Skocz do zawartości
  • Dołącz do nas!

    Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

    Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

  • Whyduck
    Whyduck

    Przewodnik Galaktyczny: system Magnus

    "Na Krawędzi Nieznanego"


    Magnus.jpgTak brzmi tytułowe hasło broszurki turystycznej wydanej przez lokalne centrum informacyjne opisujące ten układ planetarny. Kilkaset lat temu to jeszcze pasowało do tego systemu. Ostatnie dziesięciolecia to stopniowy napływ osadników oraz rozwój cywilizacyjny układu, który obecnie uważa się za kulturową stolicę pogranicza ludzkości.

     

    System odkryto w 2499 - jest to mały, niczym nie wyróżniający się układ trzech planet krążących wokół gwiazdy ciągu głównego typu K, ciemniejszej od ziemskiego słońca. Magnus nie oddziaływał grawitacyjnie dostatecznie mocno, by wygenerować w systemie planety zewnętrzne czy dużą sieć punktów skokowych. Badania nie wykryły żadnych protoplanet, pól asteroid czy pokładów gazu w środowisku systemu. Obszar otaczający Magnus to najgłębsza, najbardziej opustoszała przestrzeń jaką można sobie wyobrazić. Jedyną planetą jaka nadawała się do terraformowania był Magnus II.

     

    Proces przebiegł bardzo szybko. Niewielka odległość systemu od popularnych szlaków transportowych, dostępność złóż metali ciężkich i spodziewana łatwość uzdatnienia do zamieszkania Magnusa II, zaowocowały rozpoczętym w 2533 zamkniętym procesem terraformowania pod kuratelą wojska. Przed końcem dwudziestego szóstego stulecia Magnus stał się potężną bazą floty wojennej oraz centrum produkcyjnym olbrzymiej liczby statków. Taki stan rzeczy trwał około pięćdziesiąt lat, do chwili gdy obcięto subwencje, a uwagę skupiono na działaniach w innych systemach jak np. Kilian. Wskutek tego doszło do masowego wyludniania się systemu Magnus.

    Przez pewien czas Magnus II był jałowym, pustynnym światem na skutek niedokończonego terraformowania planety. Dziesięcioletni okres, w którym występowały wyjątkowo silne wiatry solarne utrudniał transformację do klimatu umiarkowanego, przyspieszał zużycie infrastruktury UEE oraz ograniczał i tak słabnące zainteresowanie osadników. Rezultat był koszmarny - wyludniony świat duchów, pełen rozwalających się budowli i porzuconego wyposażenia do budowy i montażu statków, którego koszty przeniesienia w inne miejsce były ekonomicznie nieopłacalne. Podczas tego okresu populacja w systemie spadła poniżej 3000 osób, z których większość przebywała tu nielegalnie.

     

    W 2751 początkowo ściśle wojskowy system utracił swoja klauzulę enklawy militarnej, co zasadniczo otworzyło drogę dla wszystkich innych osadników. Nie widząc praktycznego zastosowania dla systemu UEE postanowiła odstąpić od odnawiania swoich praw do użytkowania zasobów i infrastruktury planety. Gdy czasy imperialnej kolonizacji przeminęły, Magnus II zamieszkiwały grupki rozproszonej hołoty, wyrzutków i typów gorszego sortu, uciekających przed złą reputacją w wewnętrznych systemach. Świat ten zyskał reputacje dzikiego i nieprzewidywalnego, gdzie ludzie żyją na granicy prawa. Organiczna kultura jaka wyrosła w systemie według zasady "zabij, bo sam zginiesz" wytworzyła ściśle przestrzegany kodeks honorowy, typowy dla obszarów pogranicza.

     

    W ostatnich latach Magnus II stal się bardziej cywilizowany. Stopniowo poprawia swoją reputację zacierając wrażenie miasta duchów, by ściągnąć tu turystów oraz ich portfele. Niemniej miejsce to w dalszym ciągu należy do bardziej niebezpiecznych, zamieszkałych przez ludzi światów. Chociaż lokalne władze starają się poprawić i dostosować system do bardziej formalnych standardów, zabójstwa wciąż nie należą tu do rzadkości. Z drugiej jednak strony, w całym swym bezprawiu system Magnus postrzegany jest jako miejsce, w którym można wszystko zacząć od nowa. W systemie panuje bardzo silne przekonanie, że przeszłość jednostki należy zignorować na rzecz kryjącego się w niej lub w nim potencjału. Z tego tylko powodu miasta i osady powiększają się rokrocznie.

     

    Magnus I


    Magnus I to planeta chtoniczna (skalista) - kiedyś była gazowym gigantem, którego atmosfera została w całości oddzielona przez jej mały dystans od słońca systemu. W efekcie tego pozostała jedynie zwarta masa skalna, bogata w wiele minerałów o dużej wartości. Na tej planecie UEE utrzymało swoją pełną kontrolę i zachowało wszelkie prawa wydobywcze, nie kontraktując z nikim nawet usług transportowych czy rafinacyjnych. Dzięki specyfice kosmologicznej tej planety, Magnus I jest źródłem wysokiej jakości diamentów używanych do wyrobu klejnotów oraz elementów oprzyrządowania. UEE nadzoruje także całą sprzedaż broniąc dostępu w te rejony elementom przestępczym.

     

    Magnus II (Borea)


    Borea to terraformowane centrum systemu. Sklasyfikowana jako podobna ziemskiej planeta posiada wiele zróżnicowanych stref klimatycznych i idealnie nadaje się do zamieszkania przez człowieka. Planeta usiana jest wielowiekowymi, opuszczonymi obiektami UEE, które powoli pochłaniane są przez obrastającą je roślinność. Niektóre z nich zostały powtórnie zasiedlone przez pograniczników, inne miasta natomiast wyrosły w miejscach nie związanych z pierwotnymi osadami. Umiarkowana strefa klimatyczna obfituje w liczne samowystarczalne farmy, w większości zasiedlone przez samotników, którzy uciekli na Magnus przed kontaktem z całą rasą ludzką. Ogólnie planeta sprawia wrażenie, jakby utknęła gdzieś pomiędzy przeszłością a teraźniejszością.

     

    Stolicą nowego świata zostało Newcastle. Niedawna próba zamachu na Radę Rządzącą w przestrzeni kosmicznej planety spowodowała przekierowanie całego ruchu przychodzącego do Odyssy - przemysłowego miasta, gdzie obecnie funkcjonuje jedyny czynny kosmoport na planecie. Odyssa była centrum produkcyjnym, gdzie budowano statki zanim flota UEE porzuciła Magnus; w ostatnich latach miasto i jego zakłady zrewitalizowano dzięki udziałowi firmy Drake Interplanetary. Zmodernizowano potężne hale magazynowe oraz linie produkcyjne i montażownie, do życia wróciły fabryki produkujące Cutlassy i Caterpillary. Gangi w dalszym ciągu stanowią poważny problem dla Odyssy, a dzicy lokatorzy zagnieździli się w wielu uprzednio eksploatowanych przez UEE obiektach - wskutek tego powstało interesujące miejsce, gdzie można szukać warsztatów świadczących wątpliwej legalności naprawy i przeróbki statków.

     

    Magnus III


    Magnus III to potężny gazowy gigant o wiele większy od ziemskiego Jowisza, wielokolorowa sfera zawieszona w bardzo dużej odległości od gwiazdy układu Magnus. Nie jest on dostatecznie blisko któregokolwiek z punktów skoku, dlatego pozostał niewykorzystany jako stacja paliwowa. Niepotwierdzona dotychczas plotka głosi, że w punktach LaGrange'a gazowego giganta dochodzi do częstych spotkań pirackiej braci. Jednakże brak jednostek policji międzyplanetarnej (i ogólny brak lokalnego zainteresowania jakąkolwiek formą karania za taką działalność) sprzyja wiarygodności owych pogłosek. Faktem jest, że jeśli jakikolwiek kartel piracki szukałby jakiejś spokojnej miejscówki, gdzieś na uboczu, to Magnus III nadaje się do tego idealnie.

     

    Ważna informacja


    Magnus IV nie istnieje. Powszechnym wkrętem stosowanym przez lokalną ludność (oraz dodatkowym wabikiem dla turystów) jest pogłoska, że system posiada czwartą planetę zlokalizowaną poza zbadanymi granicami układu. Zawartość czwartej planety, (potocznie zwanej w lokalnych legendach Triggerfish) zmienia się w zależności od tego komu się ją opowiada - od świata pełnego złóż szmaragdów, po sielską i rajską krainę, mlekiem i miodem płynącą.

     

    Odwiedzających ostrzegamy, że nie istnieje czwarta planeta, a statki lecące według teoretycznych współrzędnych, muszą liczyć się z kosztami znacznego zużycia paliwa na wydumaną eksplorację.

    • Dzięki! 1



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • Polecane

    • Szybki i zarazem kosmiczny giveaway, tym razem do wygrania gra Interplanetary: Enhanced Edition 
       
      Zapraszam oraz życzę powodzenia.  
       
      Interplanetary to turowa strategia artyleryjska rozgrywana na kosmiczną skalę. Rozwijaj ojczystą planetę i stosuj potężne salwy, tura po turze tocząc wojnę na galaktycznym polu bitwy. To wyścig zbrojeń pomiędzy planetami rozwijającymi coraz potężniejsze uzbrojenie. Ogromne baterie dział elektromagnetycznych to podstawa międzyplanetarnego arsenału, ale kluczem do wygranej może być chytre użycie rakiet i precyzyjnych laserów.
      Strategiczne planowanie, ulepszenia i fortyfikacje mogą ochronić twoje kluczowe budynki, dając ci przewagę – ale porażka jednej ze stron jest tylko kwestią czasu.


      Wersja Enhanced Edition zawiera też: Sieciowe boty, orbity eliptyczne, tryb szybkiego celowania, nowe budynki, lepszy balans rozgrywki oraz ogólne poprawki i ulepszenia.
       
      Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
      • 2 odpowiedzi
    • Hearts of Iron IV
      Nasz kolejny giveaway dedykowany jest miłośnikom wojowania oraz strategii. Tym razem możecie zdobyć Hearts of Iron IV - klasyczną już strategię Paradoxu, grę trudną, ale cholernie satysfakcjonującą.
      • 0 odpowiedzi
    • Assassins Creed Origins (Uplay)
      Zamorduj nudę z Game Armadą! Tym razem do wygrania idealny tytuł na wakacyjne wieczory - Assassins Creed Origins.
        • Twoje zdrowie!
        • Dzięki!
      • 3 odpowiedzi
    • Magazyn Jump Point wydanie 06.06 - What's Mine Is Yours
      Kolejny numer magazynu Jump Point już dostępny! Poczytaj o mechanice górnictwa oraz Reclaimerze i Prospectorze!
        • Dzięki!
      • 0 odpowiedzi
    • SOMA (Steam)
      Zapraszamy do udziału w kolejnym giveawayu Game Armady! Tym razem do zdobycia jest klucz steam do gry SOMA.
        • Lubię to!
      • 1 odpowiedź
  • Promowane produkty

  • Kategorie

  • Który starter wybrać?   26 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Które startery podobają ci się najbardziej?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
    2. 2. Startery z której serii posiadasz lub planujesz kupić?


      • RSI (seria Aurora)
      • Consolidated Outland (seria Mustang)
      • MISC (seria Reliant)
      • Origin (seria 100)
      • Żaden, skupiam się na większych jednostkach

    Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • Odpowiedzi

    • Q&A: Drake Kraken Following the launch of the Kraken from Drake Interplanetary, we took your community-voted questions to our designers to give you more information on the recently unveiled capital ship. Special thanks to John Crewe and Todd Papy for answering these questions.



      Do the Kraken’s shields cover other ships parked on the deck? The Kraken’s shields cover the hull of the ship and do not cover the ships or people that may be on the exposed landing pads. Ships contained inside the Hangars are covered by the shields. With the improvements to shield tech coming with Single Distance Field in the future, the projected bubble people currently see will be removed with a more hull wrapping projection of shield energy.

      What are the Kraken’s refuel, restock, and repair abilities for docked ships? The Kraken is, in many ways, a mobile base. This means it is able to refuel, restock and repair ships that have landed on it but these resources must be taken from the Kraken’s stores.

      Can you quantum travel while ships are parked on the deck? What about with people on the deck?

      Yes, you’ll be able to Quantum with ships parked on the deck. Quantum drives in our universe create a little bubble around the ship to move it and protects outward to cover those in very close proximity to the hull. Like other ships in our game, being outside your ship when in Quantum travel is an extremely dangerous scenario, so it’s not recommended due to the slightest misstep resulting in death or abandonment in deep space.

      What are your plans for landing on the Kraken while it is in motion? Like the Idris or other ships where you can land whilst they are in motion, we’ll provide automated landing solutions for those who do not wish to attempt a manual landing. This will provide a safe and secure landing at the expense of time, similar to our current automated landings at stations and rest stops.

      Can you spawn ships from the Kraken? When you spawn your Kraken, you will be able to spawn ships in/on it if you own them, but beyond that point no other ships can be spawned dynamically on-board. It is similar to how the Constellation will be able to have a ground vehicle within when spawned but is unable to spawn another ground vehicle in the hold, mid-flight. Players landing on the ship during game-play will have their ships permanently on the pad.

      What happens to the landed/hangar-landed ships if the Kraken pilot logs off/is disconnected? And what will happen when the owners of the landed ships log off? Do their ships persist until the Kraken is despawned, or is the pad free for another one to land on?
      The Kraken will follow the same rule-set as the persistent bed log off system we current have in game, if the owner of the Kraken logs off and there are no other players on-board, then it will be despawned. If there are still players on-board, then the Kraken and ships on-board will persist. If a player lands their ship on a Kraken, then proceeds to log off, their ship will persist with the Kraken until the point the Kraken is despawned or destroyed, at which point if the player then rejoins they will either have it respawn at the point the Kraken was or have to reclaim it in the event it was destroyed.

      How does the Kraken’s armor compare to other ships in its size-class, like the Idris? In true Drake fashion, the approach to construction prizes pragmatism and cost-effectiveness. Consequently, the Kraken is substantially less sturdy than the Idris and other dedicated military ships that are expected to face direct heavy or capital-scale firepower.

      What is meant by “Towards the rear of the ship public accommodations can be found for visitors and associates?” Does the Kraken offer any special function or gameplay for public services like shops, bars, medical, or trading for those who are waiting for repair or just visiting? There are onboard accommodation rooms to cover 1-2 players per landing pad. These are basic habs like you’d find at GrimHex and provide somewhere to rest, change, and sleep. There are no dedicated facilities like bars or trading areas on-board at this time.

      With the Kraken being capital ship size will it have escape pods now unlike other Drake ships? Drake sees no need to provide expensive escape pods when the Kraken can hold plenty of ships to facilitate escape in the “unlikely” event of an emergency.

      How many ships can the Kraken hold and still quantum drive with? The current design for Quantum Travel requires all the doors to be shut before the Quantum Drive can be initiated, with no requirements beyond that, such as checking for maximum ship amounts. The Kraken can therefore quantum travel with a full complement of ships, although as mentioned earlier, being on deck is a risky proposition.

      Can the Kraken equip military grade items or only civilian/industrial? The Kraken can only equip Civilian and Industrial items and comes with Civilian Grade C items by default.

      The Kraken brochure talks about configuring the rear hangars to fit our needs. Does this mean that the Kraken might have some modular capabilities to outfit those hangars to suit other functions like extended medical/S&R or salvage processing?
      Drake always look to maximize the use of their spaceships, and whilst these rear cargo holds are ostensibly for cargo, there is a significant amount of real estate that could be re-purposed in the future for alternative uses.

      How will this ship defend against armed boarding parties or other guests who refuse to leave? The internal layout of the ship provides quite a few choke-points from the landing pads, allowing a somewhat organized defense against boarding. There are no inbuilt mechanics within the ship to deal with guests who refuse to leave. That will be down to the owners persuasion techniques.

      Can we transfer cargo between docked/landed ships? If not, can cargo be transferred between docked/landed ships and the Kraken?
      Every external landing pad has access to the internal tram route via a loading hatch located within the airlock antechamber. The internal tram is primarily designed to carry cargo between the pads and the main cargo hold of the ship to facilitate cargo moving between ships and the Kraken itself.

      The Kraken shows some concept of it landed in a desert, as well as parked at Lorville . How can we expect it to fare in atmospheric flight. Does it have VTOL?
      As with all ships of this size, the atmospheric flight performance can be characterized as poor at best, but the Kraken does have multiple VTOL thrusters to allow it to take off and land in atmosphere. There are two located under the front “ears” that pivot to face 90 degrees down and more are built into the underside of the rear hull in a permanent down-facing layout.









      Przeczytaj całość
    • John Crewe and Paul Jones join Jared at CitizenCon 2948 to discuss the Drake Kraken and Anvil Valkyrie.

      To watch Reverse the Verse LIVE each and every week, tune into http://twitch.tv/starcitizen. Przeczytaj całość
    • I jeszcze podsumowanie do "Mrówy"  
    • Wczorajszy stream   Obłoki gazowe   Zebrane informacje  
  • Tematy

  • Quizy

  • Blogi

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności