Skocz do zawartości
  • Dołącz do nas!

    Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

    Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

  • Promowany Podpięty
    Nebthtet
    Nebthtet

    Star Citizen 3.0 - poradnik dla początkującego gracza

    Star Citizen może na początku onieśmielać. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grą przeczytaj niniejszy tekst. Starym wyjadaczom również proponuję lekturę - podzielcie się z nami opinią co do poradnika można dodać, co zmienić, a co usunąć. To tyle na początek - bezpiecznych lotów!

     

    mid.jpg

    Wprowadzenie do Alpha Star Citizen 3.0

    small-ship.pngPersistent Universe (PU) w Star Citizenie to symulacja masowego trybu wieloosobowego z graczami i postaciami niezależnymi działającymi w systemie Stanton. Gracze mogą się zaangażować w więcej działań wewnątrz tego systemu:

    • Misje
    • Dostawy i przewóz ładunków
    • Piractwo
    • Bounty hunting czyli ściganie osób, za które wyznaczono nagrodę
    • Lądowania na planetach (księżycach)
    • Walka w trybie FPS

     

    Jeśli jeszcze nie masz konta, a chcesz rozpocząć przygodę ze Star Citizenem zapoznaj się z tym poradnikiem. Odpowiada on na najczęściej zadawane pytania na temat gry. Dowiesz się z niego także o co w tym wszystkim chodzi, jak poruszać się po sklepie na RSI.com, kupić grę, wybrać pierwszy pakiet, czym od Star Citizena różni się Squadron 42 itp. Dodatkowo obejrzyj nasz wideoporadnik (robiony był do wersji 2.6, ale i tak znajdziesz w nim pożyteczne informacje).

     

    Jeśli potrzebujesz pomocy - przeszukaj nasze forum Flight School - a jeśli jeszcze nikt nie zetknął się tam z takim problemem to po prostu załóż nowy wątek (lub kilka). Pamiętaj tylko, aby w jednym temacie zadawać jedno pytanie. To ułatwia nam pokazanie najlepszej odpowiedzi na nie.

    Interesujące miejsca

    _ship-javelin.pngStanton jest pierwszym dostępnym do eksploracji systemem, jaki twórcy udostępnili graczom. Zawiera następujące istotne lokalizacje:

    • Crusader - największa planeta Stantona. Ten gazowy gigant jest centralnym punktem Persistent Universe w Star Citizen Alpha 3.0 , okrążanym przez trzy księżyce na których można lądować. Krąży wokół niego również Port Olisar.
      • Port Olisar - stacja, na której zaczynamy zabawę w PU. Zadbana, jasna i czysta. Port Olisar jest podzielony na cztery ćwiartki oznaczone literami A, B, C i D. Na każdej z nich znajdują się sklepy z ubraniami, pancerzami, uzbrojeniem i częściami do statków. Oprócz tego są też terminale handlowe oraz służące do spawnowania statków.
      • Yela - zamarznięty księżyc pokryty lodową skorupą. Znajdziecie na nim dwa zniszczone Starfarery, dwie placówki górnicze oraz cztery schrony.
        • GrimHEX - stacja, która kiedyś zwała się Green Imperial Hex. Dziś rządzi nią półświatek. Jedynie połowa stacji ma sztuczną atmosferę, tak więc ostrożnie z chodzeniem bez skafandra. Możecie tutaj nabyć m. in. pancerze typu Outlaw, ubrania, broń, części do statków lub sprzedać nielegalne środki odurzające. Oprócz tego są też terminale handlowe oraz służące do spawnowania statków.
      • Daymar - pokryty piachem skalisty księżyc, na którym można znaleźć wrak Javelina. O tym, jak go znaleźć przeczytacie tutaj. Na powierzchni są również trzy placówki wydobywcze, jedna rolnicza i pięć schronów.
        • Covalex Hub Gundo - zrujnowana stacja orbitująca wokół Daymar. To na jej pokładzie możecie prowadzić dochodzenie w ramach jedynej dostępnej misji fabularnej.
      • Cellin - aktywny sejsmicznie księżyc, na którym znajduje się (co najmniej) "100 wulkanów". Nie posiada atmosfery. Znajdziecie tam dwie farmy, placówkę badawczą, farmę i cztery schrony.
        • Security Post Kareah - nowa placówka mająca służyć siłom bezpieczeństwa korporacji Crusader. Jeszcze nie jest czynna.
      • Delamar - gigantyczna asteroida tymczasowo w wersji Alpha 3.0 umieszczona w systemie Stanton na orbicie wokół Crusadera. Delamar pierwotnie znajdowała się w systemie Nyx .
        • Levski - stacja wydobywcza znajdująca się w pobliżu ogromnej dziury wydrążonej przez działania górnicze w powierzchni Delamar. Możecie tutaj nabyć pancerze, ubrania, broń lub części do statków. Oprócz tego są też terminale handlowe oraz służące do spawnowania statków.

     

     

    Misje

    Od wersji 3.0 użytkownicy mają dostęp do wielu różnych misji. Większość z nich generowana jest proceduralnie, chociaż dostępne są również takie, które stworzyli developerzy. Misje dostępne za pośrednictwem aplikacji Kontrakty na MobiGlas .

    Misje fabularne

    Te misje są dostępne w zakładce "Personal" (osobiste) aplikacji "Contracts" (kontrakty) w MobiGlas.

    • PI Wanted - dochodzenie mające na celu wyjaśnienie tego, co wydarzyło się na stacji Covalexu

    Misje proceduralne

    Te misje są dostępne w zakładce "General" (ogólne) aplikacji aplikacji "Contracts" (kontrakty) w MobiGlas. Większość misji pojawia się dostępna dla wszystkich i może zostać zaakceptowana przez dowolnego gracza instancji. Osoby podejmujące się wykonania misji rywalizują, aby ukończyć je jako pierwsi. Dla niektórych typów misji mogą współpracować w celu ukończenia misji.

    Dostawa ładunku

    Zasadniczo dostawa ładunków jest prostym zadaniem: kup ładunek w jednym miejscu i sprzedaj go w innym za więcej niż zapłaciłeś. Oczywiście przedsiębiorczy handlowcy będą musieli stawić czoła różnym niebezpieczeństwom, takim jak piraci. Aby ułatwić sobie życie polecamy skorzystanie ze ściągawki informującej kto czym i gdzie handluje:

    Piractwo

    Interdykcja

    Podczas podróży kwantowej istnieje szansa, że skaczący statek zostanie "przechwycony" przez piratów lub innych przestępców. Ci banici są w stanie wyciągnąć cele ze skoku, aby zaatakować ich statki i ukraść ładunek.

    Bounty hunting (w przyszłości)

    Lądowania na ciałach niebieskich

    Na wielu planetach, księżycach i innych ciałach w systemie gwiezdnym można swobodnie wylądować i je badać. Na powierzchni większości planet i księżyców jest sporo placówek i opuszczonych statków do odkrycia i zbadania.

    W wersji Alpha 3.0 można eksplorować cztery księżyce: DaymarYelaCellin i Delamar.

    Posterunki

    Można tam kupować towary jak i je sprzedawać - albo po prostu zwiedzać. Póki co nie oferują innych atrakcji.

    Wraki

    Rozbite statki, których pozostałości stanową aktualnie atrakcję turystyczną dla graczy, albo element misji. Jednym z nich jest wrak niszczyciela klasy Javelin. O tym, jak go znaleźć przeczytacie tutaj.

    Walka w trybie FPS

    Walka FPS oznacza jakąkolwiek formę walki prowadzoną przez gracza, gdy nie pilotuje statku. Zwykle wiąże się to z użyciem broni osobistej (pistolety, pistolety maszynowe, karabiny, strzelby, karabiny snajperskie, railguny, granaty, itp) i może odbywać się na wrogim lub własnym statku, w kosmosie (0G) lub pod wpływem grawitacji na stacjach i planetach.

     

    _p2-station.png

    Kluczowe informacje "jak grać"

    Uruchamianie statku 

    Podejdź do punktu wejścia do swojego statku, a następnie naciśnij i przytrzymaj "F", aby aktywować system interakcji. Wybierz spośród różnych podpowiedzi dotyczących myśli wewnętrznej, używając kursora lub kółka myszy. Gdy znajdziesz się na statku, ponownie naciśnij i przytrzymaj "F" i wybierz prompt "Flight Ready"(gotowy do lotu), aby przejść przez pełne uruchomienie statku. Można również zdefiniować sobie skrót klawiszowy w opcjach gry w “Advanced Controls Customization”.

    Lądowanie 

    Lądowanie odbywa się teraz poprzez system kontroli ruchu lotniczego (ATC - Air Traffic Control). Gdy znajdziesz się blisko lądowiska, poproś o zgodę na lądowanie, przechodząc do menu "Comms" na MobiGlas (uwaga: jest to nieprawidłowo wyświetlane jako ikona statku) i naciśnij przycisk wywołania (symbol wifi). Poczekaj chwilę, a ATC powinien przydzielić ci miejsce. Aby wysunąć podwozie naciśnij "N". Przydzielone ci lądowisko zostanie podświetlone zieloną ramką. Teraz spróbuj się nie rozbić ;). Po wylądowaniu warto wyłączyć silnik.

    Uwaga, być może analogicznie będziesz musiał poprosić o zgodę na start, aby opuścić Levski (wywołać otwarcie drzwi hangaru).

    Podróż kwantowa 

    Aby odbyć podróż kwantową do miejsca docelowego, otwórz swój MobiGlas "F1" i wybierz aplikację StarMap (symbol w kształcie diamentu). Tam użyj myszki, aby wybrać miejsce docelowe. To, czy obiekt może zostać wybrany do QT, zależy od wartości grawitacyjnych (im większy obiekt, z tym większego dystansu można go wykryć; duże obiekty z małymi na orbicie zagłuszają możliwość ich wykrywania na duże odległości). Oznacza to, że nie zawsze będziesz w stanie podróżować z punktu A do punktu B jednym skokiem - zamiast tego może zaistnieć potrzeba przejścia na orbitę większego ciała, aby wykryć miejsca docelowe znajdujące się również na orbicie. 

    Na przykład, aby dostać się do stacji orbitującej wokół księżyca okrążającego planetę, trasa jest następująca: planeta → księżyc → stacja. Po wybraniu miejsca docelowego zatwierdzasz wybór klikając "Set destination" na MobiGlas.  Następnie skieruj dziób statku na znacznik celu QT i naciśnij "B", aby podróżować.

    Zmiana domyślnych skrótów klawiszowych 

    Sterowanie ma domyślnie zmapowane jedynie podstawowe funkcje i pozostawia wiele rzeczy bez zdefiniowanych klawiszy. "Podstawowe" mapowanie ma na celu udostępnienie uproszczonego steroania dla początkujących. Można następnie zmapować wszystko po swojemu, lub zaimportować "zaawansowane" obłożenie klawiatury z kilku dostepnych presetów. Doświadczeni gracze będą prawdopodobnie chcieli zrobić jedną z tych dwóch rzeczy, aby uzyskać pełną funkcjonalność sterowania statkiem. Zaawansowane profile można znaleźć w Keybindings → Advanced Controls Customization → Control Profiles.

    Dopalacz

    Teraz jest jeden dopalacz (AB) dający możliwość osiągnięcia wyższej prędkości maksymalnej w pewnych warunkach. Daje nam to AB SCM i AB Cruise które różnią się jedynie prędkościami. Możesz wejść do trybu AB Cruise tylko wtedy, gdy twoja trasa lotu jest prostą linią. W przeciwnym razie jesteś ograniczony do AB SCM (np. podczas manewrowania / uników). Po przejściu do AB Cruise możesz zwolnić klawisz dopalacza i przejść do trybu bezczynności AB, aby utrzymać aktualną prędkość. Ustawienie przepustnicy i poziomu uników osi Y pozwala na przyrastające prędkości (czyli lot w trybie AB Idle), ale zwolnisz, jeśli zmienisz wektor lotu. Jeśli nadal będziesz trzymać dopalacz jednocześnie manewrując, twoja prędkość spadnie do AB SCM, do chwili gdy wrócisz do lotu liniowego. AB Idle utrzymuje twoją aktualną prędkość tak długo, jak długo nie wykonujesz manewrów. Rotacja w trybie decoupled jest dozwolona podczas AB idle. Domyślny klawisz włączający dopalacz to Shift.

    • Lubię to! 5
    • Dzięki! 4
    • Twoje zdrowie! 1



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    I jak, macie jakieś pytania bądź chcecie kolejną część poradnika na jakiś konkretny temat? Nie zapominajcie też o zerkaniu w wątek z bugami i obejściami do nich! ;)

     

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Z takich drobnych spostrzeżeń, to podczas lądowania jeśli przytrzymasz ,,N" powinno uruchomić się automatyczne lądowanie. Dodatkowo za pomocą ,,F2" włączamy od razu mapę.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

  • Polecane

    • Szybki i zarazem kosmiczny giveaway, tym razem do wygrania gra Interplanetary: Enhanced Edition 
       
      Zapraszam oraz życzę powodzenia.  
       
      Interplanetary to turowa strategia artyleryjska rozgrywana na kosmiczną skalę. Rozwijaj ojczystą planetę i stosuj potężne salwy, tura po turze tocząc wojnę na galaktycznym polu bitwy. To wyścig zbrojeń pomiędzy planetami rozwijającymi coraz potężniejsze uzbrojenie. Ogromne baterie dział elektromagnetycznych to podstawa międzyplanetarnego arsenału, ale kluczem do wygranej może być chytre użycie rakiet i precyzyjnych laserów.
      Strategiczne planowanie, ulepszenia i fortyfikacje mogą ochronić twoje kluczowe budynki, dając ci przewagę – ale porażka jednej ze stron jest tylko kwestią czasu.


      Wersja Enhanced Edition zawiera też: Sieciowe boty, orbity eliptyczne, tryb szybkiego celowania, nowe budynki, lepszy balans rozgrywki oraz ogólne poprawki i ulepszenia.
       
      Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
      • 2 odpowiedzi
    • Hearts of Iron IV
      Nasz kolejny giveaway dedykowany jest miłośnikom wojowania oraz strategii. Tym razem możecie zdobyć Hearts of Iron IV - klasyczną już strategię Paradoxu, grę trudną, ale cholernie satysfakcjonującą.
      • 0 odpowiedzi
    • Assassins Creed Origins (Uplay)
      Zamorduj nudę z Game Armadą! Tym razem do wygrania idealny tytuł na wakacyjne wieczory - Assassins Creed Origins.
        • Twoje zdrowie!
        • Dzięki!
      • 3 odpowiedzi
    • Magazyn Jump Point wydanie 06.06 - What's Mine Is Yours
      Kolejny numer magazynu Jump Point już dostępny! Poczytaj o mechanice górnictwa oraz Reclaimerze i Prospectorze!
        • Dzięki!
      • 0 odpowiedzi
    • SOMA (Steam)
      Zapraszamy do udziału w kolejnym giveawayu Game Armady! Tym razem do zdobycia jest klucz steam do gry SOMA.
        • Lubię to!
      • 1 odpowiedź
  • Promowane produkty

  • Kategorie

  • Który starter wybrać?   22 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Które startery podobają ci się najbardziej?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
    2. 2. Startery z której serii posiadasz lub planujesz kupić?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
      • Żaden, skupiam się na większych jednostkach

    Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • Odpowiedzi

    • Every week, designers, engineers and other developers from our five offices around the world answer backer questions submitted on SPECTRUM and voted on by YOU. You can submit your questions for consideration in future episodes of Calling All Devs here. And for info on becoming a subscriber, go to: https://robertsspaceindustries.com/pledge/subscriptions Przeczytaj całość
    • Wallpaper by Corsair62 Hello everyone, The Community Team is at Gamescom this week, representing Star Citizen in Cologne, Germany. We don’t have a booth this time around, but if some of you are making the trip to Cologne, you can join us at one of four Bar Citizen events in the evenings or at the meetup on Friday that’ll include a special town hall Q&A for those in attendance. Find all the details about where we’ll be here. But apart from one of the biggest gaming expos, we’ve still got more exciting events this week. Our latest concept ship, the RSI Apollo, is still available until August 22nd, so make sure to check out our guardian angel before it’s gone. Celebrating the reveal of our latest medical ship, we held a contest where we wanted to see quotes that you might hear on board an RSI Apollo. The contest is now over and you can find out who’s the new owner of a shiny RSI Apollo Triage or click here, to see all of the contest entries on Twitter. Didn’t win anything this time around? No worries, the next contest is right around the corner! And with that, let’s see what else is going on this week: Every week on Calling All Devs, designers, engineers, and other developers from our five offices around the world answer backer questions submitted on Spectrum and voted for by YOU. This week we talk about atmospheric planes and aquatic vehicles, “weapon rest” character positions, and the Aaron Halo asteroid field. Watch the full episode here. On Tuesday, the Lore Team will publish another detailed piece of fiction, breathing life into the Star Citizen universe. Check out previously published lore posts here. Thursday will welcome another episode of Around the Verse where we’ll take a look at the latest Star Citizen news with a project update. We’ve also seen Jared running around in a suit jacket today… but we aren’t sure if that’s an indicator of anything. This Friday, we’ll be doing things a bit differently, as we’ll be hosting a special Townhall Q&A at the Brauhaus ohne Namen in Cologne for those attending the event. This means questions can be asked by those who attend, we’ll record the whole show, and upload it on our official YouTube channel at a later time for those who couldn’t make it. We’ll see you in the ‘Verse (and Cologne!!!). Ulf Kuerschner
      Senior Community Manager The Weekly Community Content Schedule MONDAY, AUGUST 20TH, 2018
                  Calling All Devs   (https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd/)
                  RSI Apollo Quote Contest Winner Announcement    TUESDAY, AUGUST 21ST, 2018
                  Weekly Lore Post   (https://robertsspaceindustries.com/comm-link/spectrum-dispatch) WEDNESDAY, AUGUST 22ND, 2018
                  Bar Citizen – Deutzer Brauhaus     THURSDAY, AUGUST 23RD, 2018
                  Around the Verse    (https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd/)
                  Vault Update   
                  Bar Citizen – Brauhaus Ohne Namen     FRIDAY, AUGUST 24TH, 2018
                  Reverse the Verse Town Hall Q&A   (https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd/)
                  Roadmap Update   
                  RSI Newsletter   
                  Bar Citizen – Brauhaus Ohne Namen – Special Townhall Q&A     SATURDAY, AUGUST 25TH, 2018
                  Bar Citizen – Hyatt Legends Bar     Community MVP: August 20th, 2018 We are constantly amazed by the contributions made by the Star Citizen community. Whether it’s fan art, a cinematic, a YouTube guide, or even a 3D print of your favorite ship, we love it all! Every week, we select one piece of content submitted to the Community Hub and highlight it in this section. The highlighted content creator will be awarded with an MVP badge on Spectrum and be immortalized in our MVP section of the Hub. Don’t forget to submit your content to our Community Hub for a chance at seeing it here!
      Overview of the Xi’an language for diplomats by TradTeam The TradTeam, a unified group of translators of the French-speaking community, released the “Overview of the Xi’an language for diplomats”, a 100-page paper, translated into French. Bien joué!! This document will surely be an inspiration for all French speakers to add Xi’an to their skills.

      Find the document on the Community Hub. Przeczytaj całość
    • Generalnie prężnie się rozwija ta branża na naszym rynku, niektóre firmy zaczynały od śmieciowych gierek za kilka złotych dołączanych do pseuodogazetek w kioskach, żeby przez gry AAA z powrotem upaść Niektóre specjalizują się w grach na mobilki i też im nieźle wychodzi. Patrząc że jak już coś powstaje to najczęściej jest niezłe, to na prawdę jest się z czego cieszyć i na co czekać. 
    • Call of Duty: Infinite Warfare za 13,66 zł w cdkeys https://www.cdkeys.com/pc/games/call-of-duty-infinite-warfare-pc-steam?mw_aref=b4a43cc4669c749fa6aff2201bb7bb27 Info z łowców https://lowcygier.pl/promocje-cyfrowe/call-of-duty-infinite-warfare-za-1366-zl-w-cdkeys/
       
    • @Shivon Jak nie możesz grać to chociaż poczytaj mój stary (i co prawda troszkę nieaktualny, mający troszkę niedoskonałości, ale mimo to w najważniejszych punktach dobry) poradnik do gry pancernikami:  https://forum.worldofwarships.eu/topic/17423-poradnik-akademia-ciężkiej-floty-im-admirała-yi-sun-sin-czyli-nauka-gry-pancernikiem/
  • Tematy

  • Quizy

  • Blogi

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności