Skocz do zawartości

Jakim statkiem najbardziej lubisz latać w Everspace?  

2 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakim statkiem najbardziej lubisz latać w Everspace?

    • Interceptor
      1
    • Scout
      1
    • Gunship
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Już w tym tygodniu premiera Everspace - strzelanki kosmicznej z elementami roguelite. Grę stworzyli autorzy Galaxy on Fire. Jak można przeczytać na stronie dystrybutora:

Cytat
  • Bardzo dynamiczne walki w kosmosie za sterami szybkich i zwinnych statków
  • Najpiękniejszy kosmos, jaki powstał kiedykolwiek w grach wideo – w stylizacji „Strażników Galaktyki”
  • Zbieraj surowce z asteroidów i plądruj kosmiczne wraki w poszukiwaniu schematów ulepszeń statku oraz egzotycznych broni
  • Zwiedzaj ogromne, proceduralnie generowane lokacje skrywające mnóstwo sekretów i niebezpieczeństw
  • Dynamiczny system walki i ekscytujące sekwencje akcji
  • Potężny arsenał i fantastyczna destrukcja

Więcej na stronie Techlandu

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany  - pachnie mi tu wyborną eksploracją i upgrade'ami statku w pięknych okolicznościach "przyrody", które w tego typu produkcji działają na mnie jak magnes - pewnie zagram w to wcześniej niż w Alien Isolation, chociaż nie natychmiast po premierze. Chcę wiedzieć, czy nie będzie tu bugów tyle co dziur w serze - w każdym razie jestem bardzo ciekawy tej produkcji.

 

Pozdrawiam Bardzo Serdecznie !

Jacek ( Tronuss ) Sieńko


 

ad_sig_tronuss.png.5b438f8e6324ae880bd98d7554d296f7.png.404f09bf64d2ba9f6065cc4d481b082e.png

 Zapraszam Serdecznie na LIVE  !!!

Referral Code for Star Citizen : STAR-7YLP-94PL

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to jesteś w stanie to ocenić już teraz - gra była w Early Access już konkretny okres czasu i na steamie ma ponad 80% opinii pozytywnych :).


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten tytuł od dawna jest na moim radarze między innymi ze względu na wsparcie dla VR. Z tego co kojarzę developerzy zapowiadali, że zaczną nad tym pracować jak uspokoi się zamieszanie związane z premierą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra już jest - tu moja galeria z niej:

Jeśli macie swoje screeny, to ładujcie do kategorii "pozostałe gry" - dorzucę do albumu.

@lethe - w steamie gra widoczna jest jako VR, przy odpaleniu pyta jaką wersję uruchomić (zwykła / Rift / Vive). Tak więc daj znać jak wrażenia. Można grać z widokiem z pierwszej lub trzeciej osoby, oraz wyłączać kokpit w pierwszej osobie jeśli się chce.

Gra jest naprawdę fajna, mimo że ginę żałośnie i często bawię się świetnie - IMO jest to wybalansowane tak, że nie masz poczucia zmarnowanego czasu. Dzięki elementom roguelite - nie traci się CAŁKIEM wszystkiego przy zgonie, zostają nam kredytki za które rozwijamy drzewko umiejętności - jego część przypisana jest do konkretnego modelu statku, ale tak z połowa drzewka jest "na stałe". Jasne - RNGesus potrafi przy tej grze dać ci po dupsku. Ale nie powoduje to, że masz ochotę cisnąć myszą / padem o glebę.

A ja miewam w takich sytuacjach krótki lont - mimo to tutaj nie było wybuchów poza tymi na ekranie.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świeżo po wydaniu implementacja trybu VR miała szereg problemów, głównie w kwestii sterowania i UI. Była mowa o nadchodzących poprawkach więc odłożyłem na razie ten tytuł. Widzę że od tego czasu wyszedł update więc niedługo zrobię drugie podejście.

Edytowane przez lethe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lethe Masz na myśli świeżo po wydaniu Early Access czy premierę pudełkową? Bo teraz była pudełkowa. Ja w toto gram w widoku z kokpitu na monitorze ultrawide i jakimś sposobem już się naklepało ponad 25h. Relaksuje podczas oglądania seriali, mam teraz zamiast diabolo póki nie będzie kolejnego sezonu :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli kilka tygodni temu  po premierze pełnej wersji.  Nie było obsługi HOTAS, chciałem grać tak jak na wersji ekranowej, klawiatura i mysz, ale w VR nie działała mysz. Męczyłem się przez trochę z padem (którego nie lubię w większości typów gier) ale wielokrotne zwiechy i dziwaczne patenty z UI sprawiły że rzuciłem to na bok. Developerzy obiecywali poprawki a miałem kilka innych tytułów do obejrzenia więc mi się nie spieszyło.

 

Niedawno trafiłem na ten temat i po tym zajrzałem do changeloga gry. Okazuje się, że sporo pracowali nad trybem VR i chętnie zobaczę czy udało się naprostować te sprawy.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To daj znać. Ja gram na klawie i myszce, ale w trybie normalnym - problemów nie odnotowałam mimo trybu multi monitor i borderless window, bardzo odporne też na alt-tab.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy jest lepiej. Gra nie wysypuje się już podczas craftowania podzespołów i ulepszeń, pojawiły się też brakujące w kilku miejscach komunikaty do użycia funkcji. Wydaje mi się też że trochę poprawiła się czytelność UI. 

 

Nadal jedyna sensowna opcja sterowania to gamepad, jak tłumaczą twórcy:

Cytat

While the keyboard input is received in VR mode, the game currently doesn't have mouse input in menus due to some issues we've had with the Unreal Engine version that we're using. However, we're planning an update to a more recent engine version and hope to provide mouse support with one of the upcoming patches!

Pomimo tego co jest w cytacie wyżej u mnie klawiatura w menu też nie działa. Dla mnie niestety taki sposób sterowania nie jest zbytnio grywalny.

 

Dwa największe problemy jakie zauważyłem to odczuwalny spadek FPS podczas obracania statku w wielu sytuacjach oraz brak jakiejkolwiek niwelacji simulator sickness podczas latania bokami - biorąc pod uwagę jak często wymaga tego rozgrywka to dość duże przeoczenie. Osoby wrażliwe na ten efekt pewnie będą miały problem lub będą musiały przyjąć mało optymalny sposób latania.

 

Jeśli chodzi o plusy to zdecydowanie celowanie za pomocą spojrzenia, szczególnie ze względu na bardzo szeroki kąt pod którym mogą obracać się systemy uzbrojenia. W trakcie walki w dużym stopniu nadrabiałem dzięki temu niewielkie obycie z padem. Dzięki postrzeganiu głębi obiekty takie jak stacje, okręty flagowe, wraki czy duże asteroidy wydają się znacznie większe niż w wersji monitorowej, niestety efekt ten działa tylko na bliższych dystansach, odległe obiekty są równie płaskie.

 

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to pomimo tego że nie jestem fanem gier typu roguelike (wyjątkiem są FTL i Dead Cells) bawiłem się całkiem dobrze. Zarówno w VR jak i na monitorze widoki są niesamowite i czasami na prawdę robią wrażenie. Walka nie jest specjalnie wyszukana, najciekawszy jej element to duża liczba rożnych broni, modułów i interakcji między nimi. Dobrze sprawdza się neutralna frakcja której zabudowania są często kuszącym celem ale trzeba się liczyć z sygnałem alarmowym który może się przenosić między skokami, można się przez to znaleźć w bardzo nieciekawej sytuacji przez co decyzja o ataku wymaga przeanalizowania sytuacji i wyposażenia.

 

W moim odczuciu Everspace głowy nie urywa ale na pewno nie jest to słaby tytuł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę to jakieś kuriozum dla mnie że tyle się z tym wożą zwłaszcza że normalnie engine przecież obsługuje te kontrolery kapitalnie. Szkoda, bo to dużo złego robi, zwłaszcza że hype premierowy opadnie :(

 

40 minut temu, lethe napisał:

Dobrze sprawdza się neutralna frakcja której zabudowania są często kuszącym celem ale trzeba się liczyć z sygnałem alarmowym który może się przenosić między skokami, można się przez to znaleźć w bardzo nieciekawej sytuacji przez co decyzja o ataku wymaga przeanalizowania sytuacji i wyposażenia.

Jak pograsz więcej to nie będzie już problem - jest perk do podnoszenia sobie z nimi reputacji (nie skarżą tak do centrali na napady). Pamiętaj też, że to się zeruje zawsze przy zmianie sektorów (skok przez bramę). Tak więc warto ich wytrzepać np. z paliwa na ostatnim etapie sektora.

 

No i polecam scouta. Jak dla mnie najlepszy i najciekawszy statek, stealth połączone z teleportem i do tego odpowiednie pukawki... miód. 

Zaraz dorzucę ankietę dotyczącą tego, czym każdy lubi latać :)


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poly wrzuciła swoją recenzję.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś obrodziło w spacesimach.  Oprócz Closed Bety ED mamy update do Everspace

 

Patch 1.1.0 - Changelog
17 SIERPNIA - ROCKFISH GAMES
We've just released a new update. Highlights include the promised Hardcore Mode, TrackIR support and fully customizable controls for HOTAS, Joysticks and Gamepads.

Here's the complete list of changes:

New Features
Added Hardcore Mode
Windows (64bit): Added Joystick and HOTAS support
Windows: New controls menu to freely configure Mouse/Keyboard, Gamepad and other input
Windows: Added TrackIR support
VR: Added mouse / keyboard support
Added new languages: Chinese (Traditional), Japanese, Korean
Added a spectator camera that can be activated during Action Freeze mode
Added basic colorblind option affecting HUD marker colors
Added option to select the anti-aliasing method (Off / FXAA / Temporal AA)
Added option to change the screen percentage in non-VR mode
Added option to toggle Motion Blur
Added option to toggle Chromatic Aberration
Mac: Steam Achievements and backer rewards (via Steam) now working on Mac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Latałbym ;)


en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to dobra gra. DLC do niej też warte zakupu.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Yodokus
      Tom Henderson niedawno wypuścił Tweeta z paroma informacjami dotyczącymi produkcji Skull and Bones. Dużo tego nie ma ale nadzieja nie gaśnie. Link do jego Tweeta na końcu.

      W grze SkullAndBones statki maja 5 poziomów (mały, średni, duży, itd.) oraz dzielą się na 3 różne kategorie: ładowność, walka i eksploracja. Odblokowywanie statków wiąże się ze zdobyciem projektu statku (blueprint), które kupujemy w różnych osadach portowych.

      Niemniej zakup projektu to nie jedyna przeszkoda, będziesz potrzebował odpowiedniej ilości zasobów jak drewno, stal i przędza (fiber) by zbudować statek. Niemniej to, że statek jest duży nie jest równoznaczne, że to lepszy statek, gdyż małe statki są bardziej zwrotne i wpływają do miejsc zbyt wąskich dla dużych statków.
       
      Jako przykład podano sytuacje, gdzie mały statek mógł prześcignąć większą jednostkę trzymając się blisko brzegu i wpływając w koryta rzeczne gdyż większe statki zaryły by się w dnie na tak płytkich wodach.
       

       
      Każdy statek ma określoną maksymalną ilość armat, ale można zakupić i usprawniać wyposażenie dodatkowe. Oprócz armat mamy balistę, miotacz ognia, moździerz i rozmaite dodatki do wyposażenia oraz różne typy amunicji (na przykład dwie kule spięte łańcuchem).
       

       
      Statek można udoskonalić w dowolnym momencie o ile dysponujemy odpowiednia gotówką. Mamy możliwość dozbroić kadłub, zainstalować palenisko, w ładowni zwiększyć ilość skrzyń do składowania większej ilości sprzętu. Jest mnóstwo opcji wystroju statku, jak zmiana żagli, kola sterowego, śpiewanych szant itp.
       
      Gra to otwarty świat, który zdaje się być zlokalizowany na oceanie indyjskim gdzie fikcyjną rolę stolicy piratów pełni Madagaskar. Lokalizacja na mapie to "Wybrzeże Azanii" (Mozambik).
       

       
      Zaczynając grę jesteś w zasadzie nikim, masz zbudować tratwę a potem małą lodź rybacka, potem możesz prowadzić eksplorację otwartego morza. 
      Zaliczasz questy, zwiększasz swoją piracką reputację i gromadzisz zapasy na budowę pierwszego poważnego statku pirackiego.
       

       
      Obecnie postęp w grze jest mierzony ilością pieniędzy jakie zarobiłeś na wykonywaniu zadań, ograbianiu statków, łupieniu wiosek, zdobywaniu fortyfikacji oraz przewozie towarów. Im więcej zarabiasz pieniędzy jako pirat tym potężniejszy się stajesz.
       

       
      Będąc na statku widzimy świat z perspektywy bardzo podobnej do prezentacji z 2018 z małymi zmianami. Będąc na lądzie mamy perspektywę tzw. trzeciej osoby z ograniczeniami poruszania się jedynie po porcie, osadzie bądź kryjówce. Podczas chodzenia jako kapitan, nie mamy możliwości walki, parkouru ani niczego osobliwego, jedynie odwiedzamy NPC'ow.

      Generalnie, gra nie jest bliska ukończeniu, ale mówi się, że jest na dobrej pozycji z mnóstwem porządnej morskiej bijatyki. Centralna cześć mapy to obszerny, otwarty ocean, na którego pokonanie w poprzek potrzeba całkiem sporo wolnego czasu - postaram się zdobyć więcej szczegółów jak duży, w rzeczywistości jest to obszar.

      https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/1438133051498827779?s=20
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Książka (PDF)
      "The CRPG Book" - przewodnik komputerowych rpg 1975 ÷ 2014
      https://crpgbook.files.wordpress.com/2019/04/crpg_book_2.0_hq.pdf
      Coś dla poszukiwaczy perełek z przed lat.
    • Przez Shivon
      Potyczki 5 na 5, Rebelia vs Imperium, ma mieć "kampanię" dla jednego gracza oraz "brak mikropłatności". Ale to EA, więc o czym gadamy...
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności