Skocz do zawartości
Nebthtet

April 2947 Subscriber Flair!

Rekomendowane odpowiedzi

April 2947 Subscriber Flair

April2947Flair.jpg
 

Greetings Subscribers!

This month’s subscriber flair is part of a brand new series of holographic space station models. This model represents an exact replica of the Deep Space Scanning & AstroGraphical probes constructed and operated by the Imperial Cartography Center. These stations can be found in all corners of the UEE, constantly monitoring the system for potential jump points. Each ICC probe is part of a network that allows an ICC cartographer to study a wider section of space from their control center.

If you’re an active subscriber, the flair will be attributed to your account today. If you subscribe over the weekend, the model will be attributed to your account on Monday April 17th. More information about subscriptions can be found here!


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Manners maketh man. - William Horman

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Przez Vanter
      W tym tygodniu Reverse the 'Verse skupia się na najnowszym statku, jaki możecie dodać do swojej kolekcji: małym, ale silnym SRV od Argo. Społeczność ma wiele pytań dotyczących tej jednostki (w końcu jest to jeden z pierwszych statków korzystających na taką skalę z technologii manipulującej obiektami fizycznymi w środowisku gry), na które znajdziecie tu odpowiedzi.
      Prowadzący to Jared Huckaby, a jego gościem jest John Crewe - Vehicle Pipeline Director przebywający chwilowo w teksańskim studio CIG. Program jest kręcony na chwilę przed powrotem Johna do Anglii. Jared absolutnie nie zazdrości Johnowi modeli Reclaimera oraz Hammerheada z ruchomymi wieżyczkami. Ooooczywiście 😆.
       
      Pierwsze pytanie dotyczy wiązki trakcyjnej SRV i czy to jest taka sama technologia jak w Cutlassie lub Caterpillarze.
      Tak, mechanika wiązki trakcyjnej będzie taka sama dla wszystkich statków i pojazdów, różnice będą polegać jedynie na mocy i ilości enegii koniecznej do zasilenia tractora. SRV jest aktualnie jedynym statkiem zbudowanym wokół tej technologii - jest od podstaw projektowany tak, by jego komponenty optymalnie zasilały wiązkę ściągającą - to bardzo energożerna technologia. Inne statki mające posiadać wiązki trakcyjne (poza Reclaimerem) mają bardzo małe wersje tych urządzeń pozwalające holować tylko małe rzeczy. Reclaimer ma potężną wiązkę, która ma móc mu umożliwić holowanie wraków do zmielenia. Jest to ta sama technologia, jaka znajduje się w SRV, tylko zastosowana w inny sposób oraz na inną skalę.
       
      Jared proponuje porozmawiać o możliwościach rozgrywki SRV podkreślając, że jest za wcześnie, by na 100% mówić co będzie możliwe, a co nie. Chce się skupić na intencjach CIG dotyczących tego, jak prawdopodobnie może wyglądać rozgrywka SRV.
      Na podstawowym etapie na którym teraz jesteśmy możemy powiedzieć, że nie będzie możliwe przeniesienie budynku nawet wykorzystując tysiąc ARGO SRV na raz. Elementy przemieszczane muszą być podatne na fizykę. Są to przykładowo pojazdy naziemne, statki kosmiczne czy skrzynie ładunkowe. Być może również gracze. Kolejnym ograniczeniem, które musi być zastosowane jest "chęć" bycia przemieszczanym. Czyli obiekt holowany najlepiej by nie przemieszczał się samodzielnie, został specjalnie unieruchomiony, albo (w przypadku statku) wykonywał jedynie minimalne manewry mieszczące się w zakresie odpowiedniego parametru. Wiązka trakcyjna wymaga ogromnej ilości energii by ustabilizować coś wirującego. Takie zadania mogą być bardzo trudne - z tego powodu statek czy ładunek jedynie delikatnie wirujący powinien być dużo łatwiejszy do pochwycenia przez SRV.

      Cutlass jest jednym z najmniejszych statków wyposażonych w tę technologię (promień ściągający -red.), dlatego powinien zwykle jej używać w kosmosie. Tysiące czynników może mieć wpływ na wykonywane zadanie. Przykładowo konieczne może być całkiem odmienne podejście do tematu na planecie o 10 razy wyższej grawitacji niż na księżycach. Jedno SRV powinno być w stanie holować Cutlassa, może coś większego ale raczej niewiele. SRV wyposażony jest w średni rozmiar komponentów i duże silniki jak na holownik współczesnego świata przystało. Prawdopodobnie największa jednostką, jaką uciągnie będzie Constellation i na pewno będzie to zadanie trudne do wykonania w atmosferze. W kosmosie będzie łatwiej, bo nie ma grawitacji czy tarcia. Natomiast będzie można wykorzystać większą ilość jednostek jednocześnie, aby przemieszczać cięższe obiekty.
      Tak, zdecydowanie można powiedzieć że grawitacja nie neguje wiązki. Tym niemniej wiele rzeczy w PU jest fizycznie ze sobą powiązanych. To jest cały szereg parametrów świata, które wpływają na potrzebną do użycia moc wiązki. Połączenie nie jest jak lina, tylko bardziej jak strefa oddziaływania.
       
      Wspomniałeś, że statek musi być "chętny". Jeśli SRV zalockuje się na statku, który jest w pełni zasilony i ma naładowane osłony, to czego możemy się spodziewać?
      CIG jest świadome potencjału tej technologii jeśli idzie o trolling / griefing. SRV będzie bardzo trudno uchwycić statek który jest świadomy tego, że ktoś chce nim manipulować wbrew woli pilota - aby utrudnić holowanie pilot może wykonywać nieprzewidywalne manewry i szybkie zwroty. Nie będzie to całkowicie niemożliwe, ale bardzo trudne do osiągnięcia. Na ten moment nie mogę powiedzieć czy osłony będą miały wpływ na tę mechanikę. Jest taka propozycja, ale na chwilę obecną nie zostało to potwierdzone.
       
      Na przykładzie dużych statków czy będzie możliwość że eskadra myśliwców najpierw unieszkodliwia statek, zdejmie osłony i kolejno SRV podlecą, aby przyczepić się i unieruchomić teoretycznie jednostkę?
      Teoretycznie tak, ponieważ fizycznie jest to możliwe. Nie powiem, że łatwe do wykonania, ale prawdopodobnie możliwe byłoby podczepienie i przemieszczenie tak unieruchomionego celu, jeśli będą dysponować odpowiednią mocą.
       
      Jedną z wielkich nadchodzących funkcji jest customizacja naszych statków wraz z możliwością wymiany komponentów - pojawia się dużo pytań na chacie o możliwości wymiany lub ulepszania naszej wiązki trakcyjnej.
      Wiązka trakcyjna jest trochę jak laser górniczy Prospectora i aktualnie nie mamy planów aby było dostępne 10 rodzajów różnych projektorów dla tractora SRV. Kwestia jest otwarta i może w przyszłości pojawią się odporności i specjalne wiązki, tak jak w przypadku Prospectora mogłyby być różne lasery wyspecjalizowane do pracy z różnymi materiałami. Świetnie by było to mieć - typy dobre do wydobycia z asteroid, ale słabe do cieczy czy gazów...
       
      Pytanie z chatu: czy SRV będzie w stanie unieść czołg?
      Tak na pewno to będzie możliwe, będzie mógł wynieść czołg w przestrzeń kosmiczną.
       
      Jeszcze jedno pytanie odnośnie czołgu. Czy będzie możliwe zaholowanie na Krakena czołgów, tak by mogły oddawać potężną salwę burtową?
      Teoretycznie tak, nie ma nic w projekcie gdy aby to powstrzymać i jest to fizycznie możliwe.
       
      Pojawiły się pytania o możliwość holowania asteroid - na reddicie można znaleźć grafikę, na któej SRV rozgrywają mecz między pierścieniami Olisar. Wspominałeś wcześniej, że nie wszystkie asteroidy mają fizykę?
      Tak, nie wszystkie asteroidy są zmaterializowane. Dzielimy je na te, które można przemieszczać i na nie oddziaływać, oraz takie które są "trwałe" (jak np. asteroidy znajdujące się w okolicach Grim HEX). Te "trwałe" są fizycznymi 'oszustwami' - są niemożliwe do przemieszczenia przez graczy i poruszają się wyłącznie po zaprogramowanej orbicie. Czyli teoretycznie będzie możliwe rozegranie meczu odłamkami asteroidów, ale nie jestem pewien czy chcielibyśmy pozwolić na to w ogromnej skali.

      Teraz to widzę, ludzie przenoszący asteroidy i tworzący własne ich pola. Teoretycznie byłoby to możliwe ogromnym wysiłkiem pracy.
       
      Jedna z grafik koncepcyjnych sugeruje, że Argo SRV będzie mógł holować statki podczas podróży kwantowej, możemy to potwierdzić?
      Tak, była to jedna z pierwotnych cech projektu. Kiedy wzywasz na pomoc United Wayfarers czy jakąkolwiek inna organizację, to jej przedstawiciele mogą przylecieć po ciebie i cię złapać na hol - ale gdy do portu Olisar masz 15 lat świetlnych, musi być jakaś możliwość szybszej podróży.
       
      Czy jest możliwe łączenie sił holowania wielu SRV do przemieszczania większych statków w takim zakresie?
      Tak, współpraca wymaga większego wysiłku, ale wiele statków powinno móc to robić. Wszyscy widzieliśmy Reclaimery leżące do góry nogami na księżycach i myślę że w przyszłości wydarzą się podobne scenariusze wymagające małej floty SRV.
       
      Wcześniej rozmawialiśmy o możliwości przenoszenia / holowania graczy, czy będzie można wynieść gracza z placówki gdzieś poza jej obszar?
      Nie jest to coś, co chcielibyśmy teraz wprowadzać i prawdopodobnie nie będzie takiej możliwości.
       
      Co się stanie jeśli dwa SRV będą próbowały się holować nawzajem?
      Prawdopodobnie niewiele, jeszcze raz wszystko zależy co statki robią. Jeśli jeden stoi w miejscu a drugi się obraca wokół to ten stojący ma dostępna większą moc, by pochwycić drugi... Nie mam pojęcia. Myślę, że społeczność w swoim czasie nam odpowie na to pytanie.
       
      Czy wiązka trakcyjna może zadać uszkodzenia?
      Raczej nie nie jestem pewien, ale jeśli tak, to raczej nic poważnego.
       
      Co stanie się jeśli zaparkujesz swój statek i pójdziesz polatać Dragonfly, czy ktoś będzie mógł wywieźć twój statek odholowując go SRV?
      Zalecam nie wyłączać całkowicie statku, tylko wysiąść i zamknąć go. Zawsze jeśli ktoś przyleci i zacznie strzelać daje to większe szanse, że uda ci się wsiąść i odlecieć. Statek jest łatwiejszy do wykrycia i zużywa paliwo, ale za to trudniej go ukraść. To kwestia balansowania ryzyk.
       
      Czy SRV będzie mógł służyć do załadunku statków z serii Hull?
      Zdecydowanie tak, kontenery są fizycznymi przedmiotami i tak jak MPUV SRV będzie mógł być używany w tym celu.

       
      Nazwa statku to SRV i było parę pytań co się kryje za tym skrótem?
      Mieliśmy 4-tygodniową debatę co do nazwy i pierwotnie wprowadziłem cię w błąd. Teraz oficjalnie skrót oznacza Standard Recovery Vehicle (Standardowy Pojazd Ratowniczy).
       
      Możesz mi przypomnieć co znaczy MPUV?
      Multi-Purpose Utility Vehicle (Wielofunkcyjny Pojazd Użytkowy).
       
      Czy jest szansa że MPUV otrzyma napęd kwantowy?
      Nie, tego nie ma w planach.
       
      Czy SRV ma kołnierz dokowania?
      Nie pamiętam... Główną metodą wejścia na pokład będzie mała winda na spodzie statku.
       
      Czy można używać SRV do pomocy przeładowanemu statkowi w opuszczeniu atmosfery?
      Absolutnie tak, jest to jedno z założeń o którym myśleliśmy.
       
      Wszyscy kiedyś oglądaliśmy Star Trek Next Generation, czy będzie możliwe odwrócenie wiązki trakcyjnej?
      Planujemy na to zezwolić - zrobić coś w rodzaju "ciągnij i pchaj", a nie tylko "ciągnij w moim kierunku".
       
      Ostatnio sporo rozmawialiśmy o psuciu się komponentów i teraz pytanie czy wiązka trakcyjna może mieć awarię (misfire)?
      Prawdopodobnie niemal wszystkie przedmioty w grze będą mogły się zepsuć i zawsze istnieje jakiś procent szans, że przedmiot nie uruchomi się prawidłowo lub nagle wyłączy się (misfire). Są czynniki które mogą zwiększyć ten potencjał - podstawowym jest stopień zużycia, natomiast dodatkowym mogą być obrażenia zniekształceniowe (distortion), które tymczasowo mogą wpływać nasz sprzęt. Nie jest jeszcze sprecyzowane to, co dokładnie stanie się z projektorem wiązki, ale prawdopodobnie po prostu wyłączy się on na jakiś czas. Jeśli misfire nastąpi podczas holowania obiektu, ten powinien dalej podążać twoim śladem (inercja). Kiedy tractor zacznie ponownie działać konieczne będzie re-lockowanie obiektu i zabezpieczenie go. Wystąpienie takiej sytuacji może być dość niebezpieczne (a nawet skończyć się katastrofą), jeśli nastąpi w atmosferze.
       
      Sterowanie wiązką będzie z pierwszej osoby czy trzeciej?
      Będzie możliwość przełączania się między trzema kamerami zamocowanymi na statku.
       
      Jak krótko może zajmować zaczepianie drugiego statku?
      Nie będzie to natychmiastowe nawet w najlepszych okolicznościach wiązki trakcyjne będą potrzebować chwili, by ustabilizować się przed zablokowaniem na celu.
       
      Czy będzie można holować ogromne statki takie jak Javelin czy Idris?
      Nie widzę aktualnie powodu aby nie, może w jakiś sposób to ograniczymy w przyszłości, jeśli będziemy uważać to za poważny problem.
       
      Czy obserwacja będzie możliwa tylko przy pomocy kamer?
      Jeśli dobrze pamiętam w tylnej sekcji dla załogi, gdzie będzie można gościć załogę holowanego statku było okno przez które będzie można wyglądać.
       
      Czy wiązki trakcyjne mają dostateczną moc by zatrzymać uciekający statek?
      Nie, większe statki powinny bez problemu móc uciec, a małe i zwrotne (jak X1) będą trudne do utrzymania w polu trakcyjnym.
       
      Czy SRV może holować wiele mniejszych obiektów które są skupione razem?
      Chciałbym aby było to możliwe, dać graczom opcję aktywacji szerokiej wiązki pozwalającej to osiągnąć. Ale podczas implementacji mogą się pojawić jakieś techniczne przeciwwskazania.
    • Przez Game Armada
      Squadron 42 Monthly Report: January 2019
      This is a cross-post of the report that was recently sent out via the monthly Squadron 42 newsletter. We’re publishing this a second time as a Comm-Link to make it easier for the community to reference back to, and plan on following this process for future Squadron 42 Monthly Reports.
      Attention Recruits,
      What you are about to read is the latest information on the continuing development of Squadron 42 (SCI des: SQ42).
      Read on for classified details from every corner of the planet, collected over the course of the last month, concerning Squadron 42-related work. The information contained in this communication is extremely sensitive and it is of paramount importance that it does not fall into the wrong hands. Purge all records after reading.
      Over and out,
      UEE Naval High Command

      AI

      The AI Team worked on the perception system, which was expanded to handle damage stimuli. AI characters now have proper perception of damage, so they can figure out the location of the source and will behave accordingly by tracking enemies and updating the knowledge they have about them.

      Progress was made on the Usable Builder, a tool that’s used to create and debug all usables. It allows the team to easily visualize usables, edit their properties, and test the different use channels. For the mission system, they exposed several new functionalities to the designers, such as a variety of task nodes, new variable types, and new core functionalities. A ‘group’ variable was introduced that can automatically be filled, for example, when spawning AI characters so that designers can easily track the dynamic elements they’re interested in. They’re currently implementing global callbacks to help designers track environmental events specific to the data they’re interested in without the need to explicitly create variables for each entity.


      Characters

      The new year began with Character Art supporting the SQ42 iteration of the DNA feature, which allows players to create their own unique avatar to play through the game as. They also began modeling various other characters and clothing, including the Basilisk Advocacy Agent armor. The character artists continue to create new outfits and update old ones to tie into specific in-game events.




      Cinematics

      The Cinematics Team completed a master and subsequence workflow for Track View sequences, which had become a necessity due to how the game is structured around object containers. They can now work on both master and multiple subsequence scenes at the same time.

      The groundwork was laid for the most crucial step in the cross-object-container cinematic pipeline: accessibility of interior sequences and their entity nodes from an exterior master level. This means the team is still able to work on interior scenes (e.g. a Bengal carrier’s bridge) while the ship is flying around in battle and banking on a navigation spline. This is crucial for camera movement as lighting and exterior vistas play a huge role in how bridge scenes appear. It also makes it easier to adjust the timing on a master sequence that brings together interior and exterior subsequences.

      A key sequence was brought into the current Shubin Coil pocket, as the placement of asteroids and clouds had changed due to the evolution of gas cloud tech, so there was a need to adjust framing and lighting.

      Time was spent working on fire track improvements with the engineers, as weapons were overheating during heavy scene work and back and forth timeline scrubbing. This was addressed, and the team can now endlessly fire the Idris’ turrets at targets without any issues. Another change allows them to adjust the weapon fire-rate, so cinematics can be independent of whatever design changes may come in the future. Some scenes were adjusted in the Shubin Foundry, Gainey base, and other places across the game. Camera passes for other key scenes were completed, including one involving the Vanduul.

      Priority planning was also finished for scenes scheduled to finish in the first quarter of 2019.


      Engineering

      The US Engine Team made improvements to crash handling, including various thread safety improvements to enable more robust handling of obscure crashes, and the addition of extra information into minidumps to allow the better debugging of fibers.

      In the UK, the Actor Feature Team started work on a new visual tool for setting up carriable items. Similar to the usables editor tool, it’s designed to lessen the time it takes to add new items to the game and make it easier to debug when testing picking, carrying, and inspecting. They also improved the vault and mantling mechanic by making it work better with different height obstacles and angles, automatically detecting whether to vault or mantle, and enabling mantle when crouched.

      Video comm calls can now be triggered by the track view editor, which allows video comms with NPC characters to be easily implemented within larger cinematic sequences. Because track view gives control over things like the camera, lighting, and particle effects, it offers much more control over how comms are presented. Another feature implemented for the track-view-triggered video comms was to allow pre-rendered video to be played in place of any animation. Primarily, this is used for development, so the team can see placeholder video while waiting for final character animations to be supplied, but it can also be used as part of the game if a complicated video would be prohibitive to render dynamically.

      On the AI side, the team adapted the ship’s AI to work with the New Flight Model and in the process took advantage of the changed handling to allow closer and more rewarding dogfighting.


      Environment Art

      Lighting work continued on the Javelin, with the first takes done for several of the states the ship cycles through as the story progresses. The blend shader is now fully up and running and rolled out to the team, giving them far more opportunity to texture large assets while maintaining pixel density.

      Two key areas seen within the campaign are now approaching greybox completion and are in the final weeks of ‘soft-gate’ review (playable and traversable spaces with close-to-final geometry). They’ll then roll into ‘hard-gate’ review once all feedback is accounted for.

      As mentioned before the holidays, significant effort has been put into destructible and deformable objects that will be placed around every area of the campaign. This work is currently being rolled out into a single ‘hero’ area to give the team a better idea of the overall costs involved and to help them establish a visual language understood by the player (e.g. allowing the player to easily recognize which items can be destroyed, deformed, or moved).

      Work continues on Archon Station. With its exterior ‘watertight’, the team is now tying up loose ends where sections of the exterior may intersect with the interior. While easy to hide things like this, the entire station is being constructed with correct interior and exterior dimensions as the ships are.

      Transport systems are being placed into Archon Station, with final art for each section currently being worked on.





      Graphics

      The Graphics Team’s SQ42 focus has been predominately on performance:

      This included fixing various multi-CPU issues which were limiting the performance by sometimes forcing a CPU to wait for the other due to the way they accessed specific areas of memory. The CPU-intensive technique used to clip volumetric fog to interior rooms has been completely replaced with a GPU compute shader which frees up further CPU time. The final improvement was to re-write how they merge drawcalls, with the aim to increase efficiency and support multi-threading. This will take load from the CPU used for the submission of GPU work and move it to the graphics driver.

      On top of the performance work, the team made various improvements to the gas cloud tech, such as unifying the gas cloud and standard lighting systems. They also finalized the signed-distance-field tech to allow the game code to efficiently query the shape of the gas cloud to simulate pressure, turbulence, and procedurally spawn natural-looking lightning.




      Level Design

      To streamline communication between the numerous feature teams, the Design Team has been split into four:

      One is responsible for the FPS-heavy chapters and will work closely with the actor and AI feature teams. A spaceflight team will work with the Ship AI and New Flight Model/QT team, and a dedicated social team will focus on all social AI, usables, and NPC activity. Lastly, the tech team will work alongside the gameplay story and cinematic teams to prepare motion-capture and conversations.

      This change has not altered the chapter responsibilities as each still has a design owner but has improved communication and allows for more-focused meetings and less wasted time. This new format is the best way to facilitate the new feature work coming in from sprint work that now has direct SQ42 use cases.




      Narrative

      The Narrative Team returned from the holidays and jumped straight into planning for the first quarter of the year. They also started work on a handful of additional lines and story points.

      The team is also excited to welcome a new producer to the group; not only will he help keep the team organized, he’ll also act as the point of contact for other teams to partner with.


      Props

      The SQ42 Props Team has been working towards finalizing item sub-sets while continuing to assist the Gameplay Story Team by creating props used in motion capture shoots and generally making assets animation-friendly.


      QA

      QA testers built tools to help test multiple aspects of expansive levels more effectively. The AI feature tester performed regular checks on the various AI in the SQ42 chapters, focused on Cinematic scenes and delivered additional debug info for any reported issues.


      System Design

      System Design worked with the SQ42 Mission Team to explore the specific needs of FPS AI for the campaign, and research was done on how to improve the overall accuracy of FPS AI.

      Gunship behavior was modified to enable ships to circle targets and bring the maximum number of turrets to bear. Fighter behaviors were also modified to get the most out of the New Flight Model.


      Tech Animation

      Tech Animation supported the various teams working on female animations with tool development, asset conversion, and batch processes. The team also created new head assets for mission givers while refining current ones. The team’s currently refining head assets at the foundation of player face customization.

      Additionally, they created a raft of new tools to help skinning assets. This is a ground-up rework of the rudimentary tools already available in the authoring packages and will provide greater speed and flexibility to the Technical Art Team in their daily workload.

      New weapon attachments are starting to make an appearance internally and have required the authoring of a new set of weapon systems and a tools base that can support attachments in the animation packages.


      Tech Art

      Tech Art made steps to finalize the implementation and pipeline of the new facial customization tech, which was previewed at CitizenCon 2018. They switched the system’s source data format from the CDF-based system (which was used during R&D) to the newer component-based loadout currently used throughout the game. This system allows players’ customized faces to be stored persistently in the database and the corresponding data packets to transfer efficiently over the network and be applied to the correct avatar at runtime. Likewise, it allows all NPCs (every shopkeeper, security guard, civilian and eventually mission givers) to have a unique face built internally by our designers. While R&D on the new ‘DNA’ system was done using male faces, the ‘face pool’ for female characters is being populated and is planned to come online at the same time.

      Tech Art also supported the Weapons Team with animation debugging, weapon rigging, in-engine setup, and debugging multiple render and resource compiler issues. They added a new system for weapons in Maya to allow animators to quickly attach different attachments, making it easier for them to author specific animations. They also updated the underlying metasystem in the weapon rigs to help the animators export weapons without double transforms on the root or magazine controls.

      Tech Art also supported the Cinematic Animation Team with various new tools and helped them debug several issues with animations in Maya and the engine. They continued to implement animations into Mannequin to make them available for the designers. They also updated the way cinematic animations are listed for different skeletons to support female players.


      Vehicle Features

      The Vehicle Team spent time with SQ42 Design to implement various Subsumption callbacks for mission-specific requirements.

      They also completed modifications to the vehicle targeting system so that external items, such as ship engines, can be specifically targeted. Improvements to ship combat systems continued via automated gimbals, HUD improvements to support Ping & Scanning, and the vehicle ‘XML to DataForge’ migration began. Also, a vehicle gimbal aim assist feature is nearing completion.


      VFX

      VFX starting to focus on quality-of-life enhancements to their toolset. For example, a simple interface change with the option to reset an emitter strength curve with the click of a button, instead of having to manually delete each key. Although seemingly a minor thing, it makes a huge difference to productivity in the long run.

      They continued to work on gas cloud tech, working even more closely with the art and design teams to make sure it provides them with everything they need to build something as incredible (and huge) as The Coil! This also included continued iteration on lightning effects, making use of the new lightning editor which speeds up the workflow compared to the previous XML set up.

      They also began their first pass on the Xi’an ballistic rocket launcher because the trickiest part of this weapon is getting the balance right between traditional ballistic effects and the overtly-sci-fi Xi’an effects.


      Weapons

      The Weapon Art Team worked on the Multi-Tool rework, Kastak Arms Ravager-212, and the level 2 and 3 upgrades for the Hurston Dynamics Laser Repeaters. They also made minor adjustments to iron sights on a handful of weapons to improve the sight picture and make them more user-friendly. They completed work on the Behring Sawbuck repeaters and kicked off work on Gemini S71 assault rifle and Kastak Arms Coda pistol.


      Covert Intel




      Conclusion
      WE’LL SEE YOU NEXT MONTH…


      Przeczytaj całość
    • Przez Game Armada
      Jump Point Now Available!
      Attention development subscribers: the February 2019 issue of Jump Point is now available in your subscription area. You’ll take a visit to Hurston, learn about the making of the Argo SRV and celebrate Stella Fortuna in an all-new Galactapedia. Plus an all-new lore feature covering the history of the Rust Society!
      Interested in becoming a development subscriber? You can learn more here.
      Przeczytaj całość
    • Przez Game Armada
      We sit down with Vehicle Pipeline Director John Crewe to answer your questions about the newly revealed Argo SRV.


      To watch Reverse the Verse LIVE each and every week, tune into http://twitch.tv/starcitizen.
      Przeczytaj całość
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na twoim urządzeniu pliki cookies by ulepszyć korzystanie z naszego serwisu. Możesz dopasować swoje ustawienia obsługi cookies, a jeśli tego nie uczynisz zakładamy, że nie stanowi to dla ciebie problemu. Polityka prywatności