Skocz do zawartości
Shivon

amd AMD odpowiada na RTX'y nVidii

Rekomendowane odpowiedzi

AMD ogłosiło Radeony Navi: 3080, 3070 i 3060 za o wiele bardziej przystępną cenę niż RTX-y nVidii.

 

https://wccftech.com/amd-rx-3080-3070-3060-navi-gpu-specs-prices-leaked-rtx-2070-gtx-1070-gtx-1060-challengers-at-249-199-129/


sig@502916214@eu@28@1@011111111111111100

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprytny trik z nazewnictwem, jestem ciekaw jak wypadnie w testach ten RX 3080 i ile osób kupiło go myśląc że to nowszy i tańszy RTX 2080 XD

AMD-RX-3080.png

Edytowane przez Vanter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy. W tej chwili mamy jedynie zapowiedź i plotki.


sig@502916214@eu@28@1@011111111111111100

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Podobna zawartość

    • Przez Dako
      Nie to nie teoria spiskowa
      Dzięki naekranie.pl czyli ordynarne trochę skrócone "kopiuj-wklej" (choć może dzięki temu ktoś to z tego forum przeczyta)
      Firma Nvidia postanowiła zaprezentować potencjał swoich nowych kart graficznych w dość nietypowy sposób. Korporacja zrekonstruowała film z lądowania na Księżycu.
      Zanim jednak przejdziemy do wspomnianego materiału, przenieśmy się do 2014 roku. Cztery lata temu Nvidia podjęła się arcyciekawego wyzwania – przystąpiła do obalenia jednej z najgłośniejszych teorii spiskowych. Firma wykorzystała swoje karty graficzne z rodziny Maxwell, aby odtworzyć scenę lądowania na Księżycu i udowodnić, że fotografie i filmy z misji Apollo 11 nie zostały sprokurowane. Po dokładnym wymodelowaniu sceny zaczęto eksperymentować z systemem globalnego oświetlenia, aby udowodnić, że ówczesne aparaty i kamery nie były w stanie uchwycić i powierzchni Księżyca, i nieba rozświetlonego gwiazdami. Materiał dokumentujący ten eksperyment można obejrzeć na poniższym nagraniu:
      W tym roku korporacja poszła o krok dalej. Nvidia wykorzystała model 3D z tamtego doświadczenia, aby odtworzyć scenę, w której Buzz Aldrin schodzi na powierzchnię Księżyca. Cel firmy był dość prosty – wyrenderować scenę z lądowania wiernie odwzorowując zachowanie promieni świetlnych padających na Księżyc oraz astronautów podczas realizowania misji Apollo 11. Wykorzystano do tego oczywiście technologię ray tracingu, najważniejszą funkcję w nowych kartach graficznych z rodziny RTX. Rdzenie RTX pozwalają przeprowadzić ten proces w czasie rzeczywistym. Odpal poniższy materiał, aby zobaczyć, jak dziś można fałszować zdjęcia z misji kosmicznych:
      Do stworzenia tego dema technologicznego wykorzystano silnik graficzny Unreal Engine 4 od Epic Games. Oprogramowanie pozwoliło odwzorować sposób, w jaki promienie świetlne padają na powierzchnię Księżyca, odbijają się od niej i załamują na elementach lądownika. Nvidia nie tylko pokazała, że ray tracing może idealnie odwzorować rzeczywistość. Korporacja po raz kolejny udowodniła, że zdjęcia i filmy z lądowania nie zostały sfałszowane.
      W końcu materiały zrealizowane w kontrolowanych warunkach wyglądają niemal identycznie jak fotografie sprzed kilkudziesięciu lat. To doskonały dowód na to, że zdjęcia wykonane na powierzchni Księżyca powinny wyglądać tak, jak te zarejestrowane podczas misji Apollo 11.
       
       
    • Przez Nebthtet
      Jako że po rozmowach z Discorda warto pociągnąć wspominki, to może napiszcie jaki był wasz pierwszy własny (niekoniecznie samodzielnie budowany) pecet? Mieliście z tym jakieś przygody? Kiedy to było?
       
      No i w ramach sentymentu coś z początku XXI w: jak to Intel z AMD wojowało
       
    • Przez Nebthtet
      Premiera 2 listopada. Ktoś tłucze skarbonkę, albo czeka na wersje OC? Kartę można zamówić już teraz. Cena sugerowana w Polsce wynosi 2049 zł.
       

    • Przez Nebthtet
      Nie było wcześniej wątku, tak więc go zakładam. Zapewne zainteresowanie tą kwestią będzie teraz większe ze względu na niedawną deklarację, że Star Citizen będzie korzystać z tego rozwiązania.
      Lista GPU kompatybilnych z Vulkanem. Oficjalna strona API. Drivery nVidii znajdziecie pod tym linkiem. Vulkan jest dobrą alternatywą dla DirectX12 - jedną z jego zalet jest to, że nie zmusza użytkowników do korzystania z Windows 10, przed czym jeszcze wiele osób się wzbrania. Pierwszą grą oficjalnie wykorzystującą to rozwiązanie jest The Talos Principle (polecam, KAPITALNA gra!) stworzone przez Croteam - autorów Serious Sama.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności