Skocz do zawartości
Game Armada

RSI.com Loremaker's Guide to the Galaxy

Rekomendowane odpowiedzi

Dave Haddock is your guide to the Hadrian System. Learn about the system’s astronomy and hear its history as an important location during the cold war with the Xi’an. Plus, he asks the community to suggest other topics to cover in the future.

Remember that you can always explore the Star Citizen Universe yourself in our web-based Ark Star Map.

 

Zapraszamy do regularnej aktywności na forum! Jeśli widzisz jakieś treści, które tu nie powinny się znajdować skorzystaj z opcji "zgłoś post". Jeśli coś nie działa, lub masz problem kliknij "Pomoc".

Ater Dracones rekrutują - dołącz do naszej organizacji multigamingowej!

banner-discord-ga-ad-scpl.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zerat_KJ
      Podczas nieobecności Chrisa po raz kolejny na pytania odpowiadają Will Weissbaum oraz Dave Haddock.
      [1:03] P: Jak podchodzicie do sprawy tworzenia historii świata? Zaczynacie od ogółu (ze swojego źródła lub też nie) i zaczynacie dopracowywać detale, czy też wybieracie temat i "zobaczymy co z tego da się zrobić"? Ile z tego co każdy z was napisze jest sprawdzane przez drugiego (myślę że pracujecie tak blisko siebie tak więc macie wspaniałą możliwość dzielić się pracą i współpracować przy większości tematów)?
      Will: Stosujemy oba podejścia, mamy ogólnik i piszemy od zera, czasem projektanci gry proszą o detale na jakiś temat. Trzeba wspomnieć że jest dużo koordynacji między nami. Zaczynając tu pracę nie byliśmy tak blisko, teraz lepiej nam się współpracuje skoro nasze biurka są obok siebie.
      Dave: Dla Squadron 42 nie piszemy tego w odpowiedniej kolejności. Pisząc artykuły zawierające lore (historie świata gry) zwykle bazujemy na tym co już mamy gotowe dla SQ42, lub coś wymyślamy i zatwierdzamy pomysł z innymi żeby nie było problemów.
      Will: Sprawdzamy wszystko co wzajemnie piszemy, Dave czyta chyba wszystko na temat Lore, ja nie czytam zbyt wiele.
       
      [3:25] P: Głównie ze względu na wojnę secesyjną średnia życia w USA w połowie XIX wieku stanowiła średnio 40 lat. W 2014 głównie dzięki Blade Runnerowi, bekonowi, oraz Mario Kart 8 to około 80 lat. Biorąc pod uwagę postępy medyczne ale i zwiększone ryzyko życia w kosmosie jaki jest średni czas życia człowieka w roku 2944?
      Dave: Trzymamy się około 150 lat. Na wczesnych etapach projektowania była to dość burzliwa dyskusja, Chris nie chce przekraczać 200 lat bo to już wchodzi w strefę nieśmiertelności, poza tym chcemy pokazać kilka faz rozwoju ludzkości.
      Will: Wyszliśmy z założenia, że ludzkie ciało może wytrzymać 150 lat, rozwój medycyny pozwolił poprawić jakość tego życia przez eliminacje wielu problemów które dotykają starszych ludzi.
       
      [5:31] Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o relacjach między ludźmi a obcymi rasami. Czy istnieją kolonie mieszane lub inne wspólne przedsięwzięcia?
      Dave: Raczej nie, chcąc tworzyć hybrydy między rasami należałoby tworzyć rożne wersje, procentowe ilości ile genów od której rasy. Wymagałoby to wiele pracy żeby wyglądało wiarygodnie.
      Will: Wydaje mi się że pytanie jest bardziej o mieszane kolonie, gdzie Xi'An i ludzie razem budują miasta...
      Dave: A, w takim wypadku zdecydowanie tak. Nawet spodziewałbym się że wiele statków będzie posiadać mieszane załogi.
      Will: Mimo problemów politycznych z Tevarinami należą oni do UEE , będzie też wiele portów gdzie odbywa się handel między rasami.
       
      [7:25] Czytałem sporo wspaniałych artykułów o historii, wydarzeniach, planetach i ludziach, ale co ze sztuką? Czy sonety Szekspira dotrwały do tych czasów? Czy trafię na jakieś haiku namalowane na ścianach?
      Dave: Raczej tak, sonety Szekspira dotrwały do czasów gry. Nie pracowaliśmy nad takimi szczegółami, odnosimy się czasem do dawnych pisarzy lub malarzy, problem jednak leży gdzie indziej. Nie można się odnieść do jakiegoś artysty nie tworząc go, co jest rzeczą wymagającą dużo pracy.
      Will: Chyba pisaliśmy o filmie który został wyrzucony z jakiegoś konkursu?
      Dave: Pisaliśmy o artyście rasy Banu który nazwał układ planetarny imieniem kogoś kogo kochał...
      Will: W jednym z niedawno opublikowanych lore-builder pisaliśmy o tym jak ludzie chętnie zajmują się rzeźbieniem.
      Dave: Co do historycznych dzieł jak wspomniany Szekspir, będą one zachowane przez technologie, lecz nie spodziewamy się by miały aż taki wpływ na ludzi jak teraz.
       
      [9:33] P: Jako że jestem fanem filmów grozy jestem ciekaw, czy pojawił się w waszych głowach wątek znalezienia opuszczonego lotniskowca który po eksplowacji ma klimat "nawiedzonego domu" lub "paranormalny" (coś na kształt filmu Event Horizon lub gry Alien Isolation)? Jeśli tak, to czy było już rozważane lore które może wprowadzić coś takiego?
      Dave: Tak, nie widzę problemu z takim tematem. Isaac Asimov wspominał że co dla jednego jest nauką, dla innego jest magią. Mimo wszystko musimy się trzymać pewnych zasad, więc wiecie... zombie?
      Will: Mamy sporo historii które odnoszą się do duchów...
      Dave: Zdecydowanie wrzucimy gdzieś tam jakiś opuszczony wrak pełny martwych ciał itp.
      Will:  ...i zapewne coś będzie za wami.
       
      [10:42] P: Jak bardzo zmienił się to, na czym skupiacie się podczas pisania dla Star Citizena od czasu startu projektu do teraz i jak widzicie to w przyszłości? Jeśli idzie o tworzenie misji do PU, czy najpierw tworzycie do nich historię, czy są tworzone według tego co jest potrzebne do gry?
      Dave: Pisanie stało się bardziej ciekawe i dokładne, teraz przychodzą do nas i proszą i wprowadzenie jakiegoś nowego systemu lub funkcjonalności, danej pisaliśmy ogólniki o tym co będzie w grze.
      Will: Zaczęliśmy pisać konkretne scenariusze fabularne, a nie tylko rozmyślamy o tworzeniu historii świata.
      Dave: Co do drugiej części pytania, bardziej skupiany się na świecie PU niż konkretnych misjach.
      Will: Tony ze swoim zespołem dużo pracują nad misjami, lecz to jeszcze praca nad mechaniką gry, nie nad fabułą tych misji.
      Dave: Wraz z rozwojem gry będziemy mieli bardziej dwukierunkową komunikację - my wymyślamy fabułę, oni tworzą misję, z drugiej strony oni wymyślą mechanikę, a my ubierzemy to w fabułę. Teraz jest to jednostronne - my tworzymy otoczkę dla nowych elementów gry.
      Will: Wykażemy się dopiero w misjach, które wymagają zwrotów akcji, a takich w SQ42 trochę będzie. Najpierw jest ogólna idea misji, my to oplatamy fabułą, projektanci to wykonują w grze, następnie my robimy końcowe poprawki żeby wszystko się zgadzało. Chodzi o zbalansowanie żeby fabularnie i z poziomu mechaniki gry był odpowiedni kompromis.
       
      [14:30] P: Czy scenarzyści poczynią świadomy wysiłek by w grze było trochę humoru? Fajnie byłoby napotkać kogoś z duszą komika - część humoru mogłaby  być subtelna, jakieś cięte riposty, a czasem coś rozluźniającego napiętą sytuację dobrze umieszczonym żartem.
      Dave: Zdecydowanie tak, trzeba pamiętać o zabawnych ludziach, trzeba mieć takich kilku w poważnych środowisku. Dobrym przykładem jest Hudson z serii Alien, jest poważny gdy trzeba lecz odnosi się do tego w specyficzny - zabawny sposób. Rozmawiałem o tym z Chrisem, gdzieś w ponurym środowisku musi być odrobina uśmiechu, taka była załoga Firefly, poważne sytuacje i sympatyczna załoga. Gdy tworzę zabawne postacie, staram się by ich zabawne wypowiedzi wychodziły z ich wnętrza, aby nie brały się z niczego.
       
      [16:54] P: Jakie partie są w każdym z rządów? Czy jest mała grupa u Banu która chce zaprzestać handlu z ludźmi, lub coś na kształt obecnych partii politycznych i rządów?
      Dave: Na tę chwilę dla ludzi mamy trzy ugrupowania: Universal Party (Partia Uniwersalna), Centralist (Partia Centralistów) i Transitionalist Party (Partia Tranzycjonalistów). Dla obcych ras jeszcze nic nie tworzyliśmy.
      Will: Jeszcze nie jesteśmy gotowi rozmawiać na ten temat, najpierw chcemy stworzyć świat. Poza tym zawsze trafi się ktoś, kto nie będzie chciał handlować z ludźmi - chociażby dwóch gości na jakimś frachtowcu gotowych do sabotażu by dopiąć swego. Chcemy przedstawić całe spektrum relacji między ludźmi.
      Dave: Oczywiście wszystko może się zmienić, jakieś wydarzenie może spowodować że liczba Banu niechętna do handlu z ludźmi może znacznie wzrosnąć.
       
      [18:24] P: Czy planujecie po premierze gry pozwolić graczom na udział w budwie lore uniwersum przez tworzenie nowych przedmiotów ozdobnych nie wpływających na grę (jak ostatnie lorebuildery z napojami i ubraniami)?
      Will: Raczej tak. Jesteśmy w momencie gdzie jest tak wiele do zrobienia, że trzeba trochę przyhamować. Pozwolimy wam tworzyć lore, a po wypuszczeniu gry galaktapedię będziecie tworzyć w większości wy i wasze czyny.
      Dave: Zastanawiam się jak rozdzielimy to, co każdego dnia będą tworzyć gracze.
      Will: Może zrobimy to w innej formie, od początku gra w założeniach miała mieć graczy wpływających na losy galaktyki.
       
      [19:39] P: Jakie jest podejście fabularne do broni atomowej oraz innego uzbrojenia masowego rażenia? Mija 900 lat i patrząc na Mista albo Retaliatora nie mogę powstrzymać się przez wyobrażaniem sobie ile traktatów i regulacji musi stać za tym, że wciąż mamy pociski bazujące na materiałach wybuchowych?
      Dave: Nie przypominam sobie byśmy podejmowali decyzje na temat ładunków nuklearnych. Jest to świat, gdzie praktycznie każdy może kupić wielki krążownik, głównie z racji tego, że trzeba się bronić przed piratami, Vanduulami itp.
      Will: Kosmos jest duży, wszystkiego nie da się upilnować, samemu trzeba umieć się bronić.
      Dave: Co do ciężkiego uzbrojenia, to bardziej ograniczenie mechaniki gry. Ja bym takie coś dał, jakoś trzeba zrobić "wgniecenia" w największych statkach kosmicznych.
      Will: Mamy trochę uzbrojenia klasy militarnej, wojsko jednak chce zachować jakaś przewagę nad cywilami i żeby takie coś dostać trzeba szukać na czarnym rynku.
      Dave: Siła rażenia broni atomowych jest większa w atmosferze, promieniowanie, opad itp. większość z tego nie istnieje w próżni kosmosu. Jak dojdziemy do tego, gdzie kończą się bronie cywilne to wyznaczymy granice i zaczniemy myśleć na uzbrojeniem militarnym.
      Will: Tak samo w trybie FPS, nie chcemy żeby ktoś zdetonował kilka ładunków nuklearnych w centrum Arc-Corp. Jeszcze nie wiemy co, ale coś wymyślimy.
    • Przez Game Armada
      Hello everyone,
      Hopefully you all had as great of a weekend as those who attended BritizenCon in Manchester. The team members fortunate enough to visit the Museum of Science and Industry, where the event took place, are still talking about the fun they had, and the amazing members of the community they met. A big thank you to the organizers for putting on such a great community-lead convention.
      Last week, we announced the winners of our Easter Screenshot Contest on Spectrum. Make sure to check out the fantastic screen shots taken at Benny Henge, the Javelin Wreck, and Jump Town. Big thanks to everyone who submitted an entry and congratulations to the winners!
      Also last week, we introduced our new Thursday show Inside Star Citizen, taking you inside Star Citizen’s development first hand with a new name and a revamped format. Let us know in the comments if you enjoyed this makeover and what we can do to make the show even better.
      Now, let’s see what’s going on this week:
      Tuesday, the Lore Team takes a look at a controversial vote that kept the UEE capital on Earth instead of moving it to Terra following the fall of the Messers.
      Thursday welcomes a new episode of Inside Star Citizen, our weekly look inside the world of Star Citizen development.
      Friday sees a Roadmap update and the RSI Newsletter delivered right to your inbox. We also welcome a new episode of Star Citizen Live, which broadcasts LIVE on our Star Citizen Channel. Stay tuned and keep an eye on Spectrum for more information about who this week’s guest will be!
      See you in the ‘verse!
      Ulf Kuerschner
      Senior Community Manager
      *Screenshot by Angaeda



      The Weekly Community Content Schedule
      MONDAY, APRIL 29TH, 2019
                  -   
      TUESDAY, APRIL 30TH, 2019
                  Lore Post – This Day in History   (https://robertsspaceindustries.com/comm-link/spectrum-dispatch)
      WEDNESDAY, MAY 1ST, 2019
                  -   
      THURSDAY, MAY 2ND, 2019
                  Inside Star Citizen    (https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd)
                  Vault Update   
      FRIDAY, MAY 3RD, 2019
                  Star Citizen Live   (https://www.twitch.tv/StarCitizen)
                  Roadmap Update   (https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citizen)
                  RSI Newsletter   




      Community MVP: April 29TH, 2019

      We are constantly amazed by the contributions made by the Star Citizen community. Whether it's fan art, a cinematic, a YouTube guide, or even a 3D print of your favorite ship, we love it all! Every week, we select one piece of content submitted to the Community Hub and highlight it here. The highlighted content creator will be awarded an MVP badge on Spectrum and be immortalized in our MVP section of the Hub. Don’t forget to submit your content to our Community Hub for a chance at seeing it here!




      I need a hero by RocketElf

      RocketElf’s character was stuck on a ledge when an unsung hero came to the rescue. He decided to create a FOIP tribute to honor his savior.

      Check out the video on the Community Hub.



      Przeczytaj całość
    • Przez Game Armada
      This week we played though the Pacheco mission with Lead Designer Luke Pressley and Senior Live Designer Gareth Bourn along with a few guests.


      To watch Reverse the Verse LIVE each and every week, tune into http://twitch.tv/starcitizen.
      Przeczytaj całość
    • Przez Game Armada
      Jump Point Now Available!
      Attention development subscribers: the April 2019 issue of Jump Point is now available in your subscription area. You’ll learn all about developing the updated flight model which premiered in Alpha 3.5, track the history of flight controls in the RSI Museum and find out everything you ever wanted to know about Leyland’s Tortoise in an all-new Galactapedia. Plus a lore featuring MaxOx!
      Interested in becoming a development subscriber? You can learn more here.
      Przeczytaj całość
    • Przez Game Armada
      Welcome to Inside Star Citizen, the triumphant return of our weekly development update show. In this episode we learn about a new particle lighting system, public telemetry, Crusader’s city in the clouds, and upcoming improvements to a classic ship.


      To watch Reverse the Verse LIVE each and every week, tune into http://twitch.tv/starcitizen.
      Przeczytaj całość
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności