Skocz do zawartości
Taketsu Starfarer 7
 
© © Cloud Imperium Games
Narzędzia obrazów

Taketsu Starfarer 7

Quelen

Prawa autorskie

© © Cloud Imperium Games


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Nebthtet
      Mechanika paliwa
      Jak to działa dziś i co przyniesie przyszłość
      Wprowadzając na rynek serię Origin 100 i jej unikalny system AIR, CIG chciało poświęcić trochę czasu na omówienie obecnej i przyszłej roli paliwa w Star Citizenie. Kariera polegająca na dowozie paliwa, a przez to element rozgrywki z tym związany jest jedną z wielu pętli rozgrywki nie dotyczących walki i kluczem do stworzenia wiarygodnego wszechświata.
       
      Ten artykuł jest wstępem do projektu tej mechaniki i kariery - będą one omawiane szerzej w przyszłości podczas przygotowań do jej udostępnienia.
       
      Mechanika paliwa w Alpha 3.1 Star Citizena
      W Alfa 3.1 wszystkie nasze statki mają zbiorniki na paliwo wodorowe, a większość z nich ma zbiorniki na paliwo kwantowe, (za wyjątkiem myśliwców snub, które stanowią wyjątek). Napędy statków zużywają paliwo przechowywane w zbiorniku paliwa wodorowego i przekształcają je w ciąg przy niewielkim poborze z generatora zasilania. Podczas podróży kwantowej generatory ciągu wykorzystują paliwo znajdujące się w zbiorniku paliwa kwantowego.
       
      Często błędnym założeniem jest to, że paliwo jest używane tylko podczas lotu z wykorzystaniem boosterów lub dopalaczy. W rzeczywistości zamierzenie jest takie, że paliwo zużywa się podczas każdego użycia generatorów ciągu. Większość statków (poza myśliwcami snub) ma systemy poboru paliwa, które regenerują je z otoczenia. Powinno zazwyczaj regenerować się szybciej niż być spalane przez standardowe manewrowanie w przestrzeni. Przedłużone manewry z wykorzystaniem boosterów lub dopalacza, jak również lot w atmosferze zużywają więcej paliwa niż można regenerować. Spowoduje to zmniejszanie się paska paliwa znajdującego się na HUD. Zaprzestanie tych manewrów zwykle powoduje ponowne napełnienie się paska paliwa, chociaż większość statków musi się poruszać, aby nastąpiła regeneracja. Dlatego też, jeśli pozostawisz statek z włączonym silnikiem po wylądowaniu, możesz wrócić i odkryć, że masz mniej paliwa.
       
      W przypadku całkowitego wyczerpania się któregokolwiek rodzaju paliwa, jedynym sposobem na zatankowanie statku jest odwiedzenie stacji Cry-Astro lub zgłoszenie roszczenia ubezpieczeniowego w terminalu ASOP.
        Przyszły cykl paliwowy

       
      Pierwszym krokiem do przemieszczania swojego statku kosmicznego jest wytworzenie ciągu i wystrzelenie go z silników. Mechanizm generacji tego ciągu "w grze" jest następujący:
      Instalacja pobrania paliwa czerpie gazy naturalne z otoczenia i odprowadza je na statek. Aby pobrać jak największą ilość gazu na statek, należy poszukiwać obszarów skoncentrowanego gazu. Korzystanie z instalacji pobierania paliwa w normalnej przestrzeni może skutkować pobieraniem ograniczonych ilości gazu lub wręcz jego brakiem. Te gazy są konwertowane na plazmę. Instalacja poboru paliwa dokonuje podstawowej konwersji dla ograniczonego zakresu rodzajów gazu. Rafinerie będą zapewniać więcej możliwości konwersji. Przekształcona plazma jest przechowywana w zbiorniku paliwa, zwanym wcześniej zbiornikiem na paliwo wodorowe. Te zbiorniki mogą przechowywać jeden typ plazmy w danym momencie. W razie potrzeby plazma jest przepompowywana przez generator zasilania, gdzie jest konwertowana / agitowana w naenergetyzowaną plazmę. Naenergetyzowana plazma jest kierowana do generatorów ciągu Produkowany jest ciąg wskutek czego statek odpowiednio się przemieszcza.  
      Wodór jest najbardziej powszechnym pierwiastkiem w przestrzeni kosmicznej. Wszystkie statki mogą wykorzystywać wodór do napędzania swoich generatorów ciągu, ale nie jest to jedyny rodzaj gazu, który może być przetwarzany. Niektóre statki mogą zbierać i przekształcać różne rodzaje gazu, który po rafinacji przynosi dodatkowe korzyści, takie jak zwiększona wydajność lub redukcja emisji. W każdym zbiorniku paliwa można przechowywać tylko jeden rodzaj plazmy, więc należy wybierać ostrożnie. Jeśli chcesz zmienić typ przechowywanej plazmy, musisz opróżnić zbiornik przed napełnieniem, co nie jest zalecane w głębokiej przestrzeni.
       
      Rafinerie są kluczem do przetwarzania innych gazów w paliwo użytkowe. Podczas gdy instalacje poboru paliwa wykonują przyzwoitą konwersję gazu na paliwo, rafinerie przenoszą ten proces na wyższy poziom. Można je znaleźć na szerokiej gamie statków, takich jak seria 100, Freelancer DUR, a w górnym segmencie tego spektrum - Starfarer.
       
      W ramach rozgrywki rafineryjnej możesz wybrać rodzaj paliwa, które chcesz zebrać i miejsce, gdzie ono trafi pod warunkiem, że posiadasz statek z wieloma zbiornikami paliwa, taki jak Starfarer. Będziesz musiał monitorować sytuację, ponieważ stężenie gazu będą się różnić w zależności od lokalizacji, a nawet w tej samej lokalizacji.
       
      Powiedzmy, że chmura gazu w przestrzeni jest mieszaniną amoniaku, wodoru i azotu. Amoniak będzie najbardziej wydajnym/gęstym paliwem, więc możesz być kuszącym celem do zebrania. Ale stanowi tylko 9% składu gazu, podczas gdy azot to 40%. Oznacza to, że uzyskanie takiej samej ilości plazmy z amoniaku zajmie ci nieco ponad 4x więcej czasu niż dłużej plazmy z azotu. Z drugiej strony, plazma amoniakalna jest wyższej klasy i sprzedaje się za większą cenę.
       
      Paliwo kwantowe pozostanie bez zmian. Będzie on zużywane wyłącznie podczas lotu kwantowego i uzupełniane na wyznaczonych stacjach, takich jak Cry-Astro.
       
      Jak paliwo będzie się zmieniać w przyszłych patchach
      Największą zmianą zauważalną dla graczy jest to, że niektóre statki nie mają już domyślnie możliwości regeneracji lub czerpania paliwa. Ta część mechaniki została odłożona na później, aż do chwili, gdy CIG wdroży funkcje wsparcia, które zapewnią pozytywne wrażenia dla graczy. Owe funkcje to:
      Sposób na wezwanie pomocy. Sposób na uzyskanie paliwa w dowolnej lokalizacji.  
      Pierwszy problem rozwiązano poprzez wprowadzenie Service Beaconów w wersji 3.1, a drugi stanie się przeszłością, gdy Starfarer zyska funkcjonalność tankowania paliwa w przyszłym patchu. Inne statki mogące uzupełniać paliwo, takie jak Aegis Vulcan, będą również zapewniać funkcjonalność tankowania po ich udostępnieniu.
       
      Statki mają możliwość poboru paliwa, albo nie, lub mają możliwość się w takowy wyposażyć. Aby określić, które statki należą do której kategorii, developerzy przyjrzeli się ich planowanym karierom i rolom (takjak szczegółowo opisano w serii The Shipyard).
       
      Walka (krótki zasięg) - odpowiednik w grze to statek stacjonujący na lotniskowcu, taki jak Gladius i Hornet. Statki te nie będą wyposażone w instalację do pozyskiwania paliwa ani nie będzie można jej na nich zamontować. Walka (długi zasięg) - statki takie jak Vanguard i Retaliator - będą miały sprzęt do pozyskiwania paliwa, ponieważ ich rola wymaga pokonywania długich dystansów. Eksploracja  - statki te będą domyślnie wyposażone w mechanizmy pozyskiwania paliwa. W ich naturze  leży podróżowanie na duże odległości, z dala od najbliższego miejsca tankowania. Przemysłowe i transportowe - zazwyczaj statki te domyślnie mają możliwość pozyskiwania paliwa - ponieważ muszą pokonywać duże odległości. Wsparcie - oczywiście Starfarer i większość innych statków w tej karierze zachowa możliwość poboru paliwa, ponieważ często oczekuje się od nich wykonywania długo trwających misji wymagających pokonania dużych odległości. Zawody - jednostki te różnią się w zależności od typu, jaki reprezentują. Niektóre statki jak np. Razor, są wyposażone w technologię umożliwiającą im pobieranie paliwa, podczas gdy inne (jak M50), radzą sobie z tym problemem w inny sposób - dysponują większymi zbiornikami paliwa.  
      Niektóre rodziny statków, takie jak serie Aurora i 300, mają warianty, które są domyślnie dostarczane z instalacją poboru paliwa, podczas gdy reszta serii może zostać wyposażona w takowy, jeśli nabędziesz go oddzielnie lub przeniesiesz z innego statku. Ponadto sam fakt, że statek nie może mieć takiej instalacji nie oznacza, że nie może on działać w głębokim kosmosie. Nie ma żadnych twardych ograniczeń, które by to uniemożliwiały, wystarczy tylko uważniej zastanowić się nad swoimi działaniami. Możesz zostawić sobie wystarczającą ilość paliwa, aby wrócić, wezwać kogoś by dostarczył ci paliwa lub po prostu odbyć podróż w jedną stronę.
       
      W jaki sposób Air System w Originie 100 na tym zyskuje?
      Seria 100 korzysta na tym, że ma instalację poboru paliwa i rafinerię, co pozwala im przetwarzać więcej rodzajów gazu niż innym statkom w swojej klasie. Ponadto domyślnie montowane w nich układy poboru paliwa są wyższej klasy niż standardowe (B vs C). Seria 100 ma również rafinerię, która może zbierać więcej typów gazów niż porównywalne systemy w tym przedziale cenowym.
       
      Ze wszystkich statków startowych seria 100 ma być najbardziej ekonomiczna pod względem zużycia paliwa. Dzięki systemowi AIR osiąga ten cel poprzez połączenie naturalnie wydajnych generatorów ciągu, wyższej jakości instalacji poboru paliwa oraz szerszej gamy gazów, korzystając z których może napełniać zbiorniki za pośrednictwem rafinerii.
    • Przez Nebthtet
      Gratka dla złomiarzy!
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności