Skocz do zawartości
  • Dołącz do nas!

    Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

    Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

  • Jazz
    Jazz

    Rasy Star Citizen: Banu

    Banu to handlowcy, kulturalni kolekcjonerzy wszechświata. Ich planety są różnorodne i kolorowe. Wiele intrygujących opowieści ma swój początek w mrocznych zaułkach ich miast.

     

    • Nadrzędna organizacja: Protektorat Banu
    • Wymowa: /BAH-nju/

     

     

    Pierwszy kontakt i historia


    Banu_tease_2_comp.jpgDo pierwszego kontaktu między ludźmi a Banu doszło gdy NavJumper Vernon Tar w poszukiwaniu nowych punktów skokowych dotarł do systemu Davien. Statek który pojawił się na jego radarze uznał za innego NavJumpera. Ostrzelał go aby odstraszyć potencjalnego konkurenta, przez co o mało nie doprowadził do pierwszej wojny międzygatunkowej. Okazało się, że zaatakowany Banu zdefraudował fundusze i uciekał przed lokalnymi władzami.

     

    Na szczęście zaatakowany Banu nie odniósł obrażeń, co pozwoliło na załagodzenie sprawy. Wydarzenia zatuszowano i nadano im o wiele bardziej wzniosłą oprawę. Kilka miesięcy po Pierwszym kontakcie Ludzie i Banu podpisali pierwszy traktat o pokoju i wymianie handlowej. Niedługo później zaczęliśmy wymieniać się technologią i wzajemnie wspomagać w ekspansji we wszechświecie. Po zdobyciu nowych terenów utworzyli Protektorat Banu, by nadzorować wszystkie swoje układy.

     

    Planeta macierzysta


    Baachus. Tak przynajmniej uważa UEE ze względu na to, że właśnie tam Banu zbierają się na 'Zgromadzenia' (co nie ma miejsca zbyt często). Unikają tematu ze sporą asertywnością.

     

    System polityczny


    Republika zjednoczonych planet-państw. Każde z nich działa pod własnym systemem politycznym. Przywódcy (lub wybrani reprezentanci) każdej planety zbierają się na kworum by omówić kwestie prawne i handlowe mogące mieć wpływ na cały gatunek. W innych przypadkach każda planeta-państwo jest pozostawiona sama sobie by odnieść sukces lub porażkę.

     

    Stosunki dyplomatyczne


    • Ludzie: Przyjazne.
    • Xi'An: Przyjazne.
    • Vanduul: Niepewne ale raczej przyjazne, zależnie od planety. Ogólnie rzecz biorąc żądza pieniądza i wymiany handlowej przeważa nad lojalnością i urazami.
    • Kr'Thak: Nieznane

     

    Banu_takeoff.jpg

    BIRC Merchantman - statek handlowy stworzony we współpracy z Banu

     

    Religia


    Banu wyznają wiele religii, jednak (co nikogo nie dziwi) na pierwszy plan wysuwają się wierzenia w dwa bóstwa:

    • Cassa – Opiekun szczęścia.
    • Taernin – Wielki podróżnik.

    Duchowe centrum Protektoratu mieści się w Systemie Trise. Podczas gdy Zgromadzenia na Bacchusie regulują kwestie prawne i polityczne, "Rada" jest odpowiedzialna za twierdzenia społeczne i moralne, które definiują i kierują społeczeństwem Banu.

     

    Ich powołanie wymaga czystego obiektywizmu podczas kontaktów ze swoją własną rasą, dlatego Rada zbiera się w największym możliwym odosobnieniu od pozostałych Banu.

     

    Banu nie praktykują wielkich pielgrzymek, tak więc nie oczekuj wiernych gromadnie przybywających do systemu. Oddzielenie Rady od reszty społeczeństwa wymagane jest przez prawo. Odpowiednicy mnichów u Banu wytwarzają skomplikowane dzieła sztuki bazujące na miedzi. Mają one pewną kiczowatą wartość. Ich uzdrowiciele przyrządzają sporo leków, które mają pozytywny efekt podczas leczenia ludzkich chorób.

     

    Wojskowość


    Banu w razie potrzeby mogą powołać potężna siłę bojową, nie mają jednak dedykowanej armii zawodowej. Zamiast tego Milicja Banu na co dzień utrzymuje względny spokój wewnątrz układów w Protektoracie. Milicja operuje bazując na rotacji personelu, a także wykorzystuje ochotników (a czasami nawet przestępców) z różnych zamieszkanych planet w systemach, by mieli oko na to, co dzieje się w przestrzeni. Nazwanie podejścia Banu do egzekwowania prawa "szybkim i niedbałym" to niedomówienie.

     

    Przestępczość


    Banu_tease_5comp.jpgPatrząc na powyższe oczywistym jest że w Protektoracie Banu panuje ogromna przestępczość. Katastrofalny brak odpowiedniej komunikacji między planetami-państwami oznacza, że przestępcy w po prostu skaczą od planety do planety gdy w icha aktualnym miejscu pobytu zrobi się za gorąco, co powoduje, że skuteczne ściganie ich jest bardzo utrudnione. UEE (jak i Adwokatura) mają zakaz ścigania przestępców w granicach Protektoratu Banu i na skutek tego jest to obszar traktowany przez element kryminalny z Imperium jako bezpieczna przystań. A jeśli zostanie podjęta próba odzyskania zbiega oficjalnymi kanałami jedynie nieliczne planety Banu zgadzają się na ekstradycję. Nie powstrzymało to kreatywnych agentów Adwokatury od wysyłania agentów z tajnymi misjami namierzenia, uprowadzenia i przemycenia poszukiwanych przestępców do przestrzeni UEE gdzie mogą stanąć przed obliczem sądu.

     

    Cechy osobowości


    Handel to podstawa egzystencji w systemach Banu. Podczas gdy każda z planet ma odmienną kulturę i tradycje, wszystkie łączy zamiłowanie do handlu i profitów. Planety Banu są pełnymi życia, niebezpiecznymi miejscami, a na ich rynkach znajdziesz obok siebie zarówno przestępców jak i wysoko urodzonych. Mówi się, że kupisz od Banu cokolwiek sobie wymarzysz, jeżeli tylko masz odpowiednią ilość kredytek.


    Oczywiście powyższe nie opisuje absolutnie wszystkich Banu, ale na pewno ich zdecydowaną większość. Możesz stworzyć Banu nienawidzącego całej nastawienia na zysk cechującego ten gatunek, ale prawdopodobnie nie żyłoby mu się łatwo w ich społeczności.




    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • Polecane

    • Seven: The Days Long Gone - spróbuj szczęścia ;)
      Tym razem można wygrać całkiem fajną grę produkcji jak najbardziej rodzimej... Seven: The Days Long Gone.
       
      Zostań złodziejem w kolonii karnej, nie daj się złamać systemowi 😜 Kradnij, skrytobójczo morduj i przetrwaj w izometrycznym świecie kolonii karnej.
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • 200 milionów - list od Chrisa Robertsa oraz kilka słów od redakcji
      Kwota zebrana na development Star Citizena przekroczyła kolejną magiczną barierę - dwieście milionów dolarów. Z tej okazji Chris Roberts tradycyjnie już napisał list do społeczności, którego tłumaczenie wraz z redakcyjnym komentarzem znajdziecie na łamach naszego serwisu.
        • Kocham to!
        • Lubię to!
      • 3 odpowiedzi
    • Szybki i zarazem kosmiczny giveaway, tym razem do wygrania gra Interplanetary: Enhanced Edition 
       
      Zapraszam oraz życzę powodzenia.  
       
      Interplanetary to turowa strategia artyleryjska rozgrywana na kosmiczną skalę. Rozwijaj ojczystą planetę i stosuj potężne salwy, tura po turze tocząc wojnę na galaktycznym polu bitwy. To wyścig zbrojeń pomiędzy planetami rozwijającymi coraz potężniejsze uzbrojenie. Ogromne baterie dział elektromagnetycznych to podstawa międzyplanetarnego arsenału, ale kluczem do wygranej może być chytre użycie rakiet i precyzyjnych laserów.
      Strategiczne planowanie, ulepszenia i fortyfikacje mogą ochronić twoje kluczowe budynki, dając ci przewagę – ale porażka jednej ze stron jest tylko kwestią czasu.


      Wersja Enhanced Edition zawiera też: Sieciowe boty, orbity eliptyczne, tryb szybkiego celowania, nowe budynki, lepszy balans rozgrywki oraz ogólne poprawki i ulepszenia.
       
      Uwaga: giveaway tylko dla osób mających minimum zero punktów reputacji. Zgłoszenia osób z ujemną reputacją będą usuwane.
      • 2 odpowiedzi
    • Hearts of Iron IV
      Nasz kolejny giveaway dedykowany jest miłośnikom wojowania oraz strategii. Tym razem możecie zdobyć Hearts of Iron IV - klasyczną już strategię Paradoxu, grę trudną, ale cholernie satysfakcjonującą.
      • 0 odpowiedzi
    • Assassins Creed Origins (Uplay)
      Zamorduj nudę z Game Armadą! Tym razem do wygrania idealny tytuł na wakacyjne wieczory - Assassins Creed Origins.
        • Twoje zdrowie!
        • Dzięki!
      • 3 odpowiedzi
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności