Wystarczy wtedy tylko przeskoczyć do innego wymiaru/wszechświata przelecieć ile się chciało i wrócić. Nie mam pewności, ale takie podróże wymagałyby większego poziomu zaawansowania technologicznego niż zaginanie czasoprzestrzeni w napędzie Warp. Kilkukrotnie też spotkałem się z uniwersami gdzie podróże nadprzestrzenne są zabójcze i trzeba wprowadzić się w coś głębszego od hibernacji (w zasadzie śmierć kliniczna) by przeżyć podróż przez nie. Inne prawa fizyki mogą być pożądane, ale i zabójcze. Teleportacja. Gwiezdne wrota i pokrewne. Podróż, która umożliwia niemal natychmiastowe przemieszczanie się pod warunkiem, że jest to podróż do miejsca z odpowiednią bramą lub urządzeniem odbierająco-nadającym. Największą wadą tej metody podróży jest, że trzeba podświetlnie dotrzeć do miejsca docelowego by następni mogli dostać się tu szybciej. Teleportacja jest możliwa. Jednak póki co, a może i w ogóle jest to teleportacja kwantowa, która nawet złotej rybki nie przeniesie nie wspominając o kilkusettonowym statku kosmicznym. Drugim problemem jest fakt, że nie umożliwia przekazu informacji, a co za tym idzie samej teleportacji z prędkościami nadświetlnymi. Ta metoda podróżowania stwarza też filozoficzne problemy – teleportacja zabija. Zabija niszcząc całkowicie obiekt lub istotę w punkcie A i odtwarzając w punkcie B. Niby w obu punktach jest taka sama, ale czy jest tą samą istotą? To są wszystkie mające jakieś podstawy naukowe napędy nadświetlne jakie znam. Jak widać większość z nich bazuje na hipotezach, które wymagają specyficznej budowy wszechświata lub egzotycznych materii i energii – większość z tego ma powiązania z fizyką kwantową, która jest dziwna i niezrozumiała dla przeciętnego człowieka. Tak, dziwna, a przynajmniej nieintuicyjna. Stany, które nie istnieją dopóki nie zaistnieją, ale potem jak zaistnieją to istnieją od czasu przed ich zaistnieniem; dualności wszelakie, nioznaczoność etc. Nasze poznanie wszechświata nie wyklucza, ale też nie potwierdza istnienia przynajmniej części z nich. Kiedyś antymateria byłaby nie do pomyślenia – materia, która w kontakcie z materią prowadzi do całkowitej anihilacji i wyzwolenia ogromnych ilości energii? Absurd. Jednym z obecnie znanych nam problemów szybkich podróży w kosmosie jest bezwładność oraz fakt, że ludzie są w stanie przeżyć tylko ograniczone przyspieszenia. Podróż z prędkością 0,9c byłaby spokojna, ale przyspieszenie do takiej prędkości w godzinę zrobiłoby z ludzi czerwonawy mus. Drugim jest poruszony na początku fakt, że próżnia nie jest taka pusta.
  37. 1 punkt
    Moja flota podwoiła liczebność. Grafika jest bardzo dobra w remasterze. Niestety przenieśli sporo mechaniki z dwójki do jedynki (np. gra bierze siłę przeciwnika na podstawie tego, co sam przywozisz z poprzedniej misji, więc nie bardzo opłaca się zbierać wszystko co się napatoczy pod korwety salvagujące), do tego ludzie marudzą na bugi w skryptach (mi się raczej nie zdarzyły do 6 czy 7 misji). Na szczęście dają też jedynkę w oryginale.
  38. 1 punkt
    Musisz korzystać z anglojęzycznych komend. Ale popatrz na to z drugiej strony - zawsze fajna opcja żeby poćwiczyć wymowę i swobodne korzystanie z angielskiego
  39. 0 punktów
    Witam sprzedam 600i explorer ! LTI cena statku to 425 $ przy obecnym kursie 3,41 to 1450 zl ja go sprzedam za 900 zl nie wiem czy vat jest takze wliczony w tej statek nie mam pojecia jak to dziala Dlaczego sprzedaje? Wiem ze juz nie bede mial czasu na ta gre dziecko w drodze a gre wspieralem przez caly okres mam nadzieje ze komus przyda sie to cacko i bedzie zadowolony z lotu xD
  40. -1 punktów
  41. -1 punktów
    Heheheh, dobrze że nie z Klanu Taki żarcik Witaj
  42. -1 punktów
    @Zgudi nie pierdol i7 4790K wystarczy w zupełności i obojętnie jakie GF z serii 9XX. Ba, na moim poprzednim setupie i7 3770 i GF 760 też chodziło płynnie na pełnym detalach.
  43. -1 punktów
  44. -1 punktów
    To akurat popieram. Adios.
  45. -1 punktów
    U mnie i tak goldy i przedpłacone najtaniej
  46. -1 punktów
    Popieram Żaden Analny Molestator Dup, tylko Intel.
  47. -1 punktów
  48. -1 punktów
    Zależy co chcesz robić. Jedno pytanie jeden wątek. Inaczej przyjdzie @Miecio i Ci wpierdoli.
  49. -1 punktów
  50. -1 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu.