Skocz do zawartości
  • Dołącz do nas!

    Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

    Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

  • Nebthtet
    Nebthtet

    Pytania i odpowiedzi: Aegis Hammerhead

    Poniżej znajdziecie odpowiedzi na pytania wybrane przez przez społeczność w wątku Q & A Hammerhead na Spectrum. Na pytania odpowiadali John Crewe, Adam Parker i Steven Kam. 

     

    Aegis-Hammerhead-Piece-10-Grounded_.jpgCzy komputery okrętowe są na tyle potężne, by obsłużyć wszystkie wieże korzystając z AI kasetowych (AI blades)?

    Zależy to od tego, w jakie inne AI kasetowe chcesz wyposażyć swój statek i czy skorzystasz z ulepszysz elementy komputerowe. Na chwilę obecną jednak plan jest taki, żeby gracz nie był w stanie całkowicie obsłużyć wszystkich wieżyczek przy użyciu AI jeśli będzie korzystał z domyślnego loadoutu. Obecnie szacuje się, że 4 z 6 mogą zostać skonwertowane na AI w standardzie bez dodatkowych usprawnień osprzętu, ale ten system nie został jeszcze zaimplementowany.

     

    Czy duże elektrownie są wystarczające do uruchomienia 24 dział laserowych S4, czy też Hammerhead jest zaprojektowany do korzystania z dział balistycznych?

    Tak, domyślne elektrownie są w stanie poradzić sobie z wymaganiami energetycznymi domyślnego uzbrojenia. W tym celu statek został wyposażony w bardzo wydajne elektrownie wojskowe. Jednak posiadanie broni balistycznej stanowi kolejną opcję, jaką warto rozważyć w kontekście utrzymania poziomu siły ognia.
     

    O co chodzi z tą dużą dziurą w środku statku? Czy nie można jej było wypełnić np. przestrzenią ładunkową lub sekcją mieszkalną? Czy była to tylko decyzja projektanta?

    Jest to decyzja projektanta za którą stoją praktyczne powody. W naszym artykule z serii Shipyard dotyczącym masy statku wskazujemy, w jaki sposób wyliczamy masy statków na podstawie ich geometrii. Hammerhead jest dość szybki mimo swojego rozmiaru, ponieważ jednym z jego zadań jest monitorowanie i pomoc w ochronie większych statków przed atakiem myśliwców. Zwiększona objętość wewnętrzna - nawet wskutek "wypełnienia" przestrzeni ujemnej zwiększyłaby masę. Wg lore UEE zamówiło wiele Hammerheadów - wręcz tysiące - a wszystkie dedykowane do walki. Dodanie masy na udogodnienia, które nie służyły celom bojowym nie zostało uznane za rozsądny wybór projektowy przez marynarkę UEE.

     

    Aegis-Hammerhead-Piece-04-Docked-V012_.jpgJak prędkość i manewrowość Hammerheada mają się do podobnych statków, takich jak Polaris?

    Hammerhead ma być bardziej zwinny niż Polaris, ale przy statkach tego typu wszystko jest względne. Jednostki tych rozmiarów nie są dogfighterami, lecz mobilnymi systemami uzbrojenia. Hammerhead wyróżnia się jako mobilny statek obronny zdolny do stabilnego lotu lub przynajmniej na tyle płynnego ruchu, aby pomóc wieżyczkom w pozostaniu skierowanymi na cele.

     

    Czy modularność oznacza, że będziemy w stanie zainstalować stację skanowania / dodatkowy zbiornik paliwa / komputery / medbay? Czy jest coś, co możemy zainstalować w luce w środku?

    Zobacz powyższą odpowiedź. Negatywna przestrzeń nie jest zaczepem, a hydraulika lub orurowanie jej w taki sposób, by mogła służyć jako takowy poskutkowałaby dodatkowym kosztem masy, który nie posłużyłby profilowi wojskowemu Hammerheada. Jednak statek ten zapewnia doskonałą ochronę dla jednostek, które chcesz by przenosiły skanery, paliwo lub medbaye. Większość i tak wolałaby, aby istniejące zasoby mocy obliczeniowej i skanowania Hammerheada były poświęcone przede wszystkim zwiększeniu wydajności jego uzbrojenia.

     

    Wydaje się, że istnieją pewne niespójności w statystykach statku jakie zostały nam udostępnione (masa, długość, załogowe / bezzałogowe wieżyczki). Czy możecie to wyjaśnić?

    Hammerhead ma 6 wieżyczek, wszystkie załogowe. Zamieszanie ich dotyczące było wywołane zmianą dokonaną w ostatniej chwili, przed którą dwie były bezzałogowe. To spowodowało, że była mowa o kombinacjach 6 i 6+2. Development dzieje się w czasie rzeczywistym i tutaj widzieliście to na własne oczy - z wszystkimi wadami jakie są tego konsekwencją. Developerzy rozmawiają między sobą i szlifują projekty bardzo często nawet podczas fazy koncepcyjnej i kolejnych. Podana masa pochodziła z oryginalnego projektu statku i nie zdążono zaktualizować jej na czas publikacji po przeliczeniu wg nowych zasad opisanych w ostatnich postach z serii Shipyard. Niedługo CIG zaktualizuje wymiary i wartości masy na stronie statystyk statków, ale jako że statek jest w dalej w trakcie produkcji, nowe wartości nie muszą być ostateczne.

     

    Hammerhead-Piece-07-Corridor-V006_PJ01_.jpgWieżyczki Hammerheada wyglądają na dość kruche. Czy tak będzie faktycznie w grze? Uczyniłoby to z największej siły statku także jego największą słabość.

    W pewnym stopniu jest to prawdą - wieże Hammerheada są nieco odsłonięte. Oczywiście jak widać z projektu rozmieszczenia ich stanowisk, ta cecha jest również atutem dającym uzbrojeniu Hammerheada doskonałe pokrycie i linie ognia. To kompromis, który można zobaczyć w wielu projektach broni, w historii i w rzeczywistym świecie w wielu maszynach bojowych - od czołgów po okręty wojenne. Chronione, wbudowane w kadłub, silnie opancerzone baterie uzbrojenia mają zwykle ograniczone pole rażenia, wolniejszy trawers i inne aspekty, które sprawiają, że są bardziej uciążliwe lub nieporęczne niż lżejsze, bardziej eksponowane uzbrojenie. Hammerhead jest statkiem patrolowym i eskortującym, mającym za zadanie ochronę większych statków przed myśliwcami i małymi jednostkami szturmowymi, a także zapewnienie siły patrolowej głównie przeciwko statkach innej klasy niż capitale. Preferowane zastosowanie dla Hammerheada to wystawienie go przeciwko celom, które zaleje nawałą ognia bezpośredniego ze swoich wieżyczek. Zwłaszcza wtedy, gdy owe mniejsze statki nie atakują go, ale statki które chroni. Hammerhead jest obrońcą, ale bardzo agresywnym, gdzie zamierzenie jest takie, że najlepsza obrona przed małymi statkami to dobry atak. Co to oznacza dla napastnika? Wiesz, że wieżyczki Hammerheada są względnie słabym punktem konstrukcji i mogą stanowić punkt abordażu, jeśli zostaną zaatakowane. To może być słabość, ale developerzy pozostawiają graczom decyzję, czy rzeczywiście jest tak łatwa do wykorzystania.

     

    Hammerhead-Piece-03-Interdiction-V01-010_.jpgNa grafikach koncepcyjnych pokazujących statek z wszystkimi wieżyczkami strzelającymi do przodu tylne wieżyczki niemal trafiają w przednie. Czy Hammerhead nie został skonstruowany tak, by móc prowadzić ogień z wszystkich wieżyczek do przodu? Jakie jest zamierzone pole ostrzału i zbieżność?

    Hammerhead ma za zadanie utrzymać pozycję z mając pokrycie 360 stopni pod każdym kątem, raczej niż być w stanie skierować wszystkie wieżyczki w jednym kierunku. Na statku są systemy zapobiegające ostrzałowi statku przez wieżyczki, tak więc mimo że mogą one wszystkie strzelać do przodu, nie jest to optymalne rozwiązanie. Przypomnijmy, że jednym z głównych obowiązków Hammerheada jest ochrona innych statków przed atakiem przez myśliwce i małe bombowce; ten statek nie jest myśliwcem, jest za duży i zbyt dobrze uzbrojony do tej roli. Został zaprojektowany by zapewniać siłę ognia nie w jedną stronę, ale możliwość elastycznego, masowego ostrzału w dowolnym kierunku, dostosowującą się do przepływu zagrożeń w walce wokół statków, które eskortuje. A w innych scenariuszach bojowych konstrukcja Hammerheada sprawia, że zbliżanie się do niego pod prawie każdym kątem nie należy do bezpiecznych.
     

    Wygląda na to, że tej jednostce brakuje wielu funkcji związanych z jakością życia, takich jak kuchnia / miejsce spotkań / mesa / etc. Czy są plany wprowadzenia któregokolwiek z nich?

    Nie jest to szczególnie wyraźnie widoczne na przekrojach i w pełni skonstruowane w fazie koncepcyjnej, ale pozostawiamy miejsce na małą przestrzeń mieszkalną zbudowaną wokół zewnętrznej części pomieszczenia piętrowego oraz pomiędzy górnymi i dolnymi wejściami do wieży. Nie jest to najbardziej luksusowy statek, ale często statki nie są. Misja Hammerhead, skupiająca się na walce, wraz z rozmiarem i osiągami, również prowadzi do skupienia się na funkcjach bojowych w stosunku do komfortu. To znaczy, jestem pewien, że są ekipy Hammerhead, które wyglądają raczej zazdrośnie na stół bilardowy Polaris.

     

    Hammerhead-Piece-05-Engineering-V020_.jpgStrona statystyk statków wymienia wyrzutnie rakiet jako racki "Marsden 683". Czy to oznacza, że można je zastąpić rackami "Marsden 616" lub "Marsden 625", aby móc zamontować też niewielką liczbę torped?

    Chcemy, aby były wymienne. Aktualne zblokowanie spełnia metrykę dopuszczającą wymienność, ale to się może zmieniać, w miarę gdy statek będzie dalej tworzony. Aby uzyskać więcej informacji o torpedach i pociskach rakietowych, przeczytaj ten artykuł z serii Shipyard. Opisano w nim szczegółowo. w jaki sposób można mieszać te dwa typy.

     

    Czy Hammerhead jest wyposażony w cywilne czy wojskowe komponenty skoro to statek wojskowy sprzedawany cywilom?

    W wyposażeniu podstawowym znajdują się komponenty wojskowe klasy C. Jednak gdy się zużyją wymiana na inne typu może być bardziej efektywnym rozwiązaniem z uwagi na koszt / trudność ich zastępowania wojskowymi ekwiwalentami.

     

    Jaka jest idealna kontra dla Hammerheada w sensie "papier / kamień / nożyce"? I analogicznie: dla jakiego zagrożenia Hammerhead stanowi idealną kontrę?

    Dedykowany statek do niszczenia capitali taki jak Retaliator, byłby w stanie skutecznie walczyć z Hammerheadem z racji większego zasięgu niże ten, jaki mają działa naszego "rekina". Celem istnienia Hammerheada jest obrona innych statków przed atakującymi myśliwcami za pomocą wielu wieżyczek, tak więc nawet zmasowany atak fal małych statków ma niewielkie szanse powodzenia.

     

    Czy Hammerhead będzie praktyczną opcją do codziennej gry? Czy mogę wskoczyć z przyjacielem lub dwoma i załogą NPC i np. lecieć zapolować na piratów, aby zarobić?

    Jak wszystkie statki w grze, będzie można obsadzić go minimalną ludzką załogą, ale trudności z tego płynące mogą przeważyć korzyści - szczególnie w zależności od tego, jakie misje będziemy chcieli wykonywać. W tym przypadku byłoby całkiem możliwe, aby zrealizować ten scenariusz, ale kilku znajomych więcej do obsadzenia stanowisk w statku poskutkowałoby znacznie przyjemniejszą rozgrywką.
     

    Hammerhead-Piece-06-Cockpit-01-014_.jpgCzy możemy się spodziewać jakiejś możliwości taranowania?

    Nie popieramy tego rodzaju zachowań, ale z jakiegoś powodu Aegis dodatkowo wzmocnił kadłub na czele statku.

     

    Wydaje się, że ma krótki zasięg ze względu na zbiornik paliwa kwantowego rozmiaru M w stosunku do napędu kwantowego o rozmiarze L. Czy może być tankowany w kosmosie przez Starfarera?

    Oczywiście! Współpraca różnych typów statków jest jedną z kluczowych części rozgrywki Star Citizena. Podczas gdy napęd kwantowy rozmiaru L pozwoli ci na dostanie się w wiele miejsc, nieco mniejsze rezerwy paliwa będą wymagać trochę więcej planowania. Ponieważ mowa konkretnie o zbiorniku paliwa kwantowego, z zasady podczas operacji floty UEE Hammerhead zwykle trzyma się blisko dużych statków, które chroni.

    • Lubię to! 2



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • Polecane

    • Szybki i zarazem kosmiczny giveaway, tym razem do wygrania gra Interplanetary: Enhanced Edition 
       
      Zapraszam oraz życzę powodzenia.  
       
      Interplanetary to turowa strategia artyleryjska rozgrywana na kosmiczną skalę. Rozwijaj ojczystą planetę i stosuj potężne salwy, tura po turze tocząc wojnę na galaktycznym polu bitwy. To wyścig zbrojeń pomiędzy planetami rozwijającymi coraz potężniejsze uzbrojenie. Ogromne baterie dział elektromagnetycznych to podstawa międzyplanetarnego arsenału, ale kluczem do wygranej może być chytre użycie rakiet i precyzyjnych laserów.
      Strategiczne planowanie, ulepszenia i fortyfikacje mogą ochronić twoje kluczowe budynki, dając ci przewagę – ale porażka jednej ze stron jest tylko kwestią czasu.


      Wersja Enhanced Edition zawiera też: Sieciowe boty, orbity eliptyczne, tryb szybkiego celowania, nowe budynki, lepszy balans rozgrywki oraz ogólne poprawki i ulepszenia.
       
      Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
      • 2 odpowiedzi
    • Hearts of Iron IV
      Nasz kolejny giveaway dedykowany jest miłośnikom wojowania oraz strategii. Tym razem możecie zdobyć Hearts of Iron IV - klasyczną już strategię Paradoxu, grę trudną, ale cholernie satysfakcjonującą.
      • 0 odpowiedzi
    • Assassins Creed Origins (Uplay)
      Zamorduj nudę z Game Armadą! Tym razem do wygrania idealny tytuł na wakacyjne wieczory - Assassins Creed Origins.
        • Twoje zdrowie!
        • Dzięki!
      • 3 odpowiedzi
    • Magazyn Jump Point wydanie 06.06 - What's Mine Is Yours
      Kolejny numer magazynu Jump Point już dostępny! Poczytaj o mechanice górnictwa oraz Reclaimerze i Prospectorze!
        • Dzięki!
      • 0 odpowiedzi
    • SOMA (Steam)
      Zapraszamy do udziału w kolejnym giveawayu Game Armady! Tym razem do zdobycia jest klucz steam do gry SOMA.
        • Lubię to!
      • 1 odpowiedź
  • Promowane produkty

  • Kategorie

  • Który starter wybrać?   26 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Które startery podobają ci się najbardziej?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
    2. 2. Startery z której serii posiadasz lub planujesz kupić?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
      • Żaden, skupiam się na większych jednostkach

    Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • Odpowiedzi

    • Q&A: Drake Kraken Following the launch of the Kraken from Drake Interplanetary, we took your community-voted questions to our designers to give you more information on the recently unveiled capital ship. Special thanks to John Crewe and Todd Papy for answering these questions.



      Do the Kraken’s shields cover other ships parked on the deck? The Kraken’s shields cover the hull of the ship and do not cover the ships or people that may be on the exposed landing pads. Ships contained inside the Hangars are covered by the shields. With the improvements to shield tech coming with Single Distance Field in the future, the projected bubble people currently see will be removed with a more hull wrapping projection of shield energy.

      What are the Kraken’s refuel, restock, and repair abilities for docked ships? The Kraken is, in many ways, a mobile base. This means it is able to refuel, restock and repair ships that have landed on it but these resources must be taken from the Kraken’s stores.

      Can you quantum travel while ships are parked on the deck? What about with people on the deck?

      Yes, you’ll be able to Quantum with ships parked on the deck. Quantum drives in our universe create a little bubble around the ship to move it and protects outward to cover those in very close proximity to the hull. Like other ships in our game, being outside your ship when in Quantum travel is an extremely dangerous scenario, so it’s not recommended due to the slightest misstep resulting in death or abandonment in deep space.

      What are your plans for landing on the Kraken while it is in motion? Like the Idris or other ships where you can land whilst they are in motion, we’ll provide automated landing solutions for those who do not wish to attempt a manual landing. This will provide a safe and secure landing at the expense of time, similar to our current automated landings at stations and rest stops.

      Can you spawn ships from the Kraken? When you spawn your Kraken, you will be able to spawn ships in/on it if you own them, but beyond that point no other ships can be spawned dynamically on-board. It is similar to how the Constellation will be able to have a ground vehicle within when spawned but is unable to spawn another ground vehicle in the hold, mid-flight. Players landing on the ship during game-play will have their ships permanently on the pad.

      What happens to the landed/hangar-landed ships if the Kraken pilot logs off/is disconnected? And what will happen when the owners of the landed ships log off? Do their ships persist until the Kraken is despawned, or is the pad free for another one to land on?
      The Kraken will follow the same rule-set as the persistent bed log off system we current have in game, if the owner of the Kraken logs off and there are no other players on-board, then it will be despawned. If there are still players on-board, then the Kraken and ships on-board will persist. If a player lands their ship on a Kraken, then proceeds to log off, their ship will persist with the Kraken until the point the Kraken is despawned or destroyed, at which point if the player then rejoins they will either have it respawn at the point the Kraken was or have to reclaim it in the event it was destroyed.

      How does the Kraken’s armor compare to other ships in its size-class, like the Idris? In true Drake fashion, the approach to construction prizes pragmatism and cost-effectiveness. Consequently, the Kraken is substantially less sturdy than the Idris and other dedicated military ships that are expected to face direct heavy or capital-scale firepower.

      What is meant by “Towards the rear of the ship public accommodations can be found for visitors and associates?” Does the Kraken offer any special function or gameplay for public services like shops, bars, medical, or trading for those who are waiting for repair or just visiting? There are onboard accommodation rooms to cover 1-2 players per landing pad. These are basic habs like you’d find at GrimHex and provide somewhere to rest, change, and sleep. There are no dedicated facilities like bars or trading areas on-board at this time.

      With the Kraken being capital ship size will it have escape pods now unlike other Drake ships? Drake sees no need to provide expensive escape pods when the Kraken can hold plenty of ships to facilitate escape in the “unlikely” event of an emergency.

      How many ships can the Kraken hold and still quantum drive with? The current design for Quantum Travel requires all the doors to be shut before the Quantum Drive can be initiated, with no requirements beyond that, such as checking for maximum ship amounts. The Kraken can therefore quantum travel with a full complement of ships, although as mentioned earlier, being on deck is a risky proposition.

      Can the Kraken equip military grade items or only civilian/industrial? The Kraken can only equip Civilian and Industrial items and comes with Civilian Grade C items by default.

      The Kraken brochure talks about configuring the rear hangars to fit our needs. Does this mean that the Kraken might have some modular capabilities to outfit those hangars to suit other functions like extended medical/S&R or salvage processing?
      Drake always look to maximize the use of their spaceships, and whilst these rear cargo holds are ostensibly for cargo, there is a significant amount of real estate that could be re-purposed in the future for alternative uses.

      How will this ship defend against armed boarding parties or other guests who refuse to leave? The internal layout of the ship provides quite a few choke-points from the landing pads, allowing a somewhat organized defense against boarding. There are no inbuilt mechanics within the ship to deal with guests who refuse to leave. That will be down to the owners persuasion techniques.

      Can we transfer cargo between docked/landed ships? If not, can cargo be transferred between docked/landed ships and the Kraken?
      Every external landing pad has access to the internal tram route via a loading hatch located within the airlock antechamber. The internal tram is primarily designed to carry cargo between the pads and the main cargo hold of the ship to facilitate cargo moving between ships and the Kraken itself.

      The Kraken shows some concept of it landed in a desert, as well as parked at Lorville . How can we expect it to fare in atmospheric flight. Does it have VTOL?
      As with all ships of this size, the atmospheric flight performance can be characterized as poor at best, but the Kraken does have multiple VTOL thrusters to allow it to take off and land in atmosphere. There are two located under the front “ears” that pivot to face 90 degrees down and more are built into the underside of the rear hull in a permanent down-facing layout.









      Przeczytaj całość
    • John Crewe and Paul Jones join Jared at CitizenCon 2948 to discuss the Drake Kraken and Anvil Valkyrie.

      To watch Reverse the Verse LIVE each and every week, tune into http://twitch.tv/starcitizen. Przeczytaj całość
    • I jeszcze podsumowanie do "Mrówy"  
    • Wczorajszy stream   Obłoki gazowe   Zebrane informacje  
  • Tematy

  • Quizy

  • Blogi

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności