Skocz do zawartości
Dako

Nowy system RPG w świecie Elite Dangerous

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu odbyła się w gronie Użytkowników forum sesja rpg gry Traveller więc może ta informacja ich zainteresuje :)

A więc krótko.

Frontier wydał własny system rpg dziejący się w świecie Elite Dangerous.

Całość dostępna na tej stronie https://www.edrpg.co.uk/

Wersja testowa oraz podręcznik w pdf za 20 funciaków

Okładka podręcznika

d3452a_6dfc63cb08d74ec98bce72f055b6cd25~

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wersję testową omijając samą przygodę (dokładnie to wczytałem się we wszystko do ostrzeżenia dla graczy oraz karty postaci na samym końcu by mieć pogląd o tym systemie). Sam pomysł całkiem fajny, wstępny zarys mechaniki też nie najgorszy, ale... no właśnie jest "ale". Niepokoi mnie jedna ze zdolności postaci która sugeruje rozgrywanie walk podobnie do tego co serwuje nam Dungeons@Dragons od 4 edycji. Czyli połączenie klasycznego erpega z planszą do gry. Do momentu napotkania tego byłem nawet skłonny kupić pełną wersję, teraz się wątpliwości. Zwłaszcza, że karty postaci sugerują nastawienie systemu na walkę (w trzech różnych "trybach") podobnie jak we wspomnianym D&D (D&D był bardziej elastyczny do drugiej edycji włącznie - później już niemal wszytko było tam ukierunkowane na walkę, im dalej tym wyraźniej).  Według mnie dużo lepszym systemem do zagrania w E:D jako papierowego erpega byłby system oparty na "Star Wars" West Endu - ale to tylko moje subiektywne spostrzeżenie gdyż zdaję sobie sprawę z mojego "zauroczenia" tymże systemem ;) 

 

P.S. Nie znam Travelera w którego ostatnio łupaliście więc ciężko mi się odnieść do tego systemu. Być może również by pasował lepiej niż ten "oryginalny"


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam się podoba Traveller (tak w ogóle to ma bardzo fajny sposób kreacji postaci). Poza tym to bardzo dojrzały system tak więc watpię że się znudzi. I mimo iż mniej znam tamten świat mam wrażenie, że oferuje większą różnorodność. Ale @Yoda pewnie by się tu lepiej wypowiedział niż ja. 

 

Tym niemniej fajnie że Frontier rozwija brand bo to zawsze podnosi świadomość marki ma szansę na ściągnięcie nowych fanów. 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry :)

Tak sobie przeglądam to forum i sobie wetknę uwagę to tu, to tam :)

System NIE jest autorstwa Frontiera - jest niezależnym bytem, ale na licencji. W tej chwili już ukończonym, a powstawał będąc finansowanym przez Kickstarter.

Mam pełny podręcznik i wszystkie dodatki. Prowadziłem kilka sesji "na żywo" (generalnie nie uznaję grania w papierowe erpegi online) i to dla osób nieznających tego uniwersum, ale będących weteranami grania w gry fabularne. System został przyjęty ciepło :)

Mechanika jest dosyć prosta, a walki całkiem szybkie. Oczywiście, można włączyć "tryb taktyczny" i rozgrywać walki na mapach. Nadal są one szybsze od większości innych RPG, które znam. Na początku mało intuicyjne są walki pojazdów naziemnych i statków, ale po kilku takich potyczkach wchodzą w krew i też można rozgrywać je bez planszy i żetonów, chociaż przy ich użyciu sytuacja jest po prostu klarowniejsza.

System ma też kilka ciekawych elementów jak mechanika towarzyszy, mechanika oddziaływania społecznego (trochę zerżnięta z CP) czy zarabianie pomiędzy przygodami - system zakłada, że postaci graczy pomiędzy sesjami nie siedzą z założonymi rękami tylko handlują, eksplorują czy parają się górnictwem.

 

Generalnie polecam, w szczególności fanom uniwersum.

 

EDIT: byłbym zapomniał. Autorzy tego systemu przygotowują teraz też karciankę

Edytowane przez Yautja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może jakaś szybka sesyjka na rozruch? :P 


en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Yodokus
      Tom Henderson niedawno wypuścił Tweeta z paroma informacjami dotyczącymi produkcji Skull and Bones. Dużo tego nie ma ale nadzieja nie gaśnie. Link do jego Tweeta na końcu.

      W grze SkullAndBones statki maja 5 poziomów (mały, średni, duży, itd.) oraz dzielą się na 3 różne kategorie: ładowność, walka i eksploracja. Odblokowywanie statków wiąże się ze zdobyciem projektu statku (blueprint), które kupujemy w różnych osadach portowych.

      Niemniej zakup projektu to nie jedyna przeszkoda, będziesz potrzebował odpowiedniej ilości zasobów jak drewno, stal i przędza (fiber) by zbudować statek. Niemniej to, że statek jest duży nie jest równoznaczne, że to lepszy statek, gdyż małe statki są bardziej zwrotne i wpływają do miejsc zbyt wąskich dla dużych statków.
       
      Jako przykład podano sytuacje, gdzie mały statek mógł prześcignąć większą jednostkę trzymając się blisko brzegu i wpływając w koryta rzeczne gdyż większe statki zaryły by się w dnie na tak płytkich wodach.
       

       
      Każdy statek ma określoną maksymalną ilość armat, ale można zakupić i usprawniać wyposażenie dodatkowe. Oprócz armat mamy balistę, miotacz ognia, moździerz i rozmaite dodatki do wyposażenia oraz różne typy amunicji (na przykład dwie kule spięte łańcuchem).
       

       
      Statek można udoskonalić w dowolnym momencie o ile dysponujemy odpowiednia gotówką. Mamy możliwość dozbroić kadłub, zainstalować palenisko, w ładowni zwiększyć ilość skrzyń do składowania większej ilości sprzętu. Jest mnóstwo opcji wystroju statku, jak zmiana żagli, kola sterowego, śpiewanych szant itp.
       
      Gra to otwarty świat, który zdaje się być zlokalizowany na oceanie indyjskim gdzie fikcyjną rolę stolicy piratów pełni Madagaskar. Lokalizacja na mapie to "Wybrzeże Azanii" (Mozambik).
       

       
      Zaczynając grę jesteś w zasadzie nikim, masz zbudować tratwę a potem małą lodź rybacka, potem możesz prowadzić eksplorację otwartego morza. 
      Zaliczasz questy, zwiększasz swoją piracką reputację i gromadzisz zapasy na budowę pierwszego poważnego statku pirackiego.
       

       
      Obecnie postęp w grze jest mierzony ilością pieniędzy jakie zarobiłeś na wykonywaniu zadań, ograbianiu statków, łupieniu wiosek, zdobywaniu fortyfikacji oraz przewozie towarów. Im więcej zarabiasz pieniędzy jako pirat tym potężniejszy się stajesz.
       

       
      Będąc na statku widzimy świat z perspektywy bardzo podobnej do prezentacji z 2018 z małymi zmianami. Będąc na lądzie mamy perspektywę tzw. trzeciej osoby z ograniczeniami poruszania się jedynie po porcie, osadzie bądź kryjówce. Podczas chodzenia jako kapitan, nie mamy możliwości walki, parkouru ani niczego osobliwego, jedynie odwiedzamy NPC'ow.

      Generalnie, gra nie jest bliska ukończeniu, ale mówi się, że jest na dobrej pozycji z mnóstwem porządnej morskiej bijatyki. Centralna cześć mapy to obszerny, otwarty ocean, na którego pokonanie w poprzek potrzeba całkiem sporo wolnego czasu - postaram się zdobyć więcej szczegółów jak duży, w rzeczywistości jest to obszar.

      https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/1438133051498827779?s=20
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Książka (PDF)
      "The CRPG Book" - przewodnik komputerowych rpg 1975 ÷ 2014
      https://crpgbook.files.wordpress.com/2019/04/crpg_book_2.0_hq.pdf
      Coś dla poszukiwaczy perełek z przed lat.
    • Przez Shivon
      Potyczki 5 na 5, Rebelia vs Imperium, ma mieć "kampanię" dla jednego gracza oraz "brak mikropłatności". Ale to EA, więc o czym gadamy...
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności