Skocz do zawartości
  • Dołącz do nas!

    Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

    Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

  • Nebthtet
    Nebthtet

    Pytania i odpowiedzi: Consolidated Outland Pioneer

    Oprócz zwykłego tekstowego zestawu pytań i odpowiedzi, zespół projektowy odpowiedzialny za Pioneera wziął także udział w panelu, podczas którego przez godzinę dyskutowano o statku i jego funkcjonalności. Możesz obejrzeć zapis całości poniżej.

     

     

    Po ukończeniu prac nad konceptem statku rozpoczął się kolejny etap jego developmentu. Podczas dalszej produkcji koncepcje poruszone w poniższych pytaniach i odpowiedziach zostaną wdrożone i rozbudowane. Minie jeszcze trochę czasu, nim zobaczymy Pioneera w grze, ale już teraz warto dowiedzieć się więcej o tym jakże interesującym statku. 

     

    Na pytania odpowiadali John Crewe, Todd Papy, Kirk Tome, Ben Lesnick i Steven Kam.

     

    CNOU-Pioneer-Alderin-Snow-New_.jpgJak duża może być placówka?

    Placówka będzie mieć taki sam obrys, jak to, co pokazano w grze, czyli 48x x 48d x 5h (metry). Developerzy uważają to za początek małej lokalizacji do kolonizacji, w założeniu jest to coś bardzo podobnego do budowy niewielkiego ośrodka badawczego na Antarktydzie.

     

    Czy Pioneer może budować hangary do przechowywania statków w naszych bazach?

    Obecnie developerzy przyglądają się możliwości budowy najprostszych lądowisk dla statków. W tej chwili jest prawdopodobnie zbyt wcześnie, aby oczekiwać, że placówki graczy będą działać jak Port Olisar, Revel & York, czy Self-Land. Podczas gdy będzie można wylądować i zostawić statek na lądowisku należącym do placówki, szersza kwestia "magazynowania statków" i związanej z tym persystencji jest skomplikowanym i złożonym zagadnieniem technicznym. Dobrze widać to na przykładzie wszystkiego, co już jest zaangażowane w zgłaszanie zapotrzebowania, zastępowanie, spawnowanie, despawnowanie, i lądowanie statków w miejscach takich jak Port Olisar. Nawet najmniejszy podzbiór tych rzeczy w placówce gracza, gdzie dostępny układ, struktury i systemy zależą od niego, a nie od zespołu projektowego byłby co najmniej bardzo trudny do zrealizowania. Jeśli CIG kiedyś wymyśli dobry sposób, aby to zrobić, to społeczność gry na pewno zostanie o takiej opcji poinformowana.

     

    cnou_pioneerFlying-Shot-Top-Dunes_.jpgCzy możemy użyć Pioneera do budowy posterunków na asteroidach?

    Nie jesteśmy przeciwni tej idei. Będzie to jednak zależało od kilku różnych czynników, które wciąż muszą być ustalone: rozmiaru asteroidy, co będzie robione z technologią voxeli i tym, czy powierzchnia asteroidy jest wystarczająco równa by można było na niej cokolwiek postawić.

     

    Czy Pioneer może przestawić umieszczone placówki?

    Tak, jednak trzeba je zdemontować, a następnie zbudować od nowa w innej lokalizacji. Nie będzie to działać na zasadzie podnoszenia i przenoszenia takiej bazy w całości. Pioneer może zarządzać tym procesem (chociaż może być konieczne zebranie dodatkowych zasobów).

     

    Czy Pioneer może budować stacje kosmiczne?

    Nie, ten statek został zbudowany w celu kolonizacji planet. Budowa na lądzie i konstrukcje naziemne mają różne potrzeby niż stacje kosmiczne.

     

    Drydoc-4-Final_.jpgJakiego rozmiaru jest roszczenie do ziemi zawarte w pakiecie ze statkiem?

    Będzie to zależeć od gęstości texeli naszej mapy zasobów, chcemy się upewnić, że roszczenie to będzie mieć co najmniej 1 × 1 piksel na tej mapie. Wstępne przypuszczenia poparte wiedzą jaką mamy to obszar w przedziale od 4 × 4 km do 8 × 8 km. Całkiem duży kawał ziemi, który da graczom wiele miejsc pod zabudowę. Poza konstrukcją prowadzoną przez Pioneera ważny będzie system ustalania praw do ziemi. Prawo własności gruntu uniemożliwi innym graczom budowę na waszym terytorium i zaoferuje różne opcje związane z rozgrywką (takie jak przyznanie praw do powierzchni konkretnie pod zabudowę vs prawa do wydobycia). Wiemy, że istnieją obawy, że teoretycznie roszczenia do ziemi mogą być nadużywane (sytuacje takie jak wykupienie obszaru przy dużym mieście lub użycie placówek do blokowania ważnych obszarów). Zapewniamy, że system jest opracowywany tak, aby zapobiec tym sytuacjom.

     

    Alderin-Engine-Room_.jpgCzy będziemy musieli przemieszczać Pioneera za każdym razem, gdy chcemy umieścić nowy moduł?

    Po zakończeniu procesu produkcyjnego statek przesuwa gotowy fragment placówki do przodu i umieszcza je w określonym miejscu. Jeśli to miejsce nie może bezpiecznie pomieścić nic więcej, wówczas pilot będzie musiał przesunąć Pioneera.

     

    Czy Pioneer może budować konstrukcje przeciwlotnicze, które są uzbrojone np. w pociski rakietowe do obrony naszych baz?

    Pioneer wykonuje w pełni zamkniętą modułową konstrukcję placówki na miejscu. Tworzy modułowe struktury, fundamenty, takie rzeczy. Jak Silas Koerner podkreśla, jest to całkiem rewolucyjne, jeśli chodzi o możliwości statków. Pioneer nie jest jednak fabryką broni, warsztatem naprawczym, ani sklepem meblowym. Ulepszenia zewnętrzne, takie jak statyczne mechanizmy obronne są jednym z pomysłów, które opracowujemy dla dodatków do placówek. Wszelkie zewnętrzne struktury dodatkowe będzie trzeba jednak kupować w sklepie (podobnie jak statek lub sprzęt osobisty), a następnie można je zamontować po zbudowaniu placówki lub dodać je później.

     

    Cockpit_.jpgCzy Pioneer może budować struktury większe niż jego wewnętrzna przestrzeń?

    Najbardziej oczywistym tego przykładem są teraz lądowiska. Musimy jeszcze zdecydować dokładnie, w jaki sposób pozwolimy graczowi zbudować lądowiska, ale prawdopodobnie będzie trzeba robić to w sekcjach. Jeśli gracz chce zbudować posterunek i użyć go tylko do przechowywania, to jest to jego wybór, ale nie będzie większy niż podany powyżej rozmiar obrysu struktury.

     

    Co dzieje się z placówkami zbudowanymi przy pomocy Pioneera, gdy gracz, który je stworzył, wylogowuje się z gry?

    Powiedzmy to wprost i z góry tym, którzy martwią się tymi rzeczami: tak, placówka i ich zawartość są trwałe, tak więc można je zaatakować i splądrować. Bezpieczeństwo w trybie offline będzie miało wiele wspólnego z twoim "sąsiedztwem". Tak jak w różnym stopniu polegasz na lokalnych władzach, aby chroniły twój dom, mieszkanie, przyczepę itp.  w rzeczywistości, gdy nie ma cię w domu. Między innymi oznacza to, że aktorzy we wszechświecie gry (w tym lokalne organy ścigania, milicja, UEE lub ktokolwiek inny) mający za zadanie utrzymywanie generalnego bezpieczeństwo w tym regionie, zareagują na ataki na prywatne placówki, sporo będzie zależało od lokalizacji AI i czasu podróży do placówki. Czasami siły porządkowe zareagują szybko, a kiedy indziej będzie to opóźnione. W związku z tym gracze są bardzo zachęcani do ochrony swojej placówki / inwestycji poprzez umieszczanie odpowiednich środków obrony i zatrudnianie najemników lub ochrony. Im mniej gościnny obszar, w którym założyłeś swoją placówkę, tym większy ciężar zapewnienia jej bezpieczeństwa spadnie na ciebie.

     

    Assembly-Line-Recovered-2_.jpgCzy Pioneer może użyć materiału po rafinacji wykonanej przez Oriona (lub jakikolwiek inny statek)?

    Tak, o ile to, co budujesz, wymaga tego konkretnego zasobu. Pamiętaj, że istnieją różne typy rud, metali i innych substancji używanych w budownictwie.

     

    Czy Pioneer będzie miał jakąkolwiek inną funkcjonalność / opcje kariery poza produkcją placówek?

    Nie, będzie opisywany na listach i zestawieniach jako Heavy Construction (ciężki budowlany), aby odzwierciedlić faktyczną rolę jaką pełni.

     

    Mess-Hall_.jpgCzy Pioneer może produkować "dodatki", takie jak panele słoneczne, lądowiska, generatory i tym podobne, czy też muszą być kupowane osobno?

    Zostałyby one zakupione już wyprodukowane i dodane do placówki. Zobacz także odpowiedź dotyczącą statycznych mechanizmów obronnych powyżej.

     

    Czy Pioneer może budować posterunki na nierównym terenie, na przykład na zboczach, czy grunt musi być płaski?

    Podłoże będzie musiało być wystarczająco płaskie, aby bezpiecznie nim wylądować. Nie musi być idealnie płaskie, ale nie będzie można umieścić posterunku na szczególnie trudnym terenie.

     

    Sleep-Quarters_.jpgCzy Pioneer będzie w stanie budować wysokie budynki lub moduły piętrowe?

    Nie ma planów dla posterunków dwupiętrowych. To powiedziawszy, przygotowujemy wystarczająco dużo opcji modułowych placówek i różnych dodatków, które naszym zdaniem sprawią, że będzie z nimi sporo zabawy nawet bez szalonego piętrzenia modułów.

     

    Ile czasu zajmuje postawienie placówki?

    Obecnie nie mamy szacunków, ale uważamy to za sporą inwestycję czasową. Tworzysz trwałą, łatwą do utrzymania instalację, która może być tak duża jak większość statków (lub większa). Ilość czasu będzie się zmieniać w zależności od wielkości placówki.

     

    Pioneer_Brochure_06_.jpgCzy będziemy mogli spawnować statki w naszej placówce?

    Obecnie nie ma takich planów, Statki dostępne w placówce muszą być do niej najpierw sprowadzone. Zobacz także naszą odpowiedź powyżej dotyczącą przechowywania statków.

     

    Pioneer zawiera trzy sloty narzędziowe (utulity). Czy może służyć do jakiegokolwiek innemu celu niż budowanie baz planetarnych? Jeśli tak, co może robić?

    To niestety błędna informacja. Pioneer nie jest wyposażony w sloty narzędziowe, zamiast tego koncentruje się wyłącznie na zadaniach budowy placówek, do których został stworzony.

    • Lubię to! 1
    • Dzięki! 1



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności