Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

Wygraj Battlefield V!

Weź udział w naszym giveawayu i wygraj pełną wersję Battlefield V!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Promowany
    Nebthtet
    Nebthtet

    Oczekiwana wydajność w 3.0, a rzeczywistość

    Chris Roberts napisał na Spectrum obszerny post, w którym dzieli się informacjami odnośnie wydajności 3.0 - patrząc na zawarte tam informacje, warto abyście się z nim zapoznali, bo na pewno odpowie na wiele pytań, jakie mogą się wam nasunąć.

     

    W duchu Świąt pomyślałem, że warto podzielić się kilkoma spostrzeżeniami na temat wydajności 3.0.

     

    Liczba graczy na serwerze ma znacznie mniejszy wpływ na wydajność klienta, niż mogłoby się wydawać. Podczas końcowych etapów PTU przeprowadziliśmy testy z 50 graczami, 40 graczami i 30 graczami na serwer. Chociaż nastąpiła niewielka poprawa wyników, nie była ona w ogóle proporcjonalna do liczby graczy, co widać z 3 próbek poniżej. Górna to serwer z pełnym 50-osobowym obłożeniem, środkowy to serwer z 40 graczami, a dolna - serwer 30-osobowy (oś X to FPS, oś Y to liczba próbek).

     

    50.jpg

     

    40.jpg

     

    30.jpg

     

    Podczas zmniejszania liczby graczy następuje niewielkie przesunięcie w prawo, ale jest ono względnie minimalne.

     

    Z danych, które widzimy, wynika że znaczenie ma nie tyle liczba graczy, ale raczej to, CO ROBIĄ. W naszych wewnętrznych testach nie doświadczyliśmy problemów z wydajnością, które widzieliśmy na PTU lub Live, gdy tysiące graczy dostało się do gry i zaczęło robić różne szalone rzeczy. Wypełnij Caterpillara ładunkiem, wysadź go nad stacją lub księżycem i rzucisz klientów i serwery na kolana (jako że dodałeś setki, jeśli nie tysiące dodatkowych obiektów do symulacji dla wszystkich). Innym częstym problemem, który może zabić wydajność jest przenikanie się obiektów. Powoduje to przeciążenie fizyki, zwłaszcza w przypadku dużych obiektów. Przykładem tego jest misja asteroidowa (została wyłączona zeszłej nocy), która spawnowała się na szczycie lub w pobliżu Olisar i była wsysana do lokalnej sieci powodując różnego rodzaju problemy i blokady. Ponadto musimy zacząć lepiej radzić sobie z obsługą większych statków, które mogą wprowadzić tysiące dodatkowych elementów do aktualizacji, w przeciwieństwie do mniejszych statków, które mają o wiele mniej przedmiotów i geometrii. Jeśli masz gromadę ludzi latających Starfarerami i Caterpillarami obciążasz klientów i serwery o wiele bardziej niż gromadą Auror i Hornetów.

     

    Mamy rozwiązania dla wszystkich tych kwestii, włącznie ze zmianą modelu aktualizacji fizyki z asynchronicznego na pakietowy (batch), co pozwoli znacznie lepiej skalować fizykę (obecnie jesteśmy ograniczeni jedynie do czterech wątków dla fizyki niezależnie od ilości rdzeni po stronie klienta lub serwera). Oprócz tego poziom szczegółowości aktualizacji dla obiektów na kliencie z serwera (nie aktualizuj lub aktualizuj rzadziej gdy klient jest daleko, usuń obiekt z sieci, jeśli jest daleko od widoku klienta), strumieniowanie kontenera obiektów (całe obszary gry są przesyłane do klienta tylko jeśli są potrzebne, co pozwala na znaczną redukcję ich ilości po stronie klienta). Te wszystkie optymalizacje są na różnych etapach postępu, ale nie jest to coś, co możemy ukończyć w ciągu tygodnia lub dwóch.

     

    Podczas Citizen Conu ogłosiliśmy, że przechodzimy do kwartalnego harmonogramu wydań, który mniej skupia się na funkcjach, a bardziej na regularności aktualizacji. Wersja 3.0 to pierwszy krok w tej strategii. Moglibyśmy spędzić kilka tygodni na optymalizacji i wyłapywaniu błędów przed przejściem na "Live" po powrocie z przerwy świątecznej, ale ponieważ większość firmy ma wolne do drugiego tygodnia stycznia (ponieważ pracowaliśmy tydzień dłużej w 2017 niż w 2016) nie dostalibyście wersji live 3.0 przed początkiem lutego. Biorąc pod uwagę, że by dotrzymać terminu w pierwszym kwartale musimy mieć wersję dla Evocati w połowie lutego, znaleźlibyśmy się w tej samej sytuacji, co w tym roku, kiedy spóźniliśmy się koncentrując się na funkcjach a nie terminach. Wrzucenie 3.0 na serwery publiczne pozwala nam na merge kodu z główną jego wersją, kontynuację prac związanych z wydajnością i optymalizacją (co będzie istotną częścią przyszłych wersji) i dostarczenie jej po solidnym przetestowaniu w pierwszym kwartale 2018. Tak więc mimo iż problemy z wydajnością i błędy mogą być frustrujące, 3.0 to krok na drodze w podróży Star Citizena, podczas której gra będzie stawać się coraz lepsza i bardziej dopracowana.

     

    Jeśli osiągasz wydajność poniżej 10-15 FPS, to zdecydowanie coś jest nie tak, szczególnie jeśli masz czterordzeniowy procesor, kartę graficzną z 4 GB VRAM i co najmniej 16 GB RAM. Widziałem zgłoszenia ludzi, którzy mieli 5 FPS, podczas gdy inni użytkownicy korzystający ze sprzętu o takiej samej mocy uzyskują 25-30 FPS. Prawdopodobnie jest to wynikiem przechodzenia przez grę na stronicowanie z dysk z powodu niskiej ilości pamięci RAM, choć czasami ma to miejsce na komputerach, które mają 16 GB lub nawet więcej, co wymaga dokładnego zbadania z naszej strony. Czy to inne aplikacje znajdujące się w pamięci? Zła alokacja stronicowania (potrzebne 10 GB, a alokowano 16)? Czy wycieki pamięci w grze? Pecety mają wiele zalet, ale jednym z kosztów ich wszechstronności jest ogromna różnorodność konfiguracji, co utrudnia odnalezienie konkretnych przyczyn pewnych problemów z wydajnością. Inwestujemy w dodatkową telemetrię zarówno na serwerach, jak i po stronie klienta. Dzięki temu możemy automatycznie wykryć, kiedy rzeczy nie działają jak powinny w oparciu o podstawowe specyfikacje maszyny i (miejmy nadzieję) określić pewne problemy, które powodują anormalnie niską wydajność. Oczywiście zajmie to trochę czasu, więc prosimy o cierpliwość.

     

    Na koniec chcę podziękować wszystkim, którzy wspierają Star Citizena. Wasz entuzjazm i zaangażowanie naprawdę dodają energii zespołowi i mnie. Budujemy coś naprawdę wyjątkowego, co jest możliwe tylko dzięki wam.

     

    Wesołych Świąt wszystkim!

     

    • Dzięki! 8



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • Promowane produkty

  • Kategorie

  • Game Armada / Star Citizen Polska
    Serwer Discord
    13
    kanałów
    22
    online
  • Który starter wybrać?   38 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Które startery podobają ci się najbardziej?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
    2. 2. Startery z której serii posiadasz lub planujesz kupić?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
      • Żaden, skupiam się na większych jednostkach

    Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • Odpowiedzi

    • //##trace.blocked##// 2949.02.14_04:46SET
      To: scire_facias
      From: Guvnoir
      Subject: Sec Sweep Scire, I’m in desperate need of your expertise. Since we last crossed paths, I’ve been laying low. Was even earning an honest day’s wage until an old connect tracked me down in Stanton. They offered me a security gig at a secluded “trading” outpost on Yela and the pay was too sweet to pass up. Since the outpost was remotely operated, they wanted me on site to make sure everyone behaved themselves. I knew from rep that they’d become serious players from the days when we’d been running together, but the straight life wasn’t exactly the most comfortable, so against my better judgement I took the gig. Everything went smoothly until an uptick in activity brought extra scrutiny to the place. Soon bounty hunters and other damn do-gooders started sitting on the place, looking to earn a few creds or make a name for themselves. All the action made it clear that the spot wasn’t much of a secret anymore. Of course, right around this time, I noticed the trading console they used for all their transactions was acting a bit strange. Sometimes it didn’t display the correct available inventory and other times it didn’t work at all. I tried a deep dive into the code to see what was wrong and discovered a backdoor. A skillfully placed one too. Even I missed it on my first sweep. I haven’t slept since I discovered it. My employer is demanding a full report soon, but considering their reputation for very imaginative punishments, I’m not telling them a damn thing except that their system is locked up tight. I’ve closed the breach but am still frantically pouring over the code convinced I’ve missed more. No hacker this knowledgeable leaves themselves only one way in. I need fresh eyes on this. Strange as this may sound, you’re the only one with the right skillset that I trust. If you can’t sniff out any further issues with the system, then I’ll finally feel confident that it’s secure. I can pay. Can’t offer you much but it’s enough to make it worth your while. Plus, while you’re poking around, I’m sure you can gather some info on the facility that an enlightened individual like yourself can put to good use. What do you say to helping an old acquaintance? -GN ________________________________ 2949.02.14_21:03SET
      To: Guvnoir
      From: scire_facias
      Re: Sec Sweep u shoulda stayed retired. whatever few piddling creds u can ofr and details on 1 damn facility arent worth my effort. plenty of other work on the table. happy to dish out some advice though – get the hell out of there while u can -scire_facias ________________________________ 2949.02.15_01:39SET
      To: scire_facias
      From: Guvnoir
      Re: Sec Sweep Oh, I already considered disappearing, but I can’t spend the rest of my life on the run. I’ve worked for some brutes before, but this group has reach. I can’t live like that. I already have trouble sleeping. My only option is to secure this system, play it cool for a bit, and then find a way to leave on good terms. The straight and narrow may pay piss poor but the chances of slowly being tortured to death are relatively slim in comparison. I get your point about info on one facility not being enough for you. Would details on my employer’s larger network of WiDoW facilities do the trick? Jumptown is only one of many such spots they’ve got spread across numerous systems. Before accepting the job, I snooped around to gauge the size of their operation. It was bigger than even I expected. Anyways, I’ve been compiling a dossier on their network as a bargaining chip in case something went wrong. Never expected to have to use it so soon. It’s a lot of leg work, and nothing you couldn’t do yourself, but there’s enough here to make it a valuable get for their rivals. That sweet enough for you? -GN ________________________________ 2949.02.15_18:47SET
      To: Guvnoir
      From: scire_facias
      Re: Sec Sweep send the file and access details and ill clean up the mess u made. -scire_facias ________________________________ 2949.02.16_18:39SET
      To: scire_facias
      From: Guvnoir
      Re: Sec Sweep I knew we were friends for a reason! Let me know when your clean up work is done so I can claim everything’s locked up tight. Once I’ve got some cover, I can begin to plan my exit strategy. -GN < attachment: LifeInsurancePolicy.ssp > ________________________________ 2949.02.18_05:10SET
      To: Guvnoir
      From: scire_facias
      Re: Sec Sweep done u were right u missed a few. tht was 1 crafty bastard accessing the system. ur employer has some powerful well funded enemies. good luck with phz 2. ull need it. -scire_facias ________________________________ 2949.02.19_03:59SET
      To: 671OitnO554401
      From: scire_facias
      Subject: audit told u ur security was shit. ive hacked vending machines that put up more resistance. to make matters worse, only 1 administrator realized they’d been hacked. he removed 1 of the backdoors and ws smart enough to know there were more. id give him a gold star except he was so scared to report the problem that he went behind ur back looking for help. u r so lucky he came to me. as ull see in my report, his opening ofr was complete access to his system. minor prodding got him to turn over info on ur wider network of facilities. the cost of buying back his dossier from me is included in my report. if this isnt proof that u need me keeping ur systems secure then i dont know what is. -scire_facias < attachment: ubscrewdwoutme.ssp > Przeczytaj całość
    • No 5 plus 1 w postaci samego drąga to już się można fest pogubić  Ale przy odrobinie wprawy i przyzwyczajeniu to może być nawet poręczne.  
    • No to grindujcie ładnie ranking do piątku  aż ci którym się triale pokończyły wbiją z powrotem  
    • Mam, gram, nawet 30 poziom już dobiłem, zapraszać do znajomych darmowe coiny dobra rzecz.
    • O, następny szczeciniak do kolekcji ;)) Jesteś 4 z kolei. Jeszcze trochę i przegonimy wrocławiaków  Baw się dobrze wertując forum, bo na discordzie chyba już Cie widziałem.
  • Tematy

  • Blogi

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności